Volgens mij gaat het grootste deel toch wel degelijk over vogels. Daarnaast is het idee van DFB is nu juist om zoveel mogelijk faciliteiten voor jonge/beginnende vogelaars op 1 plek aan te bieden. Als je dan een topic over ringen naar Ringen gaat verplaatsen, en topics over muziek/voetbal naar Praat maar raak, verlies je die centrale plek.
Ik (en uiteraard andere admins) sta open voor argumenten hoe het beter kan, maar wat Jeroen zegt gaat in mijn ogen net zo goed op voor andere onderdelen van Vogels. En als je Vogels dagelijks doorspit en je vindt een topic niet interessant: Druk op 'Markeer als gelezen'
Dat dingen als 'Gekwetter'
(de Praat maar Raak voor de jeugd, waar hele andere dingen 'behandeld' worden als in de 'echte' Praat maar Raak) en EasyBird
(welke makkelijke Mystery's (zou moeten) betreffen, maar waarvan ze soms misschien beter in de Mystery thuishoren) blijven staan, top!; dat zijn dingen voor beginnende vogelaars!
Maar zoals bijvoorbeeld Tips & Tricks voor determinatie nu is uitgepakt, dingen waar zelfs determinatiekanonnen soms nog over met hun handen in hun haren zitten, lijkt dat me toch weer iets voor het -wie weet nieuwe- algemene determinatieforum.
Lekker naar buiten kan wat mij betreft ook blijven staan, voor de jongeren die wat contacten in hun buurt willen opdoen bijvoorbeeld

Echter, sommige determinatietopics; waarom staan die nu speciaal in DFB?
Dat maakt het wat mij betreft wat onoverzichtelijk, want soms is een vraag van een beginnende vogelaar gepost in DFB, dusdanig onopvallend dat de soms moeilijke vraag niet 'goed' beantwoord word. In het nieuwe determinatieforum kan dan -indien het er komt- beter een stukje voor beginnende vogelaars komen, als dat al nodig is.
Denk er even aan dat dit mijn mening is, waar uiteraard op geargumenteerd (bestaat dat woord? xD) mag worden