Van welke vogel is deze veer?

Gestart door Muuske, juli 20, 2006, 23:11:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muuske

Deze veer lag vorige week bij mij in de tuin. De toevalligheid wil dat sinds die tijd ook elke avond een uil hier zit. Hoogstwaarschijnlijk een ransuil.
Is het mogelijk dat deze veer daar van is?
Het muntstuk wat er bij ligt is 10 eurocent.

Jos Welbedacht

Ik denk het niet, de veer lijkt mij veel te egaal en te groot voor een Ransuil. Wat het wel is weet ik niet.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Muuske

CiteerIk denk het niet, de veer lijkt mij veel te egaal en te groot voor een Ransuil. Wat het wel is weet ik niet.
Dat dachten wij ook al Jos. Maar ben zeer nieuwsgierig waar die dan wel van is  :huh:
Woon een paar honders meter van de zuidwaard van makkum af, er hangen wel geregeld grote roofvogels heel hoog in de lucht hier. Misschien daarvan  ;)  

Jos Welbedacht

In dat geval maak ik er een Nijlgans van. De kleur en het formaat van de veer kloppen redelijk. Ik weet niet wat voor een tuin je hebt, maar Nijlganzen zitten redelijk veel bij de Makkumer Zuidwaard(het hele land).  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Muuske

CiteerIn dat geval maak ik er een Nijlgans van. De kleur en het formaat van de veer kloppen redelijk. Ik weet niet wat voor een tuin je hebt, maar Nijlganzen zitten redelijk veel bij de Makkumer Zuidwaard(het hele land).
Heel veel gras  :D
Ik zeg wel eens dat wij op een doorvliegroute voor ganzen zitten, ongelooflijk wat hier vaak over komt :mellow:
Maar ga even googlen op nijlgans, want daar heb ik nog nooit van gehoord :wub:  

Jos Welbedacht

Dan zal het wel een Nijlgans zijn. Dit is een gans die ooit ontsnapt is. De vogel is tegenwoordig broedvogel van Nederland en is flink in opkomst. Veel vogelaars mogen het beest niet omdat hij erg agressief is als hij jongen heeft. Tegenwoordig is de Nijlgans een van de (zoniet de) algemeenst broedende gans. Toch denk ik dat Grauwe gans op nummer 1 staat.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Robert

het klo=inkt misschien raar maar de veer is van een pauw.
100% zeker.
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Kaja

#7
ja ,
klopt robert zoeen heb ik ook
maar hoe kan die dan in een tuin komen als je geen pauwen hebt?

Robert

misschien is ie erheen gewaait :wacko:  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Muuske

Citeermisschien is ie erheen gewaait :wacko:
Dan heb ik het antwoord...paar huizen verderop heeft iemand 2 pauwen.
Wij hebben daar idd aangedacht, maar dachten dat dit niet overeen kwam  :unsure:

Bedankt allemaal  :duim:  

Toine

Haha, ik dacht het in eerste instantie ook, maar toen iemand over overvliegende Nijlganzen begon, begon ik toch te twijfelen :)
Het is nu ook ruiperiode, dus dat je zo'n veer vindt is dan niet zo gek! Het is trouwens een veer van de vleugelpennen.