Hoofdmenu

Keverlarve

Gestart door Cassandra, januari 10, 2010, 21:26:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cassandra

Al een keer of drie heb ik een dergelijke larve in huis gevonden. Op het Vroege Vogels Forum dacht men dat het een keverlarve was, maar adviseerde mij hier te vragen van welke kever. Bij deze dus... alvast bedankt!

Arp

Hallo Cassandra,  en welkom op het forum!

Kun je voor de keverkenners die straks vast nog komen kijken misschien alvast erbij verklappen hoe lang deze larves ongeveer zijn?

Voor mij (maar ik ben duidelijk geen kenner!) heeft het wel iets weg van een ritnaald (larve van een kniptor), maar ook weer niet helemaal (pootjes te lang?) - dus  :huh:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Cassandra

Ja, dom, vergeten... Het beestje was plm. 3 cm. lang. Als ik er nog een vind zal ik 'm opmeten.

beetlestitch

deze larve zal vermoedelijk van een meeltor zijn deze is uit de familie der zwartlijven of tenebrionidae. wetenschappelijke naam meeltor is tenebrio molitor. met deze info kun je verder zoeken op internet. groeten toon.
Toon Keukelaar

Cassandra

Bedankt... ik had toch het idee dat de meelwormen die ik bij de dierenwinkel zie kleiner zijn. Maar misschien zijn die jonger. Ik zal ze nog eens goed bekijken. Hier vond ik meer informatie: http://www.megades.nl/tekst/325/Meeltor.html. We hebben hier veel vogels (o.a. een kauwenkolonie) een diverse nestkasten. Het zou dus best kunnen dat het "ontsnapte" meelwormen zijn. Want veel meel hebben we niet in huis...