Hoofdmenu

Raadselpiet5

Gestart door Certhia, februari 04, 2010, 23:43:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Nou, deze dan


WP soort, Juni


Succes

Theovanv

Ik weet het niet precies, gokje, in elkaar gedoken Kemphaan?
Theo van Veenendaal

frankneijts

Grauwe Franjepoot (mannetje?).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Theovanv

Citaat van: frankneijts op februari 05, 2010, 00:00:44 AM
Grauwe Franjepoot (mannetje?).
Ja, dat lijkt mij ook idd, ik heb geen ervaring met deze soort ;)
Theo van Veenendaal

Sander Haak

Ik heb maar even een shortlist gemaakt van steltlopers met een dergelijk contrast tussen witte onderkant en zwarte bovenkant en kom dan uit op Steltkluut, Scholkekster, Steenloper en Grauwe Franjepoot. O.a. op basis van de lichte randen van de veren vallen de eerste twee af. Op basis van de wijze van foerageren valt de derde af. Blijft voor mij ook over de Grauwe Franjepoot. Hij ligt dan alleen wel erg hoog op het water of is dat gezichtsbedrog?
Groet, Sander Haak (Woerden)

Vincent Hart

Eindelijk eentje waar ik gewoon voor m'n eerste indruk kan (blijven) gaan. Ik ben wel benieuwd hoe Sander nu aan deze grauwe franjepoot kan zien hoe 'ie zou foerageren als 'ie wakker geweest was.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Guus Peterse

Grauwe franjepoot was ook het eerste waar ik aan dacht.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Sander Haak

Citaat van: vincenthart op februari 05, 2010, 00:35:31 AM
Eindelijk eentje waar ik gewoon voor m'n eerste indruk kan (blijven) gaan. Ik ben wel benieuwd hoe Sander nu aan deze grauwe franjepoot kan zien hoe 'ie zou foerageren als 'ie wakker geweest was.

Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken. Bij het foerageren had je inderdaad wat meer nek moeten zien. Dat heb je als je zo'n beestje alleen van plaatjes kent.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Certhia

Nou, inkoppertje dus maar voor alle duidelijkheid de vogel was continue aan t fourageren en heeft niet geslapen waar ik bij stond!


Zo en nu douchen en op naar de SibTa ! ;)


M.





Vincent Hart

Citaat van: Sander Haak op februari 05, 2010, 08:48:10 AM
Citaat van: vincenthart op februari 05, 2010, 00:35:31 AM
Eindelijk eentje waar ik gewoon voor m'n eerste indruk kan (blijven) gaan. Ik ben wel benieuwd hoe Sander nu aan deze grauwe franjepoot kan zien hoe 'ie zou foerageren als 'ie wakker geweest was.

Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken.
... En daar had je dus helemaal gelijk in  :duim: Om de een of andere reden dacht ik dat we tegen het voorhoofd van het beest aankeken en dat 'ie dus zat/stond te rusten.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Weia

Ik dacht ook aan een kop-in-de-veren. Heb daardoor zelfs nog aan ijseend gedacht.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

marijn

He Marc, voortaan niet zo snel met die oplossing komen, nu heb ik niet mee kunnen doen :( (maar erg lastig was hij idd niet)
Marijn Prins