Op excursie/weekend weg met de JNM

Gestart door Thijs Fijen, maart 12, 2010, 10:16:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

smoely

Zijn er ook vogelkampen voor Belgische jonge vogelspotters?

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

smoely

pff... Jullie Nederlanders hebben wel een veel ruimer aanbod

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Sjoerd

In het weekend van 21 t/m 23 januari is er een super vet vogelkamp in zeeland op de brouwersdam!
Voor meer info: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/541

Thijs Fijen

Goed zo Sjoerd, was het even vergeten hier te posten!
Ik ben der in ieder geval bij hoor! Heb der weer zin in!
Thijs Fijen

Sjoerd

Komende zaterdag doe ik met iemand ander een excursie naar Arkemheen met de JNM. Maar je hoeft geen lid te zijn om mee te gaan! Voor meer informatie zie: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/585
Als je mee wilt kun je je daar opgegeven, maar je mag mij ook een pm sturen!

Jarinka

Citaat van: Sjoerd V. op januari 10, 2011, 22:12:20 PM
Komende zaterdag doe ik met iemand ander een excursie naar Arkemheen met de JNM. Maar je hoeft geen lid te zijn om mee te gaan! Voor meer informatie zie: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/585
Als je mee wilt kun je je daar opgegeven, maar je mag mij ook een pm sturen!
Topper, Witoogeend en IJsduiker lijkt me daar een beetje optimistisch. Geelpootmeeuw is wel prima te doen, net als Pontische. Ik kan helaas niet (moet werken), anders was ik zeker mee gegaan!
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

Is idd optimistisch maar het moet een beetje aansprekend zijn he  ;D  Maar topper heeft degene waarmee ik het doe een paar weken geleden wel gezien daar dus misschien zit ie er nog :)

Thijs Fijen

Inmiddels zijn er veel meer activiteiten gepland voor dit jaar. Een korte opsomming lijkt me op zijn plaats. Over een tijdje ook meer volledige beschrijvingen.
- Vogels in de Delta (Brouwersdam) - 21-23 januari (aanstaand weekend)
- Wika Schier 18-21 februari (slenteren over schier, wintergasten)
- Korhoenka 8-9 april (GAAN VOORDAT ZE UITSTERVEN ;) )
- Paka Schier 21-25 april (tja wie moet ik hier vertellen hoe vet dit weekend valt?)
- Meika Lauwers 29 april-1 mei (idem hiero)
- Hemka Terschelling 1-5 juni (niet echt een vogelkamp, maar het mag/kan natuurlijk wel!)
- Meika/Pika Dordt (de bedoeling is om ergens in mei een weekend in de biesbosch door te brengen)
- Vozoka Dwingelderveld 24-26 juni (voornamelijk vlinders, maar die Slangenarend tetsen we ook wel even ;) )
- Zoka Polen 16-19 juli (beetje gemeen, hij is al vol...)
- Zoka Camperduin 19-21 augustus (Vale pijl, lachstern, waterrietzanger, ....)
- Vlie 3 22-27 augustus (spannende tijd voorlopend aan het najaar)
- Heka Schier 22-26 oktober (Tja, what else?)
- Kraka (Kraanvogelkamp) of Duitsland of de Peel... Ergens november

Meer info en opgave weer via www.jnm.nl/activiteiten
Thijs Fijen

GijsB

ik ga iig naar paka schier, meika lauwers, heka schier, kraka (zeker als het in duitsland is), als er nog iemand afvalt ga ik ook naar polen(zag dat jij ook net te laat was thijs)!
verder misschien nog camperduin/vlie3 (ligt er aan of ik naar polen kan en hoeveel geld ik heb)
Gijs

Thijs Fijen

Gijs.... Ik organiseer Polen... Lijkt me dat ik dan wel mee mag ;)
Thijs Fijen

Jarinka

Als ik mijn ouders zo ver krijg ga ik naar Korhoenka :) (want anders zie ik ze toch nooit :P)
Groeten, Jarinka Heijink

Thijs Fijen

Het is echt wel een leuke mogelijkheid. 't is maar 1 nachtje en met het OV prima te bereiken! En verder is het gebied echt fantastisch, eigenlijk zoals veel meer heidegebieden in Nld zouden moeten zijn..
Thijs Fijen

GijsB

Citaat van: Thijs Fijen op januari 19, 2011, 00:06:15 AM
Gijs.... Ik organiseer Polen... Lijkt me dat ik dan wel mee mag ;)

ooh, omdat ik jou ook tussen de mail-adressen zag staan van mensen die een mailtje kregen dat ze op de wachtlijst stonden, maar vandaar
Gijs

Stijn E.

Ik had het nooit gedacht, maar na het aandringen van Rick Middelbos heb ik aan mijn ouders gevraagd of ik mee mag met Korhoenka en ze vonden het opvallend snel goed :) Hehe, eindelijk een JNM-kamp (weliswaar een kleintje, maar je moet ergens beginnen) waar ik naartoe mag; normaal kregen we een hele discussie over of ik het wel zou redden enzo  :-\ Trouwens ook leuk om te horen dat ik ook best een zomerkamp van ze mag doen! Vreemd, wat vorig jaar heel veel moeite kostte en mislukte, word nu zonder enige moeite aangedragen  B)

Overigens nog sorry aan Jarinka dat ik haar heb aangestoken met het Korhoenka-virus  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

Ik ga mee op paka schier! Ben overtuigd door Helen en Frank. ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Ach, Stijn, ooit moet ik ze toch zien, en wanneer kan dat beter dan op een gezellig kamp? :) In m'n eentje heb(/maak) ik er toch nooit tijd voor.
Wie van het forum gaan er verder nog mee?
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op januari 19, 2011, 17:53:16 PM
Ach, Stijn, ooit moet ik ze toch zien, en wanneer kan dat beter dan op een gezellig kamp? :) In m'n eentje heb(/maak) ik er toch nooit tijd voor.
Wie van het forum gaan er verder nog mee?

Haha, helemaal gelijk  :duim:

Volgens de deelnemerslijst gaan ook Suzie en Gijs mee, dus dat is gezellig. (Beetje mensen DFB aanbevelen B))
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

volgens de deelnemerslijst ga ik mee, maar ik heb me ondertussen al afgemeld, het dat weekend schoolkamp, korhoenders kan ik altijd nog zien (dat weekend is niet het enige weekend dit jaar) en het is wel het laatste schoolkamp met deze klas, dus dat gaat voor

Gijs

Wouter van der Ham

ik ga waarschijnlijk ook mee, leuk dat Jillis, Rick en Reinier mee gaan! en Suzie en stijn en Jarinka (?) natuurlijk.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Suzie

Ik doe dit jaar waarschijnlijk vogels in de delta, korhoenka, paka schier(nog even dagje vrij vragen van school ;)), meika lauwers, pika dordt, vlie3 en heka schier.. Moet nog even kijken wat er nog bij komt..
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

GijsB

is vogels in de delte dit weekend?
zo ja, dan zie ik jullie misschien nog, ga mogelijk zaterdag de grote geelpoot weer opnieuw proberen (en dingen als huiskraai, buffelkopeend, wat anders leuks in de omgeving)
Gijs

Folkert Jan

Ik vind het altijd zo leuk als jullie dat kamp in het lauwersmeer hebben en er wordt iets zeldzaams gezien dat jullie er dan met rooie hoofden aan komen gefietst om aan te sluiten bij de twitch!  ;D

Ik ga zoooo mijn best doen iets zeldzaams te vinden  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

GijsB

maar zonder jnm had jij nu geen aziatische goudplevier gehad :duim:

en het geeft veel voldoening hoor, heb je écht het gevoel dat je moeite hebt gedaan voor een twitch. (al is het wel jammer als je dan net een steppe kiek mist op een paar seconde)
Gijs

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Folkert Jan

Citaat van: dralion13 op januari 20, 2011, 19:47:52 PM
maar zonder jnm had jij nu geen aziatische goudplevier gehad :duim:

en het geeft veel voldoening hoor, heb je écht het gevoel dat je moeite hebt gedaan voor een twitch. (al is het wel jammer als je dan net een steppe kiek mist op een paar seconde)

ik was dan ook erg blij dat je niet 1 minuut later belde!
Maar de ontdekking staat op naam van Andries Zeilstra en niet JNM
maar als jullie iets ontdekken hoor je mij niet klagen!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

GijsB

klopt, wij hebben hem ook niet ontdekt, maar dat hoor je me ook niet zeggen:P

Maar wat een nakker bij de telpost was dat, wij zitten bij de telpost, met nog een of andere knakker, krijgt hij telefoon, stapt daarna direct in de auto en rijdt weg. Wij worden 10 minuten later gebeld dat er een aziatische goudplevier in de bantpolder zit, zien we die gast van de telpost weer, had hij niet even wat kunnen zeggen :-\
Gijs