inloggen en uitloggen

Gestart door Robert Heemskerk, januari 12, 2010, 10:16:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

Sinds een melding van Dylan dat er aanpassingen zijn gedaan, moet ik regelmatig opnieuw inloggen, maar heb ook meerdere keren een update van Firefox gehad, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Wat ik tot nu toe heb gezien, is dat de "token"-cookie verdwijnt. Hoe wordt een cookie gewist, doet je browser dat zelf?
Vincent

hiskodevries

als we dat wisten....
je hebt o.a. een sessie cookie en een token cookie
de sessie cookie verdwijnt als je waarneming.nl afsluit
de token cookie verdwijnt als de lifetime verlopen is of als je zelf kiest voor uitloggen
maar elke browser heeft ook een cookiebeheer. zo zit een limiet aan het aantal opgeslagen cookies, en dan verwijdert je browser volgens bepaalde 'regels' cookies
de ene browser gooit de cookies in een sql lite database de ander in een txt bestand. voor je specieke browser moet je zelf maar even googlen

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ruud_altenburg

dd-mm-yy foutje in het script dat de geldigheid van de cookie checkt? Dit probleem treedt pas op sinds jullie zelf de geldigheidsduur van de cookie aangepast hebben, dus daar zou ik het zoeken...
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

hiskodevries

ruud, dan zou iedereen elke dag uitgelogd zijn, wat niet het geval is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

Misschien treedt het alleen in bepaalde gevallen op? Je kunt altijd de code nog eens onder de loep nemen, toch? Als je kunt verzekeren dat het daar 100% goed gaat, kunnen we verder zoeken.
Vincent

hiskodevries

ik heb ook niet beweert dan het NIET aan waarneming.nl ligt. ik beweer alleen dat het ook wel ergens anders aan kan liggen, en zolgan we het niet kunnen reproduceren kunnen we de fout niet achterhalen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

xenion

Opera afgesloten, het bestand met cookies verwijderd, opera gestart, ingelogd in waarneming.nl, opera opnieuw opgestart, en ik was meteen weer uitgelogd.
Ik kan het makkelijk reproduceren dus, kan ik wat testen?
Groeten,
Martin

xenion

Nog een melding van iemand anders, IE8 op Windows 7, moet regelmatig (minimaal 1 keer per week) opnieuw inloggen.
Groeten,
Martin

ruud_altenburg

Andere mogelijkheid: inloggen vanaf meerdere IP adressen? Ik wil ook best wel even naar de code kijken als jullie er niet uitkomen.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

wouterbosgra

Bij mij (FF3) gebeurt dit alleen als mijn IP veranderd is. Misschien iets voor de gebruikers om eens naar te kijken als ze weer met dit probleem worden geconfronteerd? Kan me voorstellen dat wn.nl het sessie-IP checkt?

xenion

Ik log alleen hier in en heb een vast IP adres.
Groeten,
Martin