Adulte Geelsnavelwouwen hebben bovendien een gele snavel.....
Maar Marc, hoe kom je er eigenlijk bij dat geelsnavels geen lichte iris zouden hebben?
Las ergens een reactie van Dick Forsman op een foto van een vogel in Israel waarvan gedacht werd dat het een geelsnavel was, waarin hij stelt dat geelsnavels nooit "a pale iris" hebben. (zie:
http://www.israbirding.com/israelbirdsforum/mix_entry.php?id=1393&page=6&category=0&order=time&descasc=DESC )
Zelf heb ik vervolgens ook nergens een foto gevonden met een geelsnavelwouw met een gele iris, maar altijd oranje-bruin. Las verder ook ergens (maar die link kan ik niet terugvinden ) zo snel, dat (ook adulte ) geelsnavelwouw niet per se een gele snavel hoeft te hebben). Zal morgen nog eens zoeken. Was niet dezelfde link als hierboven iig.
Hoe het ook zij, dat was voor mij iig de reden waarom ik (samen met de donker snavel als goede ondersteuning ) voor Zwarte ging. Want ja, je moet zulke instinkers wel uitsluiten.

Edit: Zie nu je linkje pas Marijn. Die is wel gelig ja! Ik vraag me dan trouwens wel af of er nog verschil zit tussen
aegyptius en
parasiticus bijvoorbeeld.