Mobiel invoeren > Windows 6 en ouder

problemen wereldlijst planten

(1/7) > >>

markmeijrink:
Beste,

wanneer WnPda (v 1.88) opstart krijg ik de melding:

Kan het bestand
\Opslagkaart\waarneming\data\sgw_10.csv niet lezen:
IndexOutOfRangeException

Nu heeft Koos al eens en topic geopend over dit probleem. Destijds zou het verholpen zijn /worden. Wat is de staat van deze actie? Overigens deze melding krijg ik enkel wanneer ik gebruik wil maken van de wereldlijst.

Dan een veel kwalijker punt (Ik weet alleen niet of bovenstaande foutmelding dit veroorzaakt) wanneer ik de wereldlijst planten bekijk dan mis ik toch een paar honderd unieke Ophrys namen, tientallen uniek Orchis namen, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over de namen die er al wel instaan! Kan iemand mij het gebruik van:

- Ophrys fuciflora
- OPhrys fuciflora subsp. fuciflora
- Ophrys holoserica subsp. colossaea

in dezelfde lijst uitleggen :huh:

Kortom deze lijst is dus  :'( censuur

Wat is hier de oorzaak van?

M.v.gr. Mark

Alex Kwak:

--- Citaat van: markmeijrink op februari 25, 2010, 14:55:59 pm ---wanneer WnPda (v 1.88) opstart krijg ik de melding:

Kan het bestand
IndexOutOfRangeException

Nu heeft Koos al eens en topic geopend over dit probleem. Destijds zou het verholpen zijn /worden. Wat is de staat van deze actie?

--- Einde van citaat ---
Was destijds een probleem met de Observado-server.
Ik zal vanavond eens kijken of er nu een probleem is.

--- Citaat van: markmeijrink op februari 25, 2010, 14:55:59 pm ---Dan een veel kwalijker punt (Ik weet alleen niet of bovenstaande foutmelding dit veroorzaakt) wanneer ik de wereldlijst planten bekijk dan mis ik toch een paar honderd unieke Ophrys namen, tientallen uniek Orchis namen, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over de namen die er al wel instaan! Kan iemand mij het gebruik van:

- Ophrys fuciflora

in dezelfde lijst uitleggen ???

--- Einde van citaat ---
WnPda volgt hierin 100% wn.nl, dus die discussie graag elders voeren...

hiskodevries:

--- Citaat ---En dan heb ik het nog niet eens over de namen die er al wel instaan! Kan iemand mij het gebruik van:

- Ophrys fuciflora
--- Einde van citaat ---
Mark ik vind je reactie erg extreem !
dit zijn soorten die in observado staan, kun je zelf allemaal checken via de zoek functie
http://observado.org/search.php?q=Ophrys+fuciflora&x=0&y=0

hiskodevries:

--- Citaat ---Kan het bestand
IndexOutOfRangeException

--- Einde van citaat ---
deze foutmelding krijg ik ook bij laden planten wereldlijst
zijn het teveel soorten ?
of
is het probleem dat bij soorten geen niet wetenschappelijke naam aanwezig is ?

Rutger Barendse:
Ik begrijp dat het geduld van Mark op de proef wordt gesteld, maar we blijven wachten op de publicatie van Kreutz, of alleen zijn lijst, om alles in orde te krijgen met de orchideŽn. Ondertussen kwamen we er niet uit welke lijst we nu als uitgangspunt gingen gebruiken. Flagrante fouten en duidelijk ontbrekende soorten (wel met referentie) in de soortenlijst kun je natuurlijk altijd aangeven. De lijst in het andere topic zou ik graag met wat meer toelichting willen zien. Welke zijn extra, welke zouden een vervanging zijn en welke referentie is gebruikt? Als Mark het wat doseert en beargumenteert dan komen we er vast uit.

Dat niet iedereen 1 op 1 zijn waarnemingen in kan geven van planten buiten BE en NL uit zijn opschrijfboekje is bij de planten schering en inslag en vereist van de ingever een stapel boeken met veel syoniemen en een goede internetverbinding, dat is helaas niet anders. Dat geldt niet alleen voor orchideŽn.

--- Citaat ---zijn het teveel soorten ?
--- Einde van citaat ---
Over de wereldlijst; ik kan me voorstellen dat er een fout optreedt omdat hij gewoonweg te lang is. De huidige manier om te schiften zou beter kunnen; Ik heb de gegevens om een andere manier van selecteren (wel of niet per land aanwezig) mogelijk te maken maar dat past niet binnen de huidige structuur. Overigens geldt dat voorhanden zijn van die gegevens niet voor de orchideŽn, dat is toch een vak apart gebleken en ook buiten de 'grote toevoeging' vanuit Synbiosys gehouden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie