Hoofdmenu

leuke tuinvogels!

Gestart door Wouter van der Ham, januari 29, 2010, 19:38:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Ook maar even mijn lijstje:
1.    Wilde Eend
2.    Sperwer
3.    Kokmeeuw
4.    Stormmeeuw
5.    Turkse Tortel
6.    Houtduif
7.    Grote Bonte Specht
8.    Winterkoning
9.    Heggenmus
10.    Roodborst
11.    Zanglijster
12.    Merel
13.    Tjiftjaf
14.    Goudhaan
15.    Koolmees
16.    Zwarte Mees
17.    Pimpelmees
18.    Kuifmees
19.    Glanskop
20.    Staartmees
21.    Boomklever
22.    Kauw
23.    Ekster
24.    Spreeuw
25.    Huismus
26.    Ringmus
27.    Vink
28.    Putter
29.    Keep
30.    Groenling
31.    Sijs
32.    Kneu

Laatste nieuwe soort is Kneu, op Koninginnedag zat die op eens in de voortuin. De laatste tijd ook steeds vaker Putter. Ik tel alleen soorten die ook echt in de tuin zitten.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

jonas D

#91
Ik had al tapuit ,draaihals, grote bonte specht,groene specht,rietgors,witte kwik,sijs,keep ,vink groenling,merel,roodborst,spotvogel,tjittjaf,kokmeeuw,zilvermeeuw, heggenmus,huismus,ringmus,pimpelmees,koolmees,kuifmees,zwarte mees,spreeuw, boerenzwaluw,gierzwaluw,torenvalk,sperwer,tuinfluiter,zanglijster,grote lijster, koperwiek,kramsvogel,goudhaan,tuinfluiter,braamsluiper, beflijster( bij de buren). Pestvogel heb ik gehoord maar jammer niet gezien.
Overvliegend al zwarte wouw,rode wouw,wespendief,ooievaar,bonte kraai,kraanvogel,.....
Groeten,
Jonas

Jan vH

Ik heb ondertussen ook al de 33e soort binnen: Witte Kwikstaart. En Gierzwaluw vliegt nu ook vaak laag door de tuin, dus die kan ik ook meetellen.

Jan van Harten
Validator Plantengallen

hdijk

Citaat van: Jan vH op mei 30, 2011, 20:54:16 PM
En Gierzwaluw vliegt nu ook vaak laag door de tuin, dus die kan ik ook meetellen.
Meetellen van hOOg overvliegende vogels is natuurlijk ten strengste verboden!!  O0
Hendrik Jan van Dijk

Tim Asbreuk

Ik had twee weken geleden een zwarte wouw overvliegend op +/- 20 meter hoogte, vijf meter naast de tuin
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jan2002

Ook bij mij is een tuinvogel pas een tuinvogel als hij met twee poten aan de grond in mijn tuin zit  ;) . Score tot nog toe 28 soorten:   huismus - ringmus - heggenmus - koolmees - pimpelmees - staartmees - houtduif - turkse tortel - spreeuw - kauw - kokmeeuw - roodborst - keep - vink - goudvink - merel - kramsvogel - sperwer - goudhaan - groenling - sijs - gaai - ekster - zanglijster - grote bonte specht - boomklever - glanskop - winterkoning
Groet,
Jan

Marwin

#96
Tijdens pestvogelinvasie in 2006 in onze voortuin in de Jap. sierkers een pestvogel die samen met een groep van 44 stuks in totaal even bij ons in de straat waren.
Verder wel eens in de tuin gehad o.a. koperwiek, kramsvogel, zwartkop, halsbandparkiet, appelvink, goudvink, putter, keep, grote bonte specht, boomklever, sijs,  winterkoning, staartmees, ringmus, tjiftjaf, zwarte mees en sperwer.
Allemaal in een tuintje van 5 bij 10 meter.

Met overvliegende vogels erbij o.a. visarend, lepelaar, boomvalk, kleine zwaan en veldleeuwerik.

Vg, Marwin Baljé uut Zwolle :blink:

hdijk

Na 10 jaar heb ik zelden meer iets nieuws waar ik nu woon, maar van de week plots twee nieuwe:
- Waterral (hard roepend, waarschijnlijk in kleine rietstrookje in de buurt)
- Kwartel (roepend overtrekkend midden in de nacht)
Hendrik Jan van Dijk