Hoofdmenu

weekend NO 5

Gestart door Folkert Jan, januari 09, 2010, 09:23:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Aangezien het dit weekend lekker waait uit het noord-oosten. Kunnen we nog iets leuks verwachtten en is het bijvoorbeeld zinvol de Eemshaven te gaan checken of moet ik geen moeite doen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gerard Troost

Citaat van: rnbflavour op januari 09, 2010, 09:23:35 AM
Aangezien het dit weekend lekker waait uit het noord-oosten. Kunnen we nog iets leuks verwachtten en is het bijvoorbeeld zinvol de Eemshaven te gaan checken of moet ik geen moeite doen?
Het is altijd zinvol om de Eemshaven te gaan checken en al helemaal als het nogal koud is ten noorden van ons.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

George Tanis

Gisterenavond nog een leuk stroompje koperwieken over Goedereede (Z-H Goeree over Flakkee) met daartussen verschillende ganzensoorten wulpen en smienten.

vr. groet George Tanis

Ted van der Knaap

Aan de kust was er gisteren iig al veel beweging richting Zuiden

groepen Kramsvogels/Koperwieken, Wulpen die in golven voorbijkwamen, grote slierten Smienten/Brandganzen
en in iets mindere mate Zaagbekken en (Witbuik)rotganzen.

Voor degenen die morgen aan de kust zijn: Let eens op Witbuikrotganzen, vandaag een grote groep in Katwijk en wie weet wat er nog meer uit het Noorden (Denemarken) hier naartoe komt.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Vanochtend zag ik een groepje Rotganzen over het centrum van Den Haag richting kust gaan.
Toen ik mijn kijker had gepakt waren ze uit het zicht verdwenen. Een stuk of negen denk ik.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Folkert Jan

begrijp me goed het gaat mij niet om het trektellen of de aantallen, maar zie liever een siberische lijster oid in de bosjes zitten.

is het hiervoor zinvol naar de eemshaven te gaan of hoef ik daar totaal niks zeldzaams te verw88?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gideon Vreeman

tja, als je zelf eens iets wilt ontdekken, heeft het geen zin om zo'n vraag te stellen;)
Gideon Vreeman

Adri Clements

Met andere woorden: het is zinvol!
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's