Hoofdmenu

Voorjaar 2010

Gestart door frankneijts, januari 20, 2010, 16:49:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Flink wat groepjes/groepen ganzen (rieten, kollen, Anser spec.) over Amsterdam vandaag (AVN & VH). Hier (= Asd-Z) veelal NW/NO, in Asd-C in alle mogelijke richtingen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Steven Wytema

Steven Wytema


HPM

Citaat van: scwytema op maart 18, 2010, 10:41:22 AM
en http://waarneming.nl/soort/view/155?from=2010-03-18&to=2010-03-18&prov=0 !!
(vliegen alleen de verkeerde kant op...)

En Jelle en Noël hebben misschien wel hetzelfde exemplaar gezien.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


henkjanvdkolk

Citaat van: Ies Meulmeester op maart 18, 2010, 14:11:47 PM
Citaat van: vincenthart op maart 18, 2010, 13:48:40 PM
En Bas heeft het eerste boertje  :duim:

Of Pim... Leuke resultaten op Breskens vandaag: http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=1&land=1&site=0&taal=1

Gr, Ies

Dat is nog niks in vergelijking met wat zaterdag gaat gebeuren, in het midden van het land..                   







:angel:
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk


Folkert Jan

als ik deze site bekijk http://weerplaza.nl/15daagseverwachting/

klopt het dan als ik zeg dat volgende week donderdag een mooie dag wordt om te gaan tellen op kamperhoek?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Adri Clements

Vergeleken met de andere dagen is de verwachting tbv. trek minder slecht. Goed is wat anders, maar affijn vandaag trok het ook leuk.
Je kunt je afvragen of een voorspelling over 7 dagen betrouwbaar is, had je zelf ook wel kunnen bedenken toch?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Gideon Vreeman

Voor de juiste voorspellingen kijk ik 1 a 2 dagen van tevoren. Het heeft geen zin om een week van tevoren te gaan oordelen. :)
Gideon Vreeman

Rikstar

waarom kamperhoek? is Eemshaven niet veel dichterbij voor jou? is net zo leuk daar....

Citaat van: rnbflavour op maart 18, 2010, 21:02:39 PM
als ik deze site bekijk http://weerplaza.nl/15daagseverwachting/

klopt het dan als ik zeg dat volgende week donderdag een mooie dag wordt om te gaan tellen op kamperhoek?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Gideon Vreeman

Gideon Vreeman

Rikstar

hahaha, dat schijnt ja.
Maar beide telposten zijn behoorlijk goed.
met 4 rode wouwen gisteren bij telpost eemshaven moeten ze echt niet klagen.
Misschien is kamperhoek uiteindelijk wel beter (in de beste periode april/mei) maar vooral in deze beginperiode is het verschil in "de goede" telposten nog niet zo groot.

Citaat van: Gideon Vreeman op maart 19, 2010, 10:16:06 AM
Kamperhoek is de mode :P
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Steven Wytema

Voor (nacht van za op) zondag wordt weer een trekgolfje voorspeld!
http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php

en dat met de weinige trekbewegingen van de laatste tijd...
Steven Wytema


Gideon Vreeman

Citaat van: scwytema op april 16, 2010, 10:00:43 AM
Voor (nacht van za op) zondag wordt weer een trekgolfje voorspeld!
http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php

en dat met de weinige trekbewegingen van de laatste tijd...

Zondag ga ik tellen, dus kom maar op :duim:
Gideon Vreeman

Steven Wytema

Steven Wytema


Bas vd Burg

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Gideon Vreeman

Citaat van: scwytema op april 18, 2010, 22:50:36 PM
nou je hebt t best lekker gedaan Gideon:
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=761&land=1&site=0&taal=1

was een mooie telling inderdaad. En dat voor zo'n 'jonge' telpost. Waarschuw je me de volgende keer weer ff ;) ?
Gideon Vreeman

TjeerdBurger

Eindelijk, eindelijk een ZO-wind voorspelt voor komend weekend. Nog ff afwachten of het daadwerkelijk zo gaat uitpakken maar is iig voor 't eerst dat voorspelt wordt!

Gideon Vreeman

Citaat van: TjeerdBurger op april 20, 2010, 12:54:29 PM
Eindelijk, eindelijk een ZO-wind voorspelt voor komend weekend. Nog ff afwachten of het daadwerkelijk zo gaat uitpakken maar is iig voor 't eerst dat voorspelt wordt!

Precies! klinkt goed ::)
Gideon Vreeman

Rikstar

heyyy, altijd goed, zuidoost in het voorjaar. Zoals het er nu naar uitziet zal ik komend weekend op trektelpost ijmeerdijk aanwezig zijn. Niet de beste post in het voorjaar maar toch altijd kans op leuke aantallen.

groeten
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

henkjanvdkolk

Volgens windfinder donderdag/vrijdag al in Belgie en Noord Frankrijk O-NO wind, vanaf zaterdag ook in NL OZO. Afwachten maar..
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Gideon Vreeman

Citaat van: Rikstar op april 20, 2010, 18:10:42 PM
heyyy, altijd goed, zuidoost in het voorjaar. Zoals het er nu naar uitziet zal ik komend weekend op trektelpost ijmeerdijk aanwezig zijn. Niet de beste post in het voorjaar maar toch altijd kans op leuke aantallen.

groeten

Ik sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Gideon Vreeman

Jarinka

Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PMIk sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Waar is die telpost dan? Zondag wordt het redelijk lekker weer, dus dan wil ik misschien die kant op.
Groeten, Jarinka Heijink

Gideon Vreeman

Citaat van: Jarinka op april 20, 2010, 18:53:20 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PMIk sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Waar is die telpost dan? Zondag wordt het redelijk lekker weer, dus dan wil ik misschien die kant op.

Hoi Jarinka,

Het is voor Amersfoort e.o. een hele leuke post. We gaan er dit weekend waarschijnlijk op zaterdag staan, zondag is nog niet zeker. Het is op de Westdijk, Bunschoten. Zie voor de locatie:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=52.268381,5.354998&hl=nl&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=17&sll=52.267658,5.35562&sspn=0.003257,0.010943&ie=UTF8&ll=52.268216,5.355073&spn=0.003257,0.006877&t=h&z=17

Zie hier voor de afgelopen tellingen:

http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=761&land=1&site=0&taal=1

Je bent van harte welkom uiteraard.


Gideon Vreeman

Jarinka

Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 19:27:00 PM
Citaat van: Jarinka op april 20, 2010, 18:53:20 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PMIk sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Waar is die telpost dan? Zondag wordt het redelijk lekker weer, dus dan wil ik misschien die kant op.
Het is voor Amersfoort e.o. een hele leuke post. We gaan er dit weekend waarschijnlijk op zaterdag staan, zondag is nog niet zeker. Het is op de Westdijk, Bunschoten.
Zaterdag gaat me niet lukken, dan moet ik werken.
Zondag kan wel, maar dan waarschijnlijk pas vanaf half 3/3 uur.

Hoe actief ik ga tellen weet ik niet, ben namelijk nog niet ervaren genoeg om de meeste vogels in vlucht te herkennen.
Leuk, die Visarend op de lijst, heb er donderdag eentje over zien vliegen bij het begin van Delta Schuitenbeek.
Groeten, Jarinka Heijink

Gerard Troost

Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PM
Citaat van: Rikstar op april 20, 2010, 18:10:42 PM
heyyy, altijd goed, zuidoost in het voorjaar. Zoals het er nu naar uitziet zal ik komend weekend op trektelpost ijmeerdijk aanwezig zijn. Niet de beste post in het voorjaar maar toch altijd kans op leuke aantallen.

groeten

Ik sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Ik denk dat Bunschoten in het voorjaar beter is als IJmeerdijk, ik kan me voorstellen dat er stuwing is langs eemmeer is. Overigens denk ik dat je wanneer je net "om de bocht" -> boven nijkerk ergens gaat staan je meer vogels zult hebben met een echt stuwwindje (ZO), en dat bunschoten beter is met ZW oid.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gideon Vreeman

#29
Citaat van: Jarinka op april 20, 2010, 19:43:45 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 19:27:00 PM
Citaat van: Jarinka op april 20, 2010, 18:53:20 PM
Citaat van: Gideon Vreeman op april 20, 2010, 18:19:48 PMIk sta niet ver daar vandaan (Bunschoten), misschien nog bij nog wel een mindere post, maar het is wel eigen regio. ik ben erg benieuwd!
Waar is die telpost dan? Zondag wordt het redelijk lekker weer, dus dan wil ik misschien die kant op.
Het is voor Amersfoort e.o. een hele leuke post. We gaan er dit weekend waarschijnlijk op zaterdag staan, zondag is nog niet zeker. Het is op de Westdijk, Bunschoten.
Zaterdag gaat me niet lukken, dan moet ik werken.
Zondag kan wel, maar dan waarschijnlijk pas vanaf half 3/3 uur.

Hoe actief ik ga tellen weet ik niet, ben namelijk nog niet ervaren genoeg om de meeste vogels in vlucht te herkennen.
Leuk, die Visarend op de lijst, heb er donderdag eentje over zien vliegen bij het begin van Delta Schuitenbeek.

Ervaren hoef je niet te zijn, het gaat om het plezier uiteraard. En als je wilt leren, is een trektelpost altijd een goede optie.
Ik zag je mooie waarneming van de visarend op amersfoort.waarneming.nl. Leuk! We staan er (bijna) elk weekend, dus kansen zat nog. :duim:

@Gerard Troost:
dit is een eerste voorjaar voor de post en tot nu toe klagen we niet. Het is enorm leuk om een nieuwe telpost te beginnen en dan allerlei eerste waarnemingen van soorten op de post te doen. We hebben zelf ook zat gespeculeerd over de meest gunstige omstandigheden, wat je zegt komt daar inderdaad mee overeen. :)

Gideon Vreeman