Mij onbekend insect (ongedierte?)

Gestart door roos, juli 17, 2006, 17:01:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

roos

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor beestjes zijn. Ongeveer 2 mm. en met het blote oog niet te zien dat het beestjes zijn. Ze kruipen maar springen niet.
Als ik niet weet wat het is kan ik het evt. ook niet bestrijden :angry:

boogey55

Te vage omschrijving.
Waar ik wat aan heb:
lijken op harige paddestoelen en zijn fel oranje.

B)  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Stippen

CiteerZou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor beestjes zijn. Ongeveer 2 mm. en met het blote oog niet te zien dat het beestjes zijn. Ze kruipen maar springen niet.
Als ik niet weet wat het is kan ik het evt. ook niet bestrijden :angry:
Ik krijg veel soortgelijke meldingen wat dan larfjes van het veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje blijken te zijn.
Kijk eens op mijn site stippen.nl
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

roos

CiteerTe vage omschrijving.
Waar ik wat aan heb:
lijken op harige paddestoelen en zijn fel oranje.

B)
Ik had een foto meegestuurd maar denk dat het niet goed gegaan is. Nogmaals proberen dus.....

boogey55

#4
Lijken mij sluipwespjes. Niet mijn territoor. Succes.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Stippen

Nee, das toch weer wat anders. Zou het niet weten, kortschildkevertje misschien?
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Stippen

CiteerLijken mij sluipwespjes. Niet mijn territoor. Succes.
Mh ja ongevleugeld zou ook kunnen
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

roos

CiteerLijken mij sluipwespjes. Niet mijn territoor. Succes.
Hebben geen vleugeltjes.
Zag ze eerst op de muren binnenshuis maar zie nu ook buitenshuis veel van die dingetjes kruipen. Ik heb bij mijn huis (buitengbied) veel duiven, weet niet of het daarmee te maken kan hebben.

roos

Citeer
CiteerZou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor beestjes zijn. Ongeveer 2 mm. en met het blote oog niet te zien dat het beestjes zijn. Ze kruipen maar springen niet.
Als ik niet weet wat het is kan ik het evt. ook niet bestrijden :angry:
Ik krijg veel soortgelijke meldingen wat dan larfjes van het veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje blijken te zijn.
Kijk eens op mijn site stippen.nl
Mooie site maar lijkt er niet echt op, dank je wel. Zit ook verder geen kleur op.
Als je zo kijkt lijkt het net een potloodkrasje, echt met het blote oog niet te zien. Ik schrok ook erg toen ik het resultaat van mijn foto op macrostand zag.

gardensafari

Lijken mij geen sluipwespjes. Moeten we niet eerder zoeken in de primitieve insecten? Springstaartjes, oerinsecten? Ze lijken ook veel op trips, maar die zijn wit. Ze hebben ook niet de typische vorm van zilvervisjes.....

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Stippen

Geen duivenluis. Die lijken er wel wat op, maar hebben de antennes achterwaards gericht vanaf het midden vd kop.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

roos

CiteerLijken mij geen sluipwespjes. Moeten we niet eerder zoeken in de primitieve insecten? Springstaartjes, oerinsecten? Ze lijken ook veel op trips, maar die zijn wit. Ze hebben ook niet de typische vorm van zilvervisjes.....

Groetjes,

hans
Heb zelf ook eerst aan zilvervisjes gedacht maar die zijn groter en anders van vorm. Ook springstaartjes lijken het niet te zijn, die springen (deze dus niet) en hebben een rechter lijf. Deze hebben dus kop, lijf met taille en daarachter een lang lijf. Op de foto zijn ze zwart, op de muur zijn ze grijs en zo klein dat als ze niet bewegen je niet denkt dat je met een beestje te maken hebt.

gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Stippen

#13
Kijk maar uit!

CiteerThrips are commonly known to invade modern TFT computer displays. Once in there, there is little you can do to get the bugs out again. No efficient debugger has been made so far.

One way to evacuate thrips from a display is to turn the light on in the room, turn off the monitor and hope they are attracted out again. It is possible to get your monitor replaced under warranty as it is a production failure not to seal the gap between the TFT and backlight panels.
(wikipedia)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

gardensafari

:o

Maar wat dacht jij van mij trips-suggestie?
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Stippen

ik zag alleen gevleugde, maar je foto's tonen het aan: het klopt
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

gardensafari

Tripsen laten zich helaas van foto's niet tot op de soort benoemen. Niet ongewoon dat ze opeens massaal optreden bij warmte. Vliegen doen ze vooral vlak voor onweer (onweersbeestjes), al ben ik er nooit achtergekomen waarom.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

roos

CiteerTripsen laten zich helaas van foto's niet tot op de soort benoemen. Niet ongewoon dat ze opeens massaal optreden bij warmte. Vliegen doen ze vooral vlak voor onweer (onweersbeestjes), al ben ik er nooit achtergekomen waarom.

Groetjes,

hans
Volgens mij heb jij het helemaal goed Hans!
Ik heb nog een stukje gevonden met een heel goede foto en die lijkt mij exact als wat er op mijn (minder goede) foto staat.

http://blog.zog.org/2005/07/donderbeestjes.html

gardensafari

Prima, dat zijn ze inderdaad!
Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ze planten zich razendsnel voort en zijn lastig te bestrijden.

Veel succes,

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.