Bijzondere sprinkhaan?

Gestart door martenboonstra, februari 06, 2010, 16:29:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

martenboonstra

Nog niet eerder heb ik zo'n sprinkhaan gezien. Is dit bijzondere?

Graag tot horens.

Met vriendelijke groet,

Marten

Arp

Hoi Marten,

Als je de kleur bedoelt, die kom je bij een aantal soorten veldsprinkhanen wel eens tegen en zegt dus niet zoveel over de soort (wel altijd lollig hoor :) )  Of de kenners op basis van wat er verder van de lichaamsbouw zichtbaar is er iets van durven te maken hoor je wel als een admin het draadje naar het sprinkhanen-subforum heeft verplaatst ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

martenboonstra

Bedankt voor uw reactie. Eigenlijk verwacht ik een groene sprinkhaan en geen rode sprinkhaan. Een gekleurde sprinkhaan :o Komt dit misschien door het voedsel dat de sprinkhaan eet?

Wim Bakker

Marten,


Alleen de sabelsprinkhanen zijn voornamelijk groen. De veldsprinkhanen kunnen uiteenlopende kleuren hebben, zoals dit mooie paarse exemplaar. Vanwege de geknikte zijkielen op het halsschild denk ik aan een bruine sprinkhaan, ratelaar of snortikker, een Chorthippus spec. dus. Op deze foto is niet te zien welke. Deze soorten zijn zowiezo lastig te onderscheiden en kunnen het best gedetermineerd worden op geluid.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson