mystery hybride athya-eend

Gestart door maartenwielstra, maart 02, 2010, 20:25:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Tafel is zeker, Rode kop is erg dominant aanwezig, dus de andere ouder heeft dat waarschijnlijk ook. Wit oog neigt idd naar Witoogeend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Het oog lijkt me eerder lichtgeel maar de typische kopvorm ('puntmuts') verraadt m.i. de Witoogeend in deze hybride en dan ligt Tafel X Witoog het meest voor de hand.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

maartenwielstra

Bedankt heren! En wie ben ik dan nog om de 'soortnaam' niet aan te passen; ga ik even doen.

HJDT

Een soortgelijke hybride heb ik ooit eens bij Harderwijk gezien. Die had nog wat meer Witoogeend kenmerken door een langere en smallere snavel maar wel met de Tafeleend tekening. Verder lijkt hij (maar het is al lang geleden) erg veel op wat ik me ervan herinner.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Alcedo atthis

Tafel x witoog  is quite variable-and the hybrids are fertile so they can backcross with parent species, making the possibilities what they look like even broader...
greetings,
Jörn Lehmhus