Hoofdmenu

Voorjaar 2010

Gestart door frankneijts, januari 20, 2010, 16:49:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gideon Vreeman

Het valt me trouwens wel op dat er dit voorjaar geen meldingen meer worden gedaan van trektellingen op Telpost IJmeerdijk. Jan Boshuizen was hier bijna elke dag actief..?
Gideon Vreeman

Rikstar

Ja, ik zag het.
lange vakantie? of ....
ik zal eens navraag doen.


Citaat van: Gideon Vreeman op april 21, 2010, 09:00:19 AM
Het valt me trouwens wel op dat er dit voorjaar geen meldingen meer worden gedaan van trektellingen op Telpost IJmeerdijk. Jan Boshuizen was hier bijna elke dag actief..?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jan vH

Wel jammer dat Westdijk net te ver is om te fietsen, net als de Braamberg en Blauwe Kamer.  :( Als er iemand dichterbij Barneveld wil trektellen, wil die dat dan even laten weten? Het lijkt mij ook wel eens leuk om (met anderen) te gaan trektellen.

Citaat van: gtroost op april 20, 2010, 21:38:40 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PM
Citaat van: Rikstar op april 20, 2010, 18:10:42 PM
heyyy, altijd goed, zuidoost in het voorjaar. Zoals het er nu naar uitziet zal ik komend weekend op trektelpost ijmeerdijk aanwezig zijn. Niet de beste post in het voorjaar maar toch altijd kans op leuke aantallen.

groeten

Ik sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Ik denk dat Bunschoten in het voorjaar beter is als IJmeerdijk, ik kan me voorstellen dat er stuwing is langs eemmeer is. Overigens denk ik dat je wanneer je net "om de bocht" -> boven nijkerk ergens gaat staan je meer vogels zult hebben met een echt stuwwindje (ZO), en dat bunschoten beter is met ZW oid.
Om de hoek (of eigenlijk op de hoek, hij is recent verplaatst) ligt telpost Nekkeveld al. Maar helaas wordt daar in het voorjaar (bijna) niet geteld.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

theomuusse

Vandaag 5 Noordse Sterns over de Biesbosch!
Is erg leuk hier in het binnenland.

Theo Muusse

Rikstar

viel hier helaas vandaag beetje tegen. ondanks dat we opzich niet mochten klagen. maar gezien het weer en windrichting meer van verwacht.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Folkert Jan

Citaat van: Rikstar op april 24, 2010, 13:18:56 PM
viel hier helaas vandaag beetje tegen. ondanks dat we opzich niet mochten klagen. maar gezien het weer en windrichting meer van verwacht.

had je mee gemoeten naar kamperhoek  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Je zal maar net terug zijn en dan een Slechtvalk tegen het lijf lopen.
Heb je daar dat hele eind voor gevlogen!

http://waarneming.nl/foto/view/1165711

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jarinka

Gaat er morgen nog iemand trektellen op de Westdijk? Ik sta er waarschijnlijk van half 3 tot kwart over 5, maar zie het niet zo zitten om alleen te tellen omdat ik er echt niet handig in ben, en dan mis ik waarschijnlijk heel veel soorten.
Groeten, Jarinka Heijink

Gideon Vreeman

Citaat van: Jarinka op april 24, 2010, 21:53:46 PM
Gaat er morgen nog iemand trektellen op de Westdijk? Ik sta er waarschijnlijk van half 3 tot kwart over 5, maar zie het niet zo zitten om alleen te tellen omdat ik er echt niet handig in ben, en dan mis ik waarschijnlijk heel veel soorten.

Helaas kon ik niet vandaag. Ben je nog geweest? Als ik weer ga laat ik 't weten...
Gideon Vreeman

Jarinka

Citaat van: Gideon Vreeman op april 25, 2010, 20:21:39 PM
Citaat van: Jarinka op april 24, 2010, 21:53:46 PM
Gaat er morgen nog iemand trektellen op de Westdijk? Ik sta er waarschijnlijk van half 3 tot kwart over 5, maar zie het niet zo zitten om alleen te tellen omdat ik er echt niet handig in ben, en dan mis ik waarschijnlijk heel veel soorten.
Helaas kon ik niet vandaag. Ben je nog geweest? Als ik weer ga laat ik 't weten...
Ja, ben er met Stijn 's middags even heen geweest, maar het was erg teleurstellend. Wel veel meeuwen, maar niet genoeg kennis/ervaring om er leuke soorten uit te halen.
Groeten, Jarinka Heijink

Gideon Vreeman

Citaat van: Jarinka op april 25, 2010, 21:10:03 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 25, 2010, 20:21:39 PM
Citaat van: Jarinka op april 24, 2010, 21:53:46 PM
Gaat er morgen nog iemand trektellen op de Westdijk? Ik sta er waarschijnlijk van half 3 tot kwart over 5, maar zie het niet zo zitten om alleen te tellen omdat ik er echt niet handig in ben, en dan mis ik waarschijnlijk heel veel soorten.
Helaas kon ik niet vandaag. Ben je nog geweest? Als ik weer ga laat ik 't weten...
Ja, ben er met Stijn 's middags even heen geweest, maar het was erg teleurstellend. Wel veel meeuwen, maar niet genoeg kennis/ervaring om er leuke soorten uit te halen.

Als we weer gaan ben je van harte uitgenodigd. Ik denk dat we rond 4-5mei weer gaan tellen. Dit weekend ga ik naar Zeeland vogels kijken. Woon je in Amersfoort? Dan kun je lid worden van 'Vogelnet', daar geef ik altijd aan wanneer we gaan tellen.
Gideon Vreeman

georgetanis

Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

Yeronimo

Citaat van: georgetanis op mei 03, 2010, 21:19:46 PM
de wespendieven hebben de oversteek gemaakt  ->  http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=330&land=1&site=0&datum=20100503&taal=1

Gisteren (5 mei) 2 wespendieven op 2 verschillende locaties in de Zaanstreek.
Overigens ook 3 Noordse Sterns en een Beflijster wat ook heel leuk was.

Kijken wat vandaag brengt. 6:00 Beklim ik de Telpost Westzanerpolder weer.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden


Lonnie Bregman

#44
Vandaag bij ons veel overvliegende Grote Canadese ganzen (één groep van ± 60 door mij en één van 114 door een ander naar zuid).
Groeten, Lonnie Bregman

Folkert Jan

Citaat van: lonnie20 op juni 04, 2010, 16:32:10 PM
Vandaag bij ons veel overvliegende Grote Canadese ganzen (één groep van ± 60 door mij en één van 114 door een ander naar zuid).

Hee inderdaad. ik had gister ook een groep grote canadezen in v formatie. trekken die ook?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Adri Clements

Ruitrek? ... á la gr. gans, bergeend etc..
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Lonnie Bregman

Citaat van: Adri Clements op juni 05, 2010, 19:34:43 PM
Ruitrek? ... á la gr. gans, bergeend etc..
Zou idd wel kunnen. Had zelf vandaag weer 2 groepen vlak achter elkaar (<1 min.), één van ± 70 ex. waar ook een Grauwe gans tussen vloog, en vlak daarna één van 39 ex.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Er is in (ik meen) Groningen een hele grote ruiplaats waar zelfs vogels uit Zeeland komen. Vandaag had ik 11 Can. en 1 Gra. naar Noord
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

= geen voorjaars trek, maar zomertrek, nieuw topic  :police: :P
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Of is het al najaarstrek? Aangezien ze het broedseizoen achter de rug hebben.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gideon Vreeman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 05, 2010, 22:15:42 PM
Of is het al najaarstrek? Aangezien ze het broedseizoen achter de rug hebben.

Ik heb in ieder geval al zin in de najaarstrek! ;D
Gideon Vreeman