Blauwe Kamer: welke leuke vogels?

Gestart door Jarinka, februari 11, 2010, 09:53:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

In de voorjaarsvakantie ga ik met een groepje lekker vogelen, en dan gaan we zeer waarschijnlijk naar de Blauwe Kamer.

Welke vogels kunnen we verwachten?
Waar kunnen we het beste naartoe?
Op welk moment van de dag kun je de leukste vogels zien?

Ik heb een klein boekje van het Utrechts Landschap waarin een wandeling van 6km staat beschreven, maar ik weet niet of dat een leuke route is.
Groeten, Jarinka Heijink

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jarinka

Oke, dat klinkt erg leuk!
Zijn er ook soorten die daar heel goed te zien zijn in het vroege voorjaar?
Volgens de Vogelkijkgids Nederland zijn de zomervogels Kwartelkoning, Porseleinhoen, IJsvogel, Oeverzwaluw, Zomertaling, Lepelaar, Ooievaar, Kleine Plevier en Aalscholver, maar zitten die er ook veel in het voorjaar?
Groeten, Jarinka Heijink

Michiel en Milka

Citaat van: Jarinka op februari 11, 2010, 09:53:06 AM
In de voorjaarsvakantie ga ik met een groepje lekker vogelen, en dan gaan we zeer waarschijnlijk naar de Blauwe Kamer.

...


Hoi Jarinka (en natuurlijk ook Stijn),
Leuk om jullie vanmiddag in de vogelhut van de Blauwe Kamer te ontmoeten. Ben je de ijsvogel nog tegengekomen?
Groet, Michiel

Jarinka

Nee, helaas geen IJsvogel gezien. De helft van het groepje heeft nog wel een Klapekster zien vliegen, maar Stijn en ik allebei niet (en daar baalden we behoorlijk van :P). Wel mooi een man Torenvalk die telkens aan het bidden was, en een overvliegend groepje Grote Zaagbek (twee vrouwen, één man).
We zijn daarna bij de Soesterduinen (hele andere richting :P) nog wezen vogelen, en hebben 10 Ransuilen gevonden, een Goudhaan gehoord en een stukje verderop nog twee roepende Bosuilen (waarvan we er één in de verte hebben gezien).
Het was een erg gezellige dag, ondanks dat we niet heel veel vogels van ons Niet Gezien-lijstje hebben gezien, en ondanks de regen.
Erg leuk om iemand van Waarneming zo in real life te ontmoeten :).
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

#5
Citaat van: Michiel en Milka op februari 26, 2010, 15:36:51 PM
Citaat van: Jarinka op februari 11, 2010, 09:53:06 AM
In de voorjaarsvakantie ga ik met een groepje lekker vogelen, en dan gaan we zeer waarschijnlijk naar de Blauwe Kamer.

...


Hoi Jarinka (en natuurlijk ook Stijn),
Leuk om jullie vanmiddag in de vogelhut van de Blauwe Kamer te ontmoeten. Ben je de ijsvogel nog tegengekomen?

Vond ik ook  ;D ;)
EDIT: En verder heb ik eigenlijk niks aan te vullen op Jarinka  :P ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog