Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Citaat van: BramtK op februari 21, 2011, 17:13:29 PM
Citaat van: Ben Gaxiola op februari 14, 2011, 19:53:19 PM
Vandaag kwam Nico de Haan in Koffiemax (tv-programma) langs met een primeur. Er was een Kaspische Plevier ontdekt en dat was de 500e soort van Nederland!

Die Nico de Haan, daar moeten ze echt eens mee ophouden. Vorige week ook in DWDD als "goeroe" van de vogelaars.

Nico de Haan is de enige echte ambassadeur voor onze hobby. Je kan veel van hem zeggen, maar hij zet wel onze hobby op de kaart.
Hij is op dit moment ook de guru der nederlandse vogelaars. Of weet kan iemand een ander noemen die zoveel tijd en energie steekt in het promoten van de vogelhobby in de media? Ik niet.

Ik denk dat het beter zou zijn als bijvoorbeeld Eddy Zoey als ambassadeur zou optreden. Hierdoor zou een veel groter publiek bereikt worden.
Maar die doet dat niet cq. 

Daarnaast; wat doet de DBA/NOU/Etc. aan persvoorlichting? Hebben ze uberhaupt persvoorlichters die met enige regelmaat een persbericht de wereld in brengen om onze hobby op de kaart te zetten.

De VBN heeft Nico de Haan als ambassadeur en maken daar slim gebruik van. De andere ornitoligische vereningingen schieten hierin te kort. Terwijl de VBN de hobby echt oudbollig houd. Vogelen is dan wat (bijzonder slecht afgestelde) camera's op een nestplaats richten en wat rommelen met tuinvogels en voedertafels.

De VBN, daar moeten we eens mee ophouden of en dat heeft mijn voorkeur, de VBN eens flink moderniseren.

snwja3

#331
Norman,
weet je het allemaal zeker wat je hierboven beweert?

Ik waardeer het dat je het opneemt voor Nico. Ik denk ook dat hij zijn werk in het algemeen goed doet, het aantal vogel-/natuurminnende mensen blijft groeien.
Buitenstaanders die mij aanspreken (als vogelaar zijnde) als ze Nico op TV hebben gezien, spreken mij nooit aan over zijn uiterlijk, bijna altijd over zijn enthousiasme.

Wat mij echter trof was je bewering over DBA/NOU. Duidelijk is dat je weinig/geen contact met hen hebt en dat je niet weet wat daar gebeurd.
Ten eerste werken zij met vrijwilligers (itt Vogelbescherming) en moet daar al het werk in spaarzame vrije uurtjes gebeuren.
Als ik de laatste twee jaren aan nieuws bekijk dan zie ik dat twitches als die van de Kaspische Plevier, Taigastrandloper, Baltimore Troepiaal, Oosterse Tortelduif en Noordse Waterlijster dik in het nieuws zijn gezet .......
Maar je bent altijd afhankelijk van wat de media op willen pakken, soms zet je iets in het nieuws, maar als het dan niet wordt opgepakt!

Het nieuws van de 500ste soort werd al vorig jaar door DB in het nieuws gezet. Was helaas te vlak na de Noordse Waterlijster (bleek achteraf) want er was op dat moment totaal geen interesse voor. En nu wordt het wel opgepakt en gaat Nico ermee vandoor ....;-) Dat laatste is niet erg, maar (persoonlijk) vind ik dat hij op dit punt wel wat beter zijn huiswerk had moeten doen en even met ons (als bron) contact had kunnen opnemen.

Verder zeg je ook: De andere ornitoligische vereningingen schieten hierin te kort.
Hoop dat ik met bovenstaande duidelijk heb gemaakt waarom, maar eigenlijk ben ik hierin ook wel met je eens, zeker als je het andersom uitdrukt: we zouden hier best meer aan kunnen doen dan we tot dusver hebben gedaan. Ofwel daar ligt nog een open taak voor ons.
Maar gemakkelijk is dat niet, zeker als je ook nog eens de vrijwilligers moet vinden om het doen. Kijk hier eens, we hebben nog 3 vacatures openstaan, dus wie zich aangesproken voelt en ons wil helpen alles mooi op de kaart te krijgen, graag!
Wietze Janse

KorHaan

Citaat van: gtroost op februari 21, 2011, 20:08:25 PM
Citaat van: KorHaan op februari 21, 2011, 19:12:20 PM
Deze week in de Donald Duck ( waar ik als striptekenaar uiteraard op ben geabonneerd, als vakliteratuur ) een verhaal waarin Duck in een krietkroet verandert (alleen de naam al...) en de tuin de volgende morgen volstaat met vogelaars. De neefjes worden wakker en kijken uit het raam: "WAK! De hele tuin zit vol geitenwollensokkentypes!"

LOL!

ps: Kan iemand een fototje maken en ergens posten?
ps2: jammer dat ik geen striptekenaar ben, die DD mis ik stiekum soms wel een beetje ;)



Nou, een fotootje, je moet eigenlijk het HELE verhaal lezen, Gerard, het is hilarisch, want de vogelaars nemen ook meteen het hele huis over. De keuken ( "Zeg, de pindakaas is op! Hebben jullie ook artisjokkenboter?"), de slaapkamer ("Zeg eens, knaapjes, we zoeken de observatiehut! Is die boven?") en de woonkamer (commentaar overbodig, 1 plaat zegt meer dan duizend woorden).

Iedereen kan de DD in de losse verkoop kopen, een aanrader.
Het is nr. 8 - 2011. (25 februari.)

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Norman

Citaat van: snwja3 op februari 21, 2011, 23:12:36 PM
Norman,
weet je het allemaal zeker wat je hierboven beweert?

Ja, alleen komt het wellicht een beetje rot mijn toetsenbord uit.  ;D

CiteerIk waardeer het dat je het opneemt voor Nico. Ik denk ook dat hij zijn werk in het algemeen goed doet, het aantal vogel-/natuurminnende mensen blijft groeien.
Buitenstaanders die mij aanspreken (als vogelaar zijnde) als ze Nico op TV hebben gezien, spreken mij nooit aan over zijn uiterlijk, bijna altijd over zijn enthousiasme.

Als ik een groepje vogelaars tegenkom is dat vaak een "bijzonder" gezelschap. Dat geeft ook helemaal niet, het hoort inmiddels ook wel bij de hobby. Zoals je zelf al aanstipt, mensen worden getriggerd door het enthousiasme van de spreker. En als dat hout snijd dan maakt het uiterlijk niets uit.

CiteerWat mij echter trof was je bewering over DBA/NOU. Duidelijk is dat je weinig/geen contact met hen hebt en dat je niet weet wat daar gebeurd.
Ten eerste werken zij met vrijwilligers (itt Vogelbescherming) en moet daar al het werk in spaarzame vrije uurtjes gebeuren.
Als ik de laatste twee jaren aan nieuws bekijk dan zie ik dat twitches als die van de Kaspische Plevier, Taigastrandloper, Baltimore Troepiaal, Oosterse Tortelduif en Noordse Waterlijster dik in het nieuws zijn gezet .......
Maar je bent altijd afhankelijk van wat de media op willen pakken, soms zet je iets in het nieuws, maar als het dan niet wordt opgepakt!

Het nieuws van de 500ste soort werd al vorig jaar door DB in het nieuws gezet. Was helaas te vlak na de Noordse Waterlijster (bleek achteraf) want er was op dat moment totaal geen interesse voor. En nu wordt het wel opgepakt en gaat Nico ermee vandoor ....;-) Dat laatste is niet erg, maar (persoonlijk) vind ik dat hij op dit punt wel wat beter zijn huiswerk had moeten doen en even met ons (als bron) contact had kunnen opnemen.

Verder zeg je ook: De andere ornitoligische vereningingen schieten hierin te kort.
Hoop dat ik met bovenstaande duidelijk heb gemaakt waarom, maar eigenlijk ben ik hierin ook wel met je eens, zeker als je het andersom uitdrukt: we zouden hier best meer aan kunnen doen dan we tot dusver hebben gedaan. Ofwel daar ligt nog een open taak voor ons.
Maar gemakkelijk is dat niet, zeker als je ook nog eens de vrijwilligers moet vinden om het doen. Kijk hier eens, we hebben nog 3 vacatures openstaan, dus wie zich aangesproken voelt en ons wil helpen alles mooi op de kaart te krijgen, graag!

Allereerst stond er achter DBA/NOU ook het de afkorting Etc. De meeste vogelclubs zijn zwak in hun externe communicatie.
Dat is echt geen verwijt van mijn zijde, slechts een constatering. Ik weet heel goed dat dit allemaal op de schouders van vrijwillers ligt. Ik doe zelf ook nog wel eens een telling, lezing, excursie, etc. En allemaal vrijwillig. Ik zou dus niet zo snel een vrijwillersorganisatie op de vingers willen tikken. Maar aangeven waarin ze zich kunnen verbeteren moet kunnen toch?

Maar ik hoor geregeld commentaar van de diverse mensen op Nico de Haan, maar behalve het commentaar geven doet niemand er iets aan. Wat dat betreft lijken het wel Nederlanders.

Als we de vogelhobby populairder willen hebben. Ik zeg duidelijk als, want het kan ook zo zijn dat je dat niet wilt. Consequentie is o.a. dat het op twitches ook drukker gaat worden en de stille plekjes in de natuur ook schaarser worden, etc.

Er zijn verschillende redenen dat ik geen lid ben van de DBA en een actieve rol binnen deze club heeft voor mij geen zin.

Wietse ik denk dat we elkaar best begrijpen maar dat het de toon is die de muziek bepaald. En ik ben helaas niet zo muzikaal.  ;)

BramtK

Bah, ik heb helemaal niets op met die uber-calvinistische (en pas echt Nederlandse) instelling van "als je kritiek hebt, waarom doe je dan zelf niets". Dat is de dood in de pot.
Groeten,

Bram ter Keurs

snwja3

@ Norman,
ik pakte de gelegenheid alleen maar even aan om te laten zien dat er op de achtergrond (waarvan de meeste mensen niets zien) een heleboel meer gebeurd dan men denkt.

Verder verschillen onze meningen inderdaad niet zo erg en altijd even goede vrienden!
Wietze Janse

Norman

Citaat van: BramtK op februari 22, 2011, 13:05:16 PM
Bah, ik heb helemaal niets op met die uber-calvinistische (en pas echt Nederlandse) instelling van "als je kritiek hebt, waarom doe je dan zelf niets". Dat is de dood in de pot.

Ik nergens iets dergelijks geschreven. Ik heb slechts geschreven dat commentaar geven makkelijk is, maar ik hoor niemand een alternatief voorstellen. Ik heb niet gevraagd een foto te sturen zodat we je kunnen beoordelen als de nieuwe Nico. Wellicht wel een leuke variant op boer zoekt vrouw, Idols, X-factor, Benelux next top model, etc.

Met mijn commentaar op de vogelsclubs sta ik ook maar te roepen langs de zijlijn zonder iets concreet te kunnen veranderen hierin.
Overigens iets waar ik mij totaal niet schuldig over voel.

Maar ik vind het te makkelijk om steeds maar weer te mekkeren over de persoon Nico de Haan. Die man komt niet op dit forum en kan zich ook niet verdedigen. 

Ik stop nu met reageren in dit topic hierover om te voorkomen dat we te veel off topic gaan. Ik heb mijn zegje gedaan hierover.

Norman

Citaat van: snwja3 op februari 22, 2011, 13:34:28 PM
@ Norman,
ik pakte de gelegenheid alleen maar even aan om te laten zien dat er op de achtergrond (waarvan de meeste mensen niets zien) een heleboel meer gebeurd dan men denkt.

Verder verschillen onze meningen inderdaad niet zo erg en altijd even goede vrienden!

Wietse, duidelijk en het was mij wel bekend hoe hard er gewerkt word door vrijwilligers.
Ik ben en ken ook zat van dergelijke vrijwilligers.

peterlindenburg





Citaat van: Norman op februari 22, 2011, 14:18:58 PM
Ik heb niet gevraagd een foto te sturen zodat we je kunnen beoordelen als de nieuwe Nico. Wellicht wel een leuke variant op boer zoekt vrouw, Idols, X-factor, Benelux next top model, etc.



Briljant idee! Is er geen zender te vinden die het format 'Wie wordt de nieuwe Nico' wil gaan produceren en uitzenden?

hiskodevries

de avro neem ik aan, dat zorro gedoe is net afgelopen
kandidaten:
Wiegant, Denee
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Margreet Kwh

Citaat van: peterlindenburg op februari 22, 2011, 14:52:25 PM




Citaat van: Norman op februari 22, 2011, 14:18:58 PM
Ik heb niet gevraagd een foto te sturen zodat we je kunnen beoordelen als de nieuwe Nico. Wellicht wel een leuke variant op boer zoekt vrouw, Idols, X-factor, Benelux next top model, etc.


Briljant idee! Is er geen zender te vinden die het format 'Wie wordt de nieuwe Nico' wil gaan produceren en uitzenden?
En anders wellicht een leuk idee voor de nieuwe KorHaan-strip? ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

luc hoogenstein

Citaat van: Norman op februari 21, 2011, 20:33:54 PM

De VBN heeft Nico de Haan als ambassadeur en maken daar slim gebruik van. De andere ornitoligische vereningingen schieten hierin te kort. Terwijl de VBN de hobby echt oudbollig houd. Vogelen is dan wat (bijzonder slecht afgestelde) camera's op een nestplaats richten en wat rommelen met tuinvogels en voedertafels.

De VBN, daar moeten we eens mee ophouden of en dat heeft mijn voorkeur, de VBN eens flink moderniseren.

Beste Norman,

Met alle respect: volgens mij heb je werkelijk geen flauw idee wat Vogelbescherming Nederland allemaal uitspookt als je zoiets beweert. Wist je bijvoorbeeld dat Vogelbescherming samenwerkt met bijvoorbeeld 90 WetlandWachten http://www.vogelbescherming.nl/vogels_beschermen/natuur/wetlands/wetlandwachten ? Of weet je welke juridische procedures op dit moment lopen tegen grootschalige ruimtelijke ontwikkelingen, zoals het IIVR? Of hoe hard er achter de schermen is gestreden tegen het Windmolenpark Noordoostpolder? Wel eens van de Hedwigepolder gehoord? Nog zo eentje: Living on the Edge, postcodeloterij, 2,9 miljoen, doet dat een belletje rinkelen? De "Fluit dit Kabinet Terug"-actie? Of de Windmolenrisicokaart? Of het rapport "Verstoringsgevoeligheden van Vogels"? En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik denk dat je me wel begrijpt. Voor mensen die wat dieper willen gaan geeft VBN oa Vogelnieuws uit. Misschien is dat wat voor je. Er is trouwens ook een digitale nieuwsbrief, "Vogels Digitaal", waar je je hier kunt aanmelden: http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuwsbrief_ . Nog een tip: bekijk de website van Vogelbescherming eens  :duim: .


Het "probleem" is dat veel werk van Vogelbescherming niet voldoende zichtbaar is. Vaak wordt daarbij het beeld geschetst dat Vogelbescherming van de nestkastjes en vetbollen is, wat ten dele natuurlijk waar is en wat ook heel erg goed is: het bewust worden van vogels begint voor heel veel mensen gewoon in hun achtertuin. Overigens: meer dan 1 miljoen individuele ip-adressen hebben vorig jaar Beleef-De-Lente bezocht. Blijkbaar voorzien die camera's dus toch wel in een bepaalde behoefte 8) .

groet,
Luc



Edwin Russer

Citaat van: hiskodevries op februari 22, 2011, 14:53:40 PM
de avro neem ik aan, dat zorro gedoe is net afgelopen
kandidaten:
Wiegant, Denee

Moeten ze wel hun baard laten groeien, maar volgens mij is dat tegenwoordig uit de mode ;)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Norman

Citaat van: luc hoogenstein op februari 22, 2011, 14:59:02 PM
Citaat van: Norman op februari 21, 2011, 20:33:54 PM

De VBN heeft Nico de Haan als ambassadeur en maken daar slim gebruik van. De andere ornitoligische vereningingen schieten hierin te kort. Terwijl de VBN de hobby echt oudbollig houd. Vogelen is dan wat (bijzonder slecht afgestelde) camera's op een nestplaats richten en wat rommelen met tuinvogels en voedertafels.

De VBN, daar moeten we eens mee ophouden of en dat heeft mijn voorkeur, de VBN eens flink moderniseren.

Beste Norman,

Met alle respect: volgens mij heb je werkelijk geen flauw idee wat Vogelbescherming Nederland allemaal uitspookt als je zoiets beweert. Wist je bijvoorbeeld dat Vogelbescherming samenwerkt met bijvoorbeeld 90 WetlandWachten http://www.vogelbescherming.nl/vogels_beschermen/natuur/wetlands/wetlandwachten ? Of weet je welke juridische procedures op dit moment lopen tegen grootschalige ruimtelijke ontwikkelingen, zoals het IIVR? Of hoe hard er achter de schermen is gestreden tegen het Windmolenpark Noordoostpolder? Wel eens van de Hedwigepolder gehoord? Nog zo eentje: Living on the Edge, postcodeloterij, 2,9 miljoen, doet dat een belletje rinkelen? De "Fluit dit Kabinet Terug"-actie? Of de Windmolenrisicokaart? Of het rapport "Verstoringsgevoeligheden van Vogels"? En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik denk dat je me wel begrijpt. Voor mensen die wat dieper willen gaan geeft VBN oa Vogelnieuws uit. Misschien is dat wat voor je. Er is trouwens ook een digitale nieuwsbrief, "Vogels Digitaal", waar je je hier kunt aanmelden: http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuwsbrief_ . Nog een tip: bekijk de website van Vogelbescherming eens  :duim: .

Luc, als vogelaar is mij dat natuurlijk allemaal bekend. Maar het gaat niet om mij, het gaat om mensen die nog niet vogelen of niet zo intensief.

CiteerHet "probleem" is dat veel werk van Vogelbescherming niet voldoende zichtbaar is. Vaak wordt daarbij het beeld geschetst dat Vogelbescherming van de nestkastjes en vetbollen is, wat ten dele natuurlijk waar is en wat ook heel erg goed is: het bewust worden van vogels begint voor heel veel mensen gewoon in hun achtertuin. Overigens: meer dan 1 miljoen individuele ip-adressen hebben vorig jaar Beleef-De-Lente bezocht. Blijkbaar voorzien die camera's dus toch wel in een bepaalde behoefte 8) .

groet,
Luc

Je slaat de spijker op de kop! Het is niet voldoende zichtbaar. Daarin moeten ze, zoals ik schreef, dus moderniseren.
Ik schreef al dat de VBN in ieder geval een deel communiceert van het geen ze doen. Ook Nico de Haan word goed ingezet.

Overigens heb ik weleens aangeboden aan VBN om de beeldkwaliteit van de camera's aan te pakken, maar hier heb ik nooit reactie op gekregen. De basis is goed, maar er is meer uit te halen. 

Margreet Kwh

Citaat van: KorHaan op februari 22, 2011, 00:34:21 AM
Citaat van: gtroost op februari 21, 2011, 20:08:25 PM
Citaat van: KorHaan op februari 21, 2011, 19:12:20 PM
Deze week in de Donald Duck ( waar ik als striptekenaar uiteraard op ben geabonneerd, als vakliteratuur ) een verhaal waarin Duck in een krietkroet verandert (alleen de naam al...) en de tuin de volgende morgen volstaat met vogelaars. De neefjes worden wakker en kijken uit het raam: "WAK! De hele tuin zit vol geitenwollensokkentypes!"

LOL!

ps: Kan iemand een fototje maken en ergens posten?
ps2: jammer dat ik geen striptekenaar ben, die DD mis ik stiekum soms wel een beetje ;)



Nou, een fotootje, je moet eigenlijk het HELE verhaal lezen, Gerard, het is hilarisch, want de vogelaars nemen ook meteen het hele huis over. De keuken ( "Zeg, de pindakaas is op! Hebben jullie ook artisjokkenboter?"), de slaapkamer ("Zeg eens, knaapjes, we zoeken de observatiehut! Is die boven?") en de woonkamer (commentaar overbodig, 1 plaat zegt meer dan duizend woorden).

Iedereen kan de DD in de losse verkoop kopen, een aanrader.
Het is nr. 8 - 2011. (25 februari.)
Geweldig verhaal en buitengewoon humoristisch getekend! Dank voor de tip, Ronald! :duim:
Er staat nog een tweede vogelverhaal in, waar Donald meegetroond wordt door Katrien, die aktief vogelaar is geworden. Hoe dat afloopt, zal ik niet verklappen, maar het is heel leuk!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Citaat van: MarKoHu op februari 22, 2011, 14:54:27 PM
Citaat van: peterlindenburg op februari 22, 2011, 14:52:25 PM




Citaat van: Norman op februari 22, 2011, 14:18:58 PM
Ik heb niet gevraagd een foto te sturen zodat we je kunnen beoordelen als de nieuwe Nico. Wellicht wel een leuke variant op boer zoekt vrouw, Idols, X-factor, Benelux next top model, etc.


Briljant idee! Is er geen zender te vinden die het format 'Wie wordt de nieuwe Nico' wil gaan produceren en uitzenden?
En anders wellicht een leuk idee voor de nieuwe KorHaan-strip? ;)


De deadline voor de nieuwe Kor Haan-strip is 1 april, Margreet, dat gelooft geen hond....

Vriendelijke groet,

Ronald



HPM

Herman van der Meer

R Visscher

Ben bang van wel... en dat bij de tv draait door (wat toch grappige fragmenten hoort te bevatten). Ik kon er niet om lachen. Was er beroerd van... Het hoofd van Mulder sprak ook boekdelen trouwens.

HPM

Ja, verbijsterend. Toch moest ik gelijk aan Halsbandparkieten en Huiskraaien denken.
Herman van der Meer

Sander Haak

Ik was er ook wel even stil van. Het moeilijke is dat deze barbaarse actie het verschil maakt tussen oogst of geen oogst en dan begrijp ik het ergens ook wel. Wat mij betreft niet te vergelijken met Malta waar vogels neerknallen de nationale hobby is.
Groet, Sander Haak (Woerden)

BramtK

Citaat van: Norman op februari 22, 2011, 16:01:56 PM
Daarin moeten ze, zoals ik schreef, dus moderniseren. ... Ook Nico de Haan word goed ingezet.

Moderniseren en Nico de Haan... Zie je de tegenstelling inmiddels ook, Norman? ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Norman

Citaat van: BramtK op februari 23, 2011, 13:00:12 PM
Citaat van: Norman op februari 22, 2011, 16:01:56 PM
Daarin moeten ze, zoals ik schreef, dus moderniseren. ... Ook Nico de Haan word goed ingezet.

Moderniseren en Nico de Haan... Zie je de tegenstelling inmiddels ook, Norman? ;)

Touche!!  ;D

Margreet Kwh

Sommige dingen wil ik niet moderniseren, zeker Nico de Haan niet. :angel:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Timo Roeke

Vogelbescherming moet een actie aangaan met AH of een andere grote supermarktketen en weer stickers gaan meegeven. Net als op dit moment van de voetbal gebeurt. In mijn jeugd waren vooral de stickeralbums van het Wereld Natuur Fonds enorm populair. Maar ik ben bang dat stickers vandaag de dag niet meer verkopen. Op die manier kan je in het album de mensen bewust maken van de prachtige vogels om hun heen en vooral jongeren stimuleren naar buiten te gaan.

veedee

gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Norman

Citaat van: Timo Roeke op februari 24, 2011, 09:01:19 AM
Vogelbescherming moet een actie aangaan met AH of een andere grote supermarktketen en weer stickers gaan meegeven. Net als op dit moment van de voetbal gebeurt. In mijn jeugd waren vooral de stickeralbums van het Wereld Natuur Fonds enorm populair. Maar ik ben bang dat stickers vandaag de dag niet meer verkopen. Op die manier kan je in het album de mensen bewust maken van de prachtige vogels om hun heen en vooral jongeren stimuleren naar buiten te gaan.

TOPIDEE!!

Jarinka

In de categorie Donald Duck:
Er staat nu een vogelgids op de site. Wie heeft de Pwêp al gezien?

Jammer dat ze wel heel erg aan het stereotype van de vogelaars vasthouden:
"Met zijn afgrijselijke krijs kan de krijser namelijk glas laten barsten. En aangezien de meeste spotters brildragend zijn en met verrekijkers rondbanjeren, is deze vogel de natuurlijke vijand van de vogelspotter."
Groeten, Jarinka Heijink