Is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld....Wat is het tweede punt?
Of bedoel je te zeggen: Handdoek in de ring gooien en maar afwachten wat gebeurd?
zoals jij dat mooi zegt, "handdoek in de ring gooien en afwachten wat er gaat gebeuren", dat bedoel ik ja.
ik geloof namelijk niet dat deze populatie huiskraaien tot een explosieve groei zal gaan lijden. Waarom ik dat denk, gewoon gevoel geen wetenschappelijke onderbouwing. Door de inteelt zal de populatie zeker niet zo explosief gaan groeien maar eerder zoals al is gezegt mogelijk gaan hybridaseren met kauw.
Tevens denk ik dat het met schade tot nu toe wel meevalt. Ik heb deze huiskraaien tot nu toe 2 keer gezien maar wat ik ze tot nu toe heb zien eten waren vooral visresten (van visrestaurant en van vissersboten) en afval. Maar ik heb ze in de winter gezien, weet niet hoe het met het broedseizoen zal zijn. Ik zeg niet dat het nooit tot een plaag zal lijden, ik zeg vooral dat het tot nu toe een beetje wordt overdreven allemaal met de aantallen huiskraaien en wat ze allemaal uitvreten.
ps. zegt een kraaienliefhebber hoor (A)
Tevens om een voorbeeld te noemen wat niet veel met dit te maken heeft om dit officieel een excoot is: ik hoor ook bijna niemand klagen over de explosieve groei van ondermeer grauwe gans of te noemen de grote zilverreiger. Deze 2 soorten maken samen 10 keer zoveel schade dan dat de populatie huiskraaien over 20 jaar zal zijn schat ik.