Hoofdmenu

Witkopeend Nootdorp

Gestart door RWester, februari 10, 2010, 18:33:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter123

#60
Citaat van: snwja3 op februari 12, 2010, 16:09:43 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 15:53:04 PM
Citaat van: rinsevdvliet op februari 11, 2010, 14:41:32 PM
Ca. 5,5 km. ten zuiden van de Dobbeplas bevind zich een particulaire waterwildcollectie waar enkele Witkopeenden zitten.
Vorig jaar heb ik bij twee van deze vogels geringde poten kunnen zien.

misschien maar even navraag doen of hij iets kwijt is?

Volgens mij bedoeld Rinse mogelijk dit vijvertje: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=51.983757,4.413478&hl=nl&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=16&sll=51.982766,4.413693&sspn=0.00974,0.019248&ie=UTF8&t=h&z=16
heeft ook leuke IJslandse Brillies zitten, die missen we nog voor de jaarlijst!
Ofwel spoed u die kanten op..........

Zo zitten er nog drie in de buurt. Ik ben al genoeg ongeringde escapes tegengekomen in de omgeving.

Groetjes Peter Soer

ahjoon

Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

djansen2

Iets verderop op aan de onderweg bevindt zich ook een collectie.

Het is volgens mij ergens halverwege de onderweg.

met vriendelijke groeten Diego Jansen

Gerard Troost

Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

ahjoon

#64
Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....
Laten we het er maar op houden dat ik geen "wilde-vreemde" ben..., maar je hebt gelijk, je weet het maar nooit.
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

25tot50

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 10, 2010, 18:39:08 PM
Is er een loslaatactie bij de kwekers? Of is de AID actief gaan controleren op ringen?
Zijn toch erg veel soorten deze met een vleugje escape gevoel...

Ja zeg dat wel Jeroen straks weten we niet wat nou echt een escape is en wat nou niet.
O o, als dat maar goed gaat zou wel gelijk weer discusies volgen onder de vogelaars maar na mij mening vind ik dat ze er beter na moeten kijken naar zulke soorten ??? ??? ???

Folkert Jan

Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....

het is toch nog niet 100% bewezen dat deze witkopeend aan beide poten ongeringd is?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Mark Zevenbergen

Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 20:24:57 PM
Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....

het is toch nog niet 100% bewezen dat deze witkopeend aan beide poten ongeringd is?
Fotografisch bewijs is er nog niet, maar als ik het me goed herinner had Thijs(?) een duidelijk ongeringde linkerpoot gezien..

mvg Mark

JohanvantBosch

Citaat van: Mark Zevenbergen op februari 12, 2010, 20:31:35 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 20:24:57 PM
Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....

het is toch nog niet 100% bewezen dat deze witkopeend aan beide poten ongeringd is?
Fotografisch bewijs is er nog niet, maar als ik het me goed herinner had Thijs(?) een duidelijk ongeringde linkerpoot gezien..

mvg Mark
En dit is toch geen soort waarvoor fotografisch bewijs van ongeringdheid nodig is?

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

JohanvantBosch

Citaat van: Jaap Denee op februari 12, 2010, 20:43:52 PM
Citaat van: Thijs Fijen op februari 10, 2010, 21:18:53 PM
Geen omgekeerde bewijslast..
Dank! Dat bedoel ik.
MOrgen ook maar eens kijken. Mijn laatste Witkopeend was diep in de vorige eeuw  ;D

Folkert Jan

Citaat van: JohanvantBosch op februari 12, 2010, 20:39:03 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op februari 12, 2010, 20:31:35 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 20:24:57 PM
Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....

het is toch nog niet 100% bewezen dat deze witkopeend aan beide poten ongeringd is?
Fotografisch bewijs is er nog niet, maar als ik het me goed herinner had Thijs(?) een duidelijk ongeringde linkerpoot gezien..

mvg Mark
En dit is toch geen soort waarvoor fotografisch bewijs van ongeringdheid nodig is?

op die manier bedoel ik het ook helemaal niet. dat had ik namelijk eerder in het topic al gevraagd.
waar het mij om ging is dat iemand stelde dat een ontsnapte ONGERINGE witkopeend waarschijnlijk niet als gemist op zou worden gegeven, maar we weten nog niet eens of deze witkopeend wel ongering is. en nu blijkt dat deze soort ook genoeg gehouden wordt in collecties zou ik toch wel graag vaststellen dat deze geen ring draagt (al sluit dat escape natuurlijk niet uit)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/


Marten Hornsveld

Ik ga morgen ook maar eens een kijkje nemen. Nu maar hopen dat dat wak niet dicht zit!? Of was het wak vandaag nog zo groot dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken  ???

Jaap Denee

Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 21:55:53 PM
Citaat van: JohanvantBosch op februari 12, 2010, 20:39:03 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op februari 12, 2010, 20:31:35 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 12, 2010, 20:24:57 PM
Citaat van: gtroost op februari 12, 2010, 19:53:44 PM
Citaat van: ahjoon op februari 12, 2010, 18:08:44 PM
Zojuist de eigenaar van de bewuste wildwatercollectie uit Oude Leede (5,5km ten zuiden Dobbeplas) gesproken en die mist géén Witkopeend.....
Zijn collectie bevat overigens alleen maar geringde vogels.
Net alsof hij tegen een "wild-vreemde" gaat zeggen dat hij een niet geringde vogel mist....

het is toch nog niet 100% bewezen dat deze witkopeend aan beide poten ongeringd is?
Fotografisch bewijs is er nog niet, maar als ik het me goed herinner had Thijs(?) een duidelijk ongeringde linkerpoot gezien..

mvg Mark
En dit is toch geen soort waarvoor fotografisch bewijs van ongeringdheid nodig is?

op die manier bedoel ik het ook helemaal niet. dat had ik namelijk eerder in het topic al gevraagd.
waar het mij om ging is dat iemand stelde dat een ontsnapte ONGERINGE witkopeend waarschijnlijk niet als gemist op zou worden gegeven, maar we weten nog niet eens of deze witkopeend wel ongering is. en nu blijkt dat deze soort ook genoeg gehouden wordt in collecties zou ik toch wel graag vaststellen dat deze geen ring draagt (al sluit dat escape natuurlijk niet uit)

Max schreef:

Citaat van: Maxberlijn op februari 11, 2010, 11:08:39 AM
Mensen,
...
Voor sommige mensen geld nogmaals abonneer je op wat bladen, koop oude nummers anders ga je de verdiepingslag nooit maken..

Groet Max

Soms kan het alleen al helpen als je eerst begint met gewoon het topic goed te lezen voordat je vragen stelt... Dan had je in dit geval je gewenste antwoord gevonden en niet een antwoord gekregen dat je niet bedoelde. 't Is maar een tip.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Guus Peterse

Citaat van: Marten Hornsveld op februari 12, 2010, 22:17:24 PMIk ga morgen ook maar eens een kijkje nemen. Nu maar hopen dat dat wak niet dicht zit!? Of was het wak vandaag nog zo groot dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken
Ik ben een beetje bang dat je je wel zorgen moet maken. Gisteren was als ik het goed heb begrepen zo goed als de hele plas nog open, vanmorgen was er nog maar een klein wakje over. Aan de andere kant, kleine wakjes zijn soms net dorpjes in het westen van Gallië.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankw

Citaat van: guusp op februari 12, 2010, 22:43:29 PM
Citaat van: Marten Hornsveld op februari 12, 2010, 22:17:24 PMIk ga morgen ook maar eens een kijkje nemen. Nu maar hopen dat dat wak niet dicht zit!? Of was het wak vandaag nog zo groot dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken
Ik ben een beetje bang dat je je wel zorgen moet maken. Gisteren was als ik het goed heb begrepen zo goed als de hele plas nog open, vanmorgen was er nog maar een klein wakje over. Aan de andere kant, kleine wakjes zijn soms net dorpjes in het westen van Gallië.
Is die plas ten zuidwesten ook helemaal dicht gevroren? Zo ja wat of waar zijn dan de beste opties om te gaan zoeken in de buurt? Mocht ie dichtgevroren zijn?

Rein Genuït

Je zou de Starrevaart, Meeslouwerplas kunnen proberen is hemelsbreed ongeveer 8 km en die plas
vriest niet dicht. Anders Rottemeren misschien?
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

frankw

#79
Starrevaart had ik ook al verzonnen ja, die andere ken ik niet. Bedankt voor de tip. Mocht ie dicht gevroren zijn kan iemand het dan ff hier melden? Dat scheelt mij 200km heen en 200km terug :angel:

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=18999&page=1
Shit! de vogel is er niet meer..

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

j.steenbergen

Jeroen Steenbergen

redmar_woudstra

Terug gevlogen naar z'n verwarmde hok
groet,
Redmar


Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2


Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

HPM

Dat is dus 13 kilometer ZO van de Dobbeplas.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Dutchbird

Bedankt voor het doorgeven, ik stond op het punt naar de Dobbeplas te peddelen.
Jammer dat de vogel niet nog één dagje op fietsafstand is blijven zitten  :( .
Het (voormalig Floriade terrein) is overigens een leuk gebiedje met vooral in de zomer veel rietvogels.
Fijn, nog een béétje groen tussen de oprukkende vinexwijken met hun strakbetegelde tuintjes  :duim: .

Groeten uit Den Haag,
Caroline
Caroline Walta
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl
STORK - www.ooievaars.eu

gerdwichers8

#89
Het is toch niet vreemd dat ik hier warm van wordt i.p.v. dat van mij die eend warm mag worden?
Dit is me al interessant zonder dat ik over ringen lees. Maar goed, dat ik ook nu niet ga heeft nu een andere reden.