Hoofdmenu

Rare hobby's

Gestart door HeleenR, februari 03, 2010, 00:38:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Citaat van: Duma op februari 20, 2010, 18:41:39 PM
Citaat van: HeleenR op februari 19, 2010, 11:53:59 AM
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?


Belgisch biertje, verkrijgbaar in de grotere supermarkten (Colruyt heeft ze vast wel, Carrefour, Delhaize, GB misschien. Even een tochtje naar Antwerpen of Gent maken een optie of belgische mensen aanspreken ;-)
Vooral in Gent kan je het denk ik bijna overal wel krijgen. Alleen café's geven geen flesjes mee omwille van het statiegeld.

Alleen.... Heleen woont in Friesland, "even" naar belgië is niet zo 123 gedaan denk ik.
Dat statiegeld.... dan hebben we t over 15c? Dat heeft een verzamelaar er ook wel voor over? En ik weet uit ervaring dat café-eigenaren niet echt moeilijk doen, zeker niet als je ze een goeie fooi geeft.
Ik moet eerlijk zeggen dat de supermarkten waar jij het over hebt ik nog nooit van gehoord heb. Zijn dat Belgische winkels? Of zuiden des lands? Ze klinken heel "vakantie-achtig". (bofkont....)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Hetty Soetekouw

CiteerNiemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?
ik lees net dat Duvel de brouwerij Liefmans http://www.foolsgarden.be/tekst/fiches/jan_van_gent.htm in 2008 heeft overgenomen na een failissement http://popol.punt.nl/?id=392272&r=1
wordt het biertje nog wel gebrouwen?
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

HeleenR

Nou lijkt Friesland wel een eind bij België vandaan, maar wij (mijn man en ik) gaan per jaar een keer of 3, 4 naar Engeland via Calais of Duinkerken-Dover, dus dan gaan we er dwars doorheen. Natuurlijk heb ik de winkels bij de tankstations langs de snelweg al afgestruind, maar die hebben het niet. Volgende keer maar ter hoogte van Gent maar eens een afslagje nemen.

We gaan natuurlijk ook even langs de Toeter in Groningen. Is bij ons vandaan maar 'n half uurtje rijden... eigenlijk ook een soort twich!

Er is nog nooit moeilijk gedaan als ik een fles of glas uit een gelegenheid mee wil hebben, men vindt het wel grappig. Soms moet ik een kleinigheidje betalen.
Zo kreeg ik bij een 'Indian' in Engeland moeiteloos een glas van Kingfisher bier mee.
groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

Duma

@ Marina: Het zijn inderdaad gewoon belgische supermarkten (ik woonde in Belgie tot een paar jaar terug  ;) )en als verzamelaar reis je dan denk ik sowieso wel regelmatig lijkt me. Een uitstapje naar Belgie is dan opeens niet meer zover.

@Seraka: hmm, 5 jaar terug was het nog zowat in elk cafe te krijgen (In Gent dan), van die overname wist ik niet. Het was wel een redelijk populair biertje in die streek dus er is kans dat iemand het overgenomen heeft. Maar hier heb ik ook geen zekerheid over.

@ HeleenR: Als je er langs komt zou ik zeker even in Gent een afslag nemen, bij tankstations is de keuze altijd veel kleiner en dit is dan ook een biertje om van te genieten, niet even voor onderweg (als je ervan houdt dan)
Hoe moeilijk cafe-eigenaren doen heb ik geen ervaring mee, dat weet ik dus niet. Het is het proberen waard!
Duma

diertjesvriend

Heleen, ik heb hier nog wel een stoffig (leeg  ;) ) bierflesje staan met een vis in het logo, maar je zoekt vast alleen vogels?

HeleenR

Ja, sorry Lotte, alleen vogels.
Meer kastruimte heb ik op het moment niet!

Maar zeer bedankt voor het meedenken.

Ik kom idd veel etiketten tegen met andere dieren.
Misschien iets voor iemand anders om een leuke hobby te beginnen?

groeten uit Friesland,
Heleen Romkes