Hoofdmenu

knuffelvogels

Gestart door laatvlieger, februari 02, 2010, 20:57:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Als ringer heb ik een paar vogels waarvan ik niet kan ontkennen dat ze na geringd te zijn even kort geknuffeld moeten worden. Dit zijn Barmsijzen en veldleeuweriken. Echt geloof me, die hebben iets belachelijks liefs over zich. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met zo'n stiekeme fetish?

Zijn er vogels waarvoor je toch net iets meer affectie hebt dan voor andere soorten? 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/


pia zz

heb een zwak voor roodborstjes en pimpelmezen ;D
  groet Pia.

wouterbosgra

Sorrie mensen, allemaal leuke suggesties. Maar boomklevers zijn helemaal the bomb. Al doet de naam ze tekort (het engelse nuthatcher is al veel gaver!), dit zijn echt zulke gave beestjes! Kan er persoonlijk geen genoeg van krijgen!

Jarinka

Natuurlijk de standaard knuffelvogels als Roodborst en Pimpelmees, maar de Staartmees heeft een ontzettend hoog knuffelgehalte :)
En sommige hele bolle musjes :P
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

De Winterkoning, die zijn altijd zo vreselijk druk en natuurlijk heel klein. En dan hebben ze ook nog zo'n belachelijk korte staart.
Groeten, Lonnie Bregman


wouterbosgra

Hee Ben je roadrunnerfilmpje is stuk.

Tukkerbird

De Kiwi,geweldig beestje.

steenl

Grote Trap. Al maanden op zoek naar mijn grote liefde.

wouterbosgra

Net ook al 17 reacties op een foto van een rotgans en dit topic loopt ook storm. Zou het slecht weer zijn zodat alle vogelaars zich binnen zitten te vervelen?? :)

BramtK

Pimpel- en Koolmezen, die knuffel je niet zo maar, die kunnen keihard in je vingers bijten!
Groeten,

Bram ter Keurs

Michael Schaper

Sneeuwuil. Die is zo lekker wollig

HPM

Citaat van: BramtK op februari 02, 2010, 21:20:19 PM
Pimpel- en Koolmezen, die knuffel je niet zo maar, die kunnen keihard in je vingers bijten!
Pimpelmezen zo lekker in je nagelriem.

Van alle vogels die ik heb verzorgd is IJsgors Kareltje mij toch wel het liefste geweest
denk ik, maar zelfs die heb ik nooit geknuffeld.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jarinka

#14
Ik heb een keer een hele leuke jonge duif gevonden tijdens het folders lopen, en aangezien er nergens een nest (of ouders) te bekennen was heb ik hem toen meegenomen. Hij was erg lief, maar als je hem uit zijn bak haalde moest je uitkijken, want het eerste dat hij dan deed was poepen.
Na een week hebben we hem maar naar de dierenopvang gebracht omdat hij diarree kreeg.
En we kwamen er toen maar niet achter welke duivensoort het was, hij had de grootte van een jonge Houtduif maar de kleuren van een Turkse Tortel.
Ben te lui om in de ANWB te kijken, dus ik upload even een foto :angel:

Edit:
Het was echt een behoorlijk jonge, je ziet nog kleine gele veertjes zitten. Heb toch maar even in de ANWB gekeken, maar de enige duiven met bruine ogen zijn Rotsduif (die zal hier niet zitten ;D) en Stadsduif (is waarschijnlijker).
Groeten, Jarinka Heijink

Oenanthe

Ik heb twee soorten waarvan ik nooit kan laten om ze over hun kop te aaien als ik ze gevangen heb: kerkuil en buizerd. Hun kopvorm vraagt gewoon om een aai.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Harm058

De Roerdomp! zo heerlijk mysterieus!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Sjoerd


belle

Voor mij de houtsnip. Sinds ik er eentje kon loslaten die in een vogelopvang was opgeknapt, ben ik de prachtige ogen van dat beestje nooit meer vergeten. Heel bijzonder.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op februari 02, 2010, 21:38:03 PM
Ik heb een keer een hele leuke jonge duif gevonden tijdens het folders lopen, en aangezien er nergens een nest (of ouders) te bekennen was heb ik hem toen meegenomen. Hij was erg lief, maar als je hem uit zijn bak haalde moest je uitkijken, want het eerste dat hij dan deed was poepen.
Na een week hebben we hem maar naar de dierenopvang gebracht omdat hij diarree kreeg.
En we kwamen er toen maar niet achter welke duivensoort het was, hij had de grootte van een jonge Houtduif maar de kleuren van een Turkse Tortel.
Ben te lui om in de ANWB te kijken, dus ik upload even een foto :angel:

Edit:
Het was echt een behoorlijk jonge, je ziet nog kleine gele veertjes zitten. Heb toch maar even in de ANWB gekeken, maar de enige duiven met bruine ogen zijn Rotsduif (die zal hier niet zitten ;D ) en Stadsduif (is waarschijnlijker).

Alle kleuren komen overeen met die van een Turkse tortel en waarschijnlijk gaat deze vogel op het moment dat deze foto werd genomen niet veel meer groeien. Vul het zelf maar in.
Groeten, Lonnie Bregman

Harm058

En natuurlijk de lieve Steenuiltjes! (heb nu al weer zin in beleef de lente)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Citaat van: lonnie20 op februari 02, 2010, 21:46:57 PM
Citaat van: Jarinka op februari 02, 2010, 21:38:03 PM
Ik heb een keer een hele leuke jonge duif gevonden tijdens het folders lopen, en aangezien er nergens een nest (of ouders) te bekennen was heb ik hem toen meegenomen. Hij was erg lief, maar als je hem uit zijn bak haalde moest je uitkijken, want het eerste dat hij dan deed was poepen.
Na een week hebben we hem maar naar de dierenopvang gebracht omdat hij diarree kreeg.
En we kwamen er toen maar niet achter welke duivensoort het was, hij had de grootte van een jonge Houtduif maar de kleuren van een Turkse Tortel.
Ben te lui om in de ANWB te kijken, dus ik upload even een foto :angel:

Edit:
Het was echt een behoorlijk jonge, je ziet nog kleine gele veertjes zitten. Heb toch maar even in de ANWB gekeken, maar de enige duiven met bruine ogen zijn Rotsduif (die zal hier niet zitten ;D ) en Stadsduif (is waarschijnlijker).
Alle kleuren komen overeen met die van een Turkse tortel en waarschijnlijk gaat deze vogel op het moment dat deze foto werd genomen niet veel meer groeien. Vul het zelf maar in.
Dan zit ik alleen nog met de snavel, die lijkt me zo groot voor een Turkse tortel. Aan de andere kant, ik heb in de weken daarna wel tortels gehoord in de buurt van de vindplaats.
Groeten, Jarinka Heijink

Harm058

#22
 
Beetje off-topic?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


HPM

Citaat van: wouterbosgra op februari 02, 2010, 21:20:10 PM
Net ook al 17 reacties op een foto van een rotgans en dit topic loopt ook storm. Zou het slecht weer zijn zodat alle vogelaars zich binnen zitten te vervelen?? :)
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier is het stikdonker.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Ted van der Knaap

al genoemd maar ook bij mij favouriet BAARDMANNETJES

1. ...door hun mooie (bijna on-nederlandse) oranje kleur
2. ...hun "ke-tsjieng" waar ik altijd vrolijk van word
3. ...hun "aaibaarheid", soms op 1 meter voor je in het riet
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

JohanvantBosch

Citaat van: laatvlieger op februari 02, 2010, 20:57:50 PM
Als ringer heb ik een paar vogels waarvan ik niet kan ontkennen dat ze na geringd te zijn even kort geknuffeld moeten worden. Dit zijn Barmsijzen en veldleeuweriken. Echt geloof me, die hebben iets belachelijks liefs over zich. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met zo'n stiekeme fetish?
Wat ben je toch een softie!  ;D
Ik zou hier bijna - voor Ben - eenden noemen.... >:D

michel.wissink

Citaat van: Harm058 op februari 02, 2010, 21:47:10 PM
En natuurlijk de lieve Steenuiltjes! (heb nu al weer zin in beleef de lente)

Helemaal mee eens!
En staartmeesjes vind ik ook schattig...
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Oenanthe

Citaat van: Harm058 op februari 02, 2010, 21:42:13 PM
De Roerdomp! zo heerlijk mysterieus!!

Hoe kun je zo'n chagrijn nu knuffelig noemen ;D ?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

firecrest

Vuurgoudhaantjes natuurlijk! Die leuke kleine beestjes met hun prachtige kopjes!

Wouter

De Bosruiter! Vind ik echt hele mooie elegante beestjes!