Hoofdmenu

Raadselpiet9

Gestart door frankneijts, februari 05, 2010, 23:21:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Om het weekeinde lekker mee door te komen....... (maart, WP)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Bas vd Burg

Eerste indruk is Aziatische Roodborsttapuit bij mij..........
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

marijn

Marijn Prins

Steven Wytema

mijne ook... vooral die stuit doet t m
Steven Wytema


Vincent Hart

Zie ook niets dat nog op iets anders zou kunnen wijzen. Ha, een heel vrij weekend  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Guus Peterse

Citaat van: vincenthart op februari 06, 2010, 00:47:15 AMHa, een heel vrij weekend  ;)
Welnee, jij moet morgen naar Almelo toch?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Ik ga lekker net doen of recht van boven naar een sibtaling kijken (3 weken terug nog in Londen gedaan) leuker is dan een heel weekend naar een maura-achterwerk. Oh, en als die kippen bij Nijverdal dan ook nog even meewerken ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankneijts

#7
Dat was dus een makkie, die beestjes zijn blijkbaar heel wat algemener dan de CDNA-archieven ons wijs willen maken.... 8) 
In elk geval een wijfje en vrijwel zeker ssp. maurus. Volgens Birds of Israël komen echter ook intermediaire vogels voor met kenmerken van zowel maurus als variegatus (Kaspische) of armenicus.
Zag in maart/april in zuidelijk Israël totaal een handvol van deze vogels (zuivere maurus?) maar ook 1 afwijkende die onmiddellijk opviel omdat-ie in 1e instantie eerder op een tapuit leek. Was dus forser met iets langere, steviger snavel en ietsje langere staart en vleugels (hpp). Had witte stuit (niet 'roze' als maurus) maar geen wit aan staartbasis zoals variegatus en de hoofdindruk was grijzer dan maurus. Enfin, een plaatje gaat hierbij, als iemand daar nog wat over kan zeggen dan graag!
(Alle foto's maart/april zuid Israël)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JohanvantBosch

Hmmm.....
Twee jaar geleden in februari in Syrie veel Roodborsttapuiten die wij variegatus hebben genoemd. De hoeveelheid zwart op de staart varieerde behoorlijk van een smalle zwarte eindband zoals je in de (nieuwe) collins ziet tot een veel bredere band. Je moest af en toe wel beter kijken om te zien of de staart niet helemaal zwart was, maar volgens mij was de hoeveelheid zwart nooit zoveel als bij deze vogel... Mogelijk hebben daar dus ook armenicus tussen gezeten?
Maarrr.... ik kan me niet herinneren of bovenstaande alleen voor de mannetjes gold of ook voor de vrouwtjes. (dus wat mijn verhaal hierboven nu waard is...  ??? )
Ik ga eens rondmailen of ik foto's kan achterhalen.