goed nieuws voor Pluim!

Gestart door pia zz, februari 22, 2010, 18:53:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

JOEHOEEEE!!!! Dat is goed nieuws!  :D :D :D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Cygnus

Citaat van: pia zz op februari 22, 2010, 18:53:37 PM
eind goed al goed :duim:
Nou dat vraag ik mij af. Wat moet een Oehoe nou in gevangenschap? Net als een Tijger of wat voor ander (roof)dier dan ook hoort een Oehoe niet in een kooi.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

pia zz

voor deze Oehoe denk ik wel, want het dier heeft nooit geleerd zelf te jagen en zou dus verhongeren in onze "wildernis "
  groet Pia.

Certhia

#4
Alleen staat er op deze foto een Amerikaanse oehoe als je t mij vraagt, gezien de gele ogen en de roestkleur.
Ik dacht dat Pluim een (Europese) Oehoe was.


Detail, maar toch.


Marc

joostheeremans

Citaat van: Cygnus op februari 22, 2010, 18:56:21 PM
Citaat van: pia zz op februari 22, 2010, 18:53:37 PM
eind goed al goed :duim:
Nou dat vraag ik mij af. Wat moet een Oehoe nou in gevangenschap? Net als een Tijger of wat voor ander (roof)dier dan ook hoort een Oehoe niet in een kooi.

Ben ik volledig met je eens, maar als er een tijger in Ter Apel was ontsnapt was ik nu toch wel blij geweest dat ie weer in zijn kooi zat... ;D
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Marina

Citaat van: Cygnus op februari 22, 2010, 18:56:21 PM
Nou dat vraag ik me af. Wat moet een Oehoe nou in gevangenschap? Net als een Tijger of wat voor ander (roof)dier dan ook hoort een Oehoe niet in een kooi.
Pluim is in gevangenschap geboren, en van kleins af aan door mensen gevoed. t Is een imprintje, hij weet niet dat hij een uil is. Jagen is voor hem het kuikenpootje van de handschoen halen, dat is wat hij heeft geleerd.
Dit soort vogels kun je niet zonder meer in de natuur neerzetten, hij zou hopeloos verhongeren.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Theo Linders

@Certhia, ja dat is een amerikaan. Maar dat heet journalistiek, die horen een nieuwsbericht over een oehoe en zoeken dan via google images naar "oehoe" en het eerste de beste wat er op lijkt wordt genomen en 99% van de lezers slikt dat en heeft het verschil toch niet door.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Jarinka

Toen die zeearend was ontsnapt werd er ook meteen een plaatje van een Amerikaan bijgeplakt, terwijl het om een Stellers' ging.
Dat foutje is door een van de forumleden alweer recht gezet.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Citaat van: blaat op februari 22, 2010, 20:58:18 PM
@Certhia, ja dat is een amerikaan. Maar dat heet journalistiek, die horen een nieuwsbericht over een oehoe en zoeken dan via google images naar "oehoe" en het eerste de beste wat er op lijkt wordt genomen en 99% van de lezers slikt dat en heeft het verschil toch niet door.
Zo wordt een Marc ook wel eens voor een Certhia uitgescholden  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Marina

Citaat van: belle op februari 22, 2010, 20:59:35 PM
. Ik heb het altijd een rampzalig gezicht gevonden, zulke majestueuze dieren opgesloten of op een stok met een pootriem.
Absoluut, ik heb arenden gezien op een sprengel aan een touwtje van 40 cm, op een grasveldje zelfs zonder hok, en een meter verder stond de volgende alweer. Ook in Nederland. Roofvogels en uilen worden op de meest afgrijselijke wijze gehouden af en toe, aan loopstangen, onder kokendheet wordende daken, ik heb zelfs een steenuiltje  gezien op een piepklein sprengeltje op een dressoir tussen de opgezette uilen in. Je hart breekt als je dat ziet.

Maar deze vogel Pluim wordt goed verzorgd en zou in de vrije natuur zeker doodgaan.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Citaat van: Marina op februari 22, 2010, 21:12:52 PM
Citaat van: belle op februari 22, 2010, 20:59:35 PM. Ik heb het altijd een rampzalig gezicht gevonden, zulke majestueuze dieren opgesloten of op een stok met een pootriem.
Absoluut, ik heb arenden gezien op een sprengel aan een touwtje van 40 cm, op een grasveldje zelfs zonder hok, en een meter verder stond de volgende alweer. Ook in Nederland. Roofvogels en uilen worden op de meest afgrijselijke wijze gehouden af en toe, aan loopstangen, onder kokendheet wordende daken, ik heb zelfs een steenuiltje  gezien op een piepklein sprengeltje op een dressoir tussen de opgezette uilen in. Je hart breekt als je dat ziet.
Gelukkig worden roofvogels niet altijd slecht verzorgd. Er zitten een paar gekken tussen, maar ook mensen die heel goed voor hun vogels zorgen.
Een kennis van mij is valkenier, en die heeft één valk (Gier x Saker), Hokon, en daar zorgt hij ook ontzettend goed voor. Hokon heeft een groot grasveld met schuilhok en zitplaats waar regelmatig andere vogels komen (hij is vrienden met de merels en mussen, en jaagt de katten weg zodat andere vogels zijn eten kunnen opeten). Ook vliegt hij samen met de valkenier elke dag een paar uur op Kasteel Twickel.
De eerste foto is een overzichtsfoto van de tuin daar, achter het schuurtje is een schuilhokje.
De tweede foto is een foto van Hokon met musjes.
Groeten, Jarinka Heijink

Marina

Gelukkig worden de meeste vogels goed verzorgd. Neemt niet weg dat een spitshuis met sprengel niet de meest ideale huisvesting is voor roofvogels, uilen en raven. 
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682