Hoofdmenu

Rare hobby's

Gestart door HeleenR, februari 03, 2010, 00:38:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

HeleenR

Naast het vogelen in de natuur heb ik ook nog een andere hobby, nl. het sparen van drankflessen met afbeeldingen van vogels.
Er staan er nu zo'n 35. De drank varieert van water tot wodka, maar de meesten zijn van rode wijn.
Ik ben o.a. nog op zoek naar Jan van Gent bier (België). Als iemand die heeft of weet waar je die kunt krijgen houdt ik mij aanbevolen!
Ook tips over flessen zijn welkom.

De meeste flessen zijn leeg, maar dat is weer een andere hobby  :angel:

Nog meer mensen met een gekke of leuke hobby, naast het vogelen?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Proost!


groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

HeleenR

Deze ontbreken natuurlijk ook niet!
groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

Jarinka

Niet echt een rare hobby, maar ik doe het wel veel: computeren en plaatjes bewerken.
Sinds 2 weken heb ik wel een rare hobby, namelijk wandelende takken. Er zitten er nu 3 in een bak op mijn kamer, en in die 2 weken dat ik ze heb zijn ze al behoorlijk gegroeid.
Groeten, Jarinka Heijink

diertjesvriend

bij mij wisselt het wel wat,
dan ontdek ik iets, vind ik dat helemaal leuk,
zit ik dat dagen of weken te doen tot mijn aandacht verslapt en/of ik weer iets anders vind waar ik vervolgens weer helemaal mee bezig ben.

voorbeelden daarvan zijn:
mijn record mijnenvegen verbetereren (staat op 139 seconden voor de versie 'expert', sneller gaat me toch niet lukken dus ben ermee gestopt)
filmpjes maken op picasa van foto's, maar heb dat wel weer gezien nu
dingen verzamelen uit het bos, maar ik kan maar beter opruimen dan nog meer zooi aanslepen  :angel:
en wat ik nu wil gaan doen is leuke citaten op de muren in huis schrijven,
moet ik vandaag even zo'n ding voor halen, zo'n plastic geval met lettervormen waar je dan met het puntje van een pen of stift doorheen kan zodat de letters er netjes op komen. (vage omschrijving van iets wat volgens mij geen naam heeft)  :P

een normale hobby die ik al sinds mijn 7e heb oid zijn paarden,
eenmaal met dat virus besmet kom je er nooit weer van af (en dat vind ik ook helemaal niet erg hoor).

Marina

Citaat van: diertjesvriend op februari 03, 2010, 09:05:44 AM
moet ik vandaag even zo'n ding voor halen, zo'n plastic geval met lettervormen waar je dan met het puntje van een pen of stift doorheen kan zodat de letters er netjes op komen. (vage omschrijving van iets wat volgens mij geen naam heeft)  :P

dat heet sjabloneren
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Duma

Citaat van: diertjesvriend op februari 03, 2010, 09:05:44 AM
mijn record mijnenvegen verbetereren (staat op 139 seconden voor de versie 'expert', sneller gaat me toch niet lukken dus ben ermee gestopt)

Knap! Mijn record op expert staat nog op 168 en dat vond ik al heel snel.

Mijn hobbies? Tja, verandert ook nog wel, ik internet veel en games spelen, ik spaar knuffelkatten en andere leuke knuffelbeesten (vroeger ook nog knikkers maar na 1000 vond ik het genoeg). Verder doe ik ook gewoon allerlei dingen tot ik ze beu raak.
Duma

diertjesvriend

mijnenveger: 145 seconden zonet, aargghh!  :rolleye:

bijnabijna!
ik kom weer in de buurt.

(hoezo ik moet eigenlijk afwassen  :angel: )

Alex Kwak

Zijn er nog meer vogelaars die ook geocachen?
Die twee hobbies zijn prima te combineren!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JanF

Citaat van: Alex Kwak op februari 06, 2010, 19:38:38 PM
Zijn er nog meer vogelaars die ook geocachen?
Die twee hobbies zijn prima te combineren!

Jazeker. Toevallig gisteren " vogels kijken " gelogd  ;D
met vr. groeten
Jan van de Fliert

AndreVrijens

Citaat van: Alex Kwak op februari 06, 2010, 19:38:38 PM
Zijn er nog meer vogelaars die ook geocachen?

Ik ben geen vogelaar maar ik verzamel moeilijke woorden. Geocachen heb ik nog niet in mijn collectie. Heb geen idee wa da is?? Vertel! misschien wil ik wel ruilen.
mvg.  André

Alex Kwak

WAARSCHUWING: Geocachen is zwaar verslavend, zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb!  ;)

Kijk maar eens op www.geocaching.nl

Maar het komt er dus op neer dat iemand een 'schat' verstopt en jij die mbv een gps-apparaat moet vinden.
Je komt daarbij in de mooiste stukjes natuur. Aanrader!

Alex.
(team Mardya)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AndreVrijens

Ziet er goed uit. Is meer dan een uit de hand gelopen scoutingklupje. Een volwassen wandelsport met een geheimzinnige en educatieve rode draad.

Als ik genoeg moed heb verzameld ga ik me hier eens in verdiepen denk ik. Een verslaving meer of minder . . .
mvg.  André

vuurvlinder

Lijkt mij errug leuk! Heb mezelf net aangemeld.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Alex Kwak

Hulp nodig bij geocachen? Mail me op alex@zoefzoek.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

diertjesvriend

wie gaat mij inhalen met mijnenveger, ik sta nu op 128 seconden bij expert ;)

JanF

#15
Citaat van: vuurvlinder op februari 16, 2010, 22:07:03 PM
Lijkt mij errug leuk! Heb mezelf net aangemeld.

Het leuke aan geocachen is, dat er voor elk wat wils is.
Je kunt de co-ordinaten tijdens een mooie wandeling bij elkaar sprokkelen ( Multi ), je kunt er zo naar toe rijden ( Traditional )  maar je kunt ze ook bij elkaar puzzelen.
Zo is er ook de categorie " unknown caches " waarbij je een puzzel op moet lossen om de eind-co-ordinaten van de verborgen cache te bepalen. Dat kunnen prachtige breinbrekers zijn .
Op die manier combineer je drie hobbies in 1 keer. Puzzelen, Geocachen en de vrije natuur in.
Ook leuk is dat het een internationaal gebeuren is. Je kunt bij wijze van spreken tot aan Schiphol geocachen en dan bij aankomst in bv Australie gewoon verder gaan. Alles is te loggen op geocaching.com, waar je een persoonlijke pagina tot je beschikking krijgt waarop je al je founds, wereldwijd, kunt loggen.
Wij geocachen sinds 2004 en het blijft trekken ( idd. beetje verslavend dus )


met vr. groeten
Jan van de Fliert

vuurvlinder

Citaat van: JanF op februari 17, 2010, 23:48:14 PM
Citaat van: vuurvlinder op februari 16, 2010, 22:07:03 PM
Lijkt mij errug leuk! Heb mezelf net aangemeld.


Zo is er ook de categorie " unknown caches " waarbij je een puzzel op moet lossen om de eind-co-ordinaten van de verborgen cache te bepalen. Dat kunnen prachtige breinbrekers zijn .
Op die manier combineer je drie hobbies in 1 keer. Puzzelen, Geocachen en de vrije natuur in.


Daar zag ik een excursie in voor onze IVN afdeling. Dit vond ik wel een leuk voorbeeld in onze omgeving: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1860Z
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Floppie

Ik doe aan postcrossing.

Post sturen en ontvangen van/naar de hele wereld.
Op mijn "wishlist" staat o.a. dieren en natuur.
Krijg soms de meest geweldige dieren kaarten of postzegels.
Zoals een (foto 1) postzegel uit finland met een vlinder of (foto 2) postzegel uit Maleisie met een mooie vogel.
(foto 3) een kaart gekregen uit Italie met bloemetjes en hun namen, (en foto 4) uit USA een wel bekend vogeltje.

Groetjes, Floppie

HeleenR

Leuk Marleen, had nog nooit gehoord van postcrossing.
Trouwens ook niet van geocachen (hoe moet je dat eigenlijk uitspreken?)

Weer heel wat bijgeleerd met dit topic!
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?




groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

Alex Kwak

Citaat van: HeleenR op februari 19, 2010, 11:53:59 AM
geocachen (hoe moet je dat eigenlijk uitspreken?)
géokesjen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Floppie


Weer heel wat bijgeleerd met dit topic!
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?
[/quote]

Bij postcrossing is ook een forum. En de postcrossing-verslaafden versturen werkelijk vanalles naar elkaar.
Er gaan hele dagboeken e.d. de wereld rond.

Sja, ik weet niet hoeveel geld je er voor over hebt (verzendkosten vergoeding), maar daar heb je dan wel een wereldwijd netwerk ;)

Marina

Citaat van: HeleenR op februari 19, 2010, 11:53:59 AM
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?

ik heb vrienden in Breda, zal es vragen voor je
(niet geschoten altijd mis)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina


Citaat van: HeleenR op februari 19, 2010, 11:53:59 AM
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?

ok, andere kant van het land (maar wel dichter bij jou): café De Toeter in Groningen schijnt het te verkopen.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HeleenR

Bedankt voor de tips, Marleen en Marina!
groeten uit Friesland,
Heleen Romkes

Violet (en Remco)

Wandelen (liefst door de natuur) is een hobby van ons. Tijdens het wandelen komen we door allerlei steden, dorpjes, gehuchten en buurtschappen. Of het een hobby is weet ik niet (misschien is het meer een soort van 'moeten') maar elk plaatsnaambordje dat we tegen komen moet gewoon op de foto! Voorbijgangers zullen zich soms wel af vragen of ik nu echt een foto van het plaatsnaambord maak, haha.
Intussen heb ik er al heel wat op de foto gezet, maar we zijn er nog lang niet  :P
Onderstaande is wel één van de mooiste plaatsnamen die we tot nu toe zijn tegen gekomen  ;D

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Marina

WHAHAHA das een goeie! er is hier ook ergens een topic met rare bordjes, je komt niet meer bij als je ze ziet af en toe
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Violet (en Remco)

#26
Citaat van: Marina op februari 19, 2010, 18:30:09 PM
WHAHAHA das een goeie! er is hier ook ergens een topic met rare bordjes, je komt niet meer bij als je ze ziet af en toe

Klopt! Is ook een vermakelijk topic  ;D
Wil ik ook nog steeds een foto plaatsen... (edit: gedaan)
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

JanF

Citaat van: violet en remco op februari 19, 2010, 18:14:53 PM
Wandelen (liefst door de natuur) is een hobby van ons. Tijdens het wandelen komen we door allerlei steden, dorpjes, gehuchten en buurtschappen. Of het een hobby is weet ik niet (misschien is het meer een soort van 'moeten') maar elk plaatsnaambordje dat we tegen komen moet gewoon op de foto! Voorbijgangers zullen zich soms wel af vragen of ik nu echt een foto van het plaatsnaambord maak, haha.
Intussen heb ik er al heel wat op de foto gezet, maar we zijn er nog lang niet  :P
Onderstaande is wel één van de mooiste plaatsnamen die we tot nu toe zijn tegen gekomen  ;D

Groetjes,
Violet

Hmm, zal wel een of ander gat wezen  ;D
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Violet (en Remco)

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Duma

Citaat van: HeleenR op februari 19, 2010, 11:53:59 AM
Niemand die dit flesje heeft of weet waar je die kunt krijgen?
Eén van onze zuiderburen misschien?


Belgisch biertje, verkrijgbaar in de grotere supermarkten (Colruyt heeft ze vast wel, Carrefour, Delhaize, GB misschien. Even een tochtje naar Antwerpen of Gent maken een optie of belgische mensen aanspreken ;-)
Vooral in Gent kan je het denk ik bijna overal wel krijgen. Alleen café's geven geen flesjes mee omwille van het statiegeld.
Duma