Het 'op korte termijn voorspel-spel'

Gestart door Bram Rijksen, januari 08, 2010, 20:28:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

goed, dan zeg ik Havikarend, een dezer dagen in ons land.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Calidris Alba

Citaat van: laatvlieger op april 07, 2010, 19:37:04 PM
Citaat van: laatvlieger op april 04, 2010, 22:39:30 PM
Die Belgische Grijze Wouw, de eerstvolgende mooie lentedag in Nederland.
tadaa!!!

http://waarneming.nl/waarneming/view/47224205


Hé Wouter, wat waren jou voorspellingen bij het ''grote'' voorspelspel? Kunnen we ons daar alvast op voorbereiden.  ;)
Daniël
Woonachtig in Colombia

Edwin Russer

Citaat van: Marten Hornsveld op april 06, 2010, 21:07:53 PM
deze week beginnent vannacht met een heldere nacht en een oostelijk briesje komt dan eindelijk de witvleugelleeuwerik!

Die ben ik eerder tegen gekomen 8)

maart 30, 2010
Als we dan toch iets te wensen hebben, doe dan maar een knallende Witvleugelleeuwerik zo ergens eind april, na een periode van een straf oostenwindje :) 
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

Citaat van: Edwin Russer op april 07, 2010, 20:20:06 PM
Citaat van: Marten Hornsveld op april 06, 2010, 21:07:53 PM
deze week beginnent vannacht met een heldere nacht en een oostelijk briesje komt dan eindelijk de witvleugelleeuwerik!

Die ben ik eerder tegen gekomen 8) 

maart 30, 2010
Als we dan toch iets te wensen hebben, doe dan maar een knallende Witvleugelleeuwerik zo ergens eind april, na een periode van een straf oostenwindje :)

Nog eentje, deze maand nog een fraai zingend mannetje Moltoni's Baardgrasmus in de duinen bij Castricum.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Calidris Alba

Tijdens de ToH-bird race wordt er een Grote Geelpootruiter in het zuidelijke deel van de Ezumakeeg gevonden. Andere leuke soorten die tijdens de race worden gevonden zijn Roodkopklauwier in Drenthe en een Roodstuitzwaluw over de telpost bij Lauwersoog. Ook zal de Slangenarend in het Fochteloërveen weer terug zijn gekeerd.
Daniël
Woonachtig in Colombia

Steven Wytema

#125
Citaat van: Calidris Alba op april 07, 2010, 20:18:18 PM
Citaat van: laatvlieger op april 07, 2010, 19:37:04 PM
Citaat van: laatvlieger op april 04, 2010, 22:39:30 PM
Die Belgische Grijze Wouw, de eerstvolgende mooie lentedag in Nederland.
tadaa!!!

http://waarneming.nl/waarneming/view/47224205


Hé Wouter, wat waren jou voorspellingen bij het ''grote'' voorspelspel? Kunnen we ons daar alvast op voorbereiden.  ;)
Helaas, Wouter was niet één van de 242.
Maar hij mag van mij best nog een paar soorten opnoemen hoor!  ;D  Alleen doet ie dan niet mee met het "grote" spel

ohja: mijn "opkortetermijn"voorspelling: Kleine Zwartkop adult man, vlak voordat ik naar Lesbos ga (net als 2006)! Alleen heb ik hopelijk deze keer wel genoeg tijd..
Steven Wytema


Steven Wytema

Mijn voorspelling: op 25 april een Steppekiek langs Breskens danwel Eemshaven.
waarschijnlijk vrouwtje.

(moet niet al te moeilijk zijn met die ZO stroming en 25 april als mediane tweede piek (voornl vrouwtjes)).
Steven Wytema


laatvlieger

Balkanvliegenvanger op een willekeurige ringbaan in Nederland dit weekend. (Nu maar hopen dat die ringers opletten  ;)  )
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

laatvlieger

Morgen gaat het los! Allemaal nu naar bed en morgen naar buiten dus!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

ArjenDrost †

Citaat van: laatvlieger op april 23, 2010, 22:11:17 PM
Morgen gaat het los! Allemaal nu naar bed en morgen naar buiten dus!
WAT laat je morgen los, Wouter?? ;)

laatvlieger

Citaat van: ArjenDrost op april 23, 2010, 22:15:13 PM
Citaat van: laatvlieger op april 23, 2010, 22:11:17 PM
Morgen gaat het los! Allemaal nu naar bed en morgen naar buiten dus!
WAT laat je morgen los, Wouter?? ;)

haha mooi!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Citaat van: laatvlieger op april 22, 2010, 19:39:50 PM
Balkanvliegenvanger op een willekeurige ringbaan in Nederland dit weekend. (Nu maar hopen dat die ringers opletten  ;)  )

Volgens mij hebben ze zitten slapen...
;)

Verder had geloof ik heel Nederland wat leuks behalve ik zelf.... Zucht..
(Nou ja, had nog wel een Zwarte wouw, als doekje voor het bloeden..)


Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Steven Wytema


Citaat van: laatvlieger op juli 29, 2010, 20:37:36 PM
Jullie hebben gewoon niet zitten opletten. Ik had hem nog zo voorspeld!
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=98992.msg699970.html#msg699970
Nou zullen we het op-korte-termijn voorspelspel dan maar ff doortrekken?
Ik ga voor allemaal "belated news"jes zoals die Tattler en Arendbuizerd:
begin augustus Wilson's Stofje, half augustus Bairds, eind augustus een Oostelijke Vale Spovo in het netje bij Castricum (spelen jullie dan wel geluid af jongens?).
Maar daar krijgen we dus niet veel van te zien....
Steven Wytema


laatvlieger

Steven, er valt nog een hoop voor jou te leren  ;)

Snap je dan niet dat 2010 het jaar van Pallas' is voor Nederland? Steppehoen hebben we dus al gemist, maar misschien komt er nog een tweede kans en duikt er nog een exemplaar op. Daarna de Reuzenzwartkopmeeuw uit Duitsland (op het Valkenburgse meer tussen Leiden en Katwijk over een weekje of twee). In het najaar twee vangsten van Siberische Sprinkhaanzanger. Eén waar ze altijd gevangen worden en eentje op de ringbaan in Meijendel. Een Witbandzeearend verblijft 3 dagen in de OVP in de strenge winter die nog komen gaat en een Pallas´rietgors duikt op in Katwijk noord 's Gravendijk, het veldje van de dwerggorzen. De laatste keer dat hier nog iets leuks opduikt voordat het definitief wordt volgebouwd.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

JohanvantBosch

Ik zeg... 't is een mooie stroming met tatelaar en steppehoen.... binnen nu en half september een Kleine regenwulp... ;D
(ik doe het ook wel voor een arenbuizerd, hoor)

frankw

#137
CiteerSteppehoen hebben we dus al gemist,
Wie, wat, waar?  :P

edit: ow, ik zie het al. Die in Finland...

ronald nuiver

Ik ga voor een Mongoolse Plevier op de 2e Maasvlakte op vrijdag 06-08-2010

Justin Jansen

Citaat van: laatvlieger op juli 29, 2010, 21:18:24 PM
Steven, er valt nog een hoop voor jou te leren  ;)

Snap je dan niet dat 2010 het jaar van Pallas' is voor Nederland? Steppehoen hebben we dus al gemist, maar misschien komt er nog een tweede kans en duikt er nog een exemplaar op. Daarna de Reuzenzwartkopmeeuw uit Duitsland (op het Valkenburgse meer tussen Leiden en Katwijk over een weekje of twee). In het najaar twee vangsten van Siberische Sprinkhaanzanger. Eén waar ze altijd gevangen worden en eentje op de ringbaan in Meijendel. Een Witbandzeearend verblijft 3 dagen in de OVP in de strenge winter die nog komen gaat en een Pallas´rietgors duikt op in Katwijk noord 's Gravendijk, het veldje van de dwerggorzen. De laatste keer dat hier nog iets leuks opduikt voordat het definitief wordt volgebouwd.
Hoezo 2010, Peter Simon Pallas studeerde in Leiden in 1760 en verbleef tot 1766 in Nederland....
M.v.g., Justin Jansen


Ben Gaxiola

Citaat van: Justin Jansen op juli 30, 2010, 15:03:47 PM
Citaat van: laatvlieger op juli 29, 2010, 21:18:24 PM
Steven, er valt nog een hoop voor jou te leren  ;)

Snap je dan niet dat 2010 het jaar van Pallas' is voor Nederland? Steppehoen hebben we dus al gemist, maar misschien komt er nog een tweede kans en duikt er nog een exemplaar op. Daarna de Reuzenzwartkopmeeuw uit Duitsland (op het Valkenburgse meer tussen Leiden en Katwijk over een weekje of twee). In het najaar twee vangsten van Siberische Sprinkhaanzanger. Eén waar ze altijd gevangen worden en eentje op de ringbaan in Meijendel. Een Witbandzeearend verblijft 3 dagen in de OVP in de strenge winter die nog komen gaat en een Pallas´rietgors duikt op in Katwijk noord 's Gravendijk, het veldje van de dwerggorzen. De laatste keer dat hier nog iets leuks opduikt voordat het definitief wordt volgebouwd.
Hoezo 2010, Peter Simon Pallas studeerde in Leiden in 1760 en verbleef tot 1766 in Nederland....

Om te vieren dat het 250 jaar geleden is dat Pallas in Leiden kwam studeren.  8)
Ben Gaxiola

stefanhageman

Zo even dit topic uit de put gehaald. Ik denk met deze wind van zeedat er misschien wel eens een Harlekijneend in een groep Ijseenden kan meekomen.
Of een IJslandse Brilduiker etc.
Stefan Hageman


Oenanthe

Citaat van: laatvlieger op juli 29, 2010, 21:18:24 PM
Steven, er valt nog een hoop voor jou te leren  ;)

Snap je dan niet dat 2010 het jaar van Pallas' is voor Nederland? Steppehoen hebben we dus al gemist, maar misschien komt er nog een tweede kans en duikt er nog een exemplaar op. Daarna de Reuzenzwartkopmeeuw uit Duitsland (op het Valkenburgse meer tussen Leiden en Katwijk over een weekje of twee). In het najaar twee vangsten van Siberische Sprinkhaanzanger. Eén waar ze altijd gevangen worden en eentje op de ringbaan in Meijendel. Een Witbandzeearend verblijft 3 dagen in de OVP in de strenge winter die nog komen gaat en een Pallas´rietgors duikt op in Katwijk noord 's Gravendijk, het veldje van de dwerggorzen. De laatste keer dat hier nog iets leuks opduikt voordat het definitief wordt volgebouwd.

En laat er in Meijendel nu een pallas' boszanger worden gevangen. De enige die niet in de voorspelling staat. ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

migratorius

Citaat van: JohanvantBosch op juli 29, 2010, 21:32:36 PM
Ik zeg... 't is een mooie stroming met tatelaar en steppehoen.... binnen nu en half september een Kleine regenwulp... ;D
Nou dat was nog bijna raak ook...

JanHein

frankneijts

Citaat van: migratorius op oktober 20, 2010, 13:53:33 PM
Citaat van: JohanvantBosch op juli 29, 2010, 21:32:36 PM
Ik zeg... 't is een mooie stroming met tatelaar en steppehoen.... binnen nu en half september een Kleine regenwulp... ;D
Nou dat was nog bijna raak ook...

JanHein

Ik vind dat Johan hiervoor wel een prijsje verdient, ik bedoel: een letterlijk onvoorstelbare soort en dan precies de goede tijd en eigenlijk maar een paar kilometer ernaast.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JohanvantBosch

Citaat van: frankneijts op oktober 20, 2010, 17:55:17 PM
Citaat van: migratorius op oktober 20, 2010, 13:53:33 PM
Citaat van: JohanvantBosch op juli 29, 2010, 21:32:36 PM
Ik zeg... 't is een mooie stroming met tatelaar en steppehoen.... binnen nu en half september een Kleine regenwulp... ;D
Nou dat was nog bijna raak ook...

JanHein

Ik vind dat Johan hiervoor wel een prijsje verdient, ik bedoel: een letterlijk onvoorstelbare soort en dan precies de goede tijd en eigenlijk maar een paar kilometer ernaast.... 8)

Dat vind ik nou ook....  >:D O0

snwja3

Wietze Janse

JohanvantBosch

Citaat van: snwja3 op oktober 20, 2010, 20:15:08 PM
Een sorbet voor Johan ...... ;)
hahaha..... ´t wordt wel een beetje ´inside´ zo 8)

pwolf

Johan, zoals altijd en overal; "bijna" telt niet...

Buff-bellied Pipit, helaas niet op Westkapelle, over een dag of vier.

pim
Pim Wolf, Vlissingen

caliprobola

Citaat van: frankneijts op oktober 20, 2010, 17:55:17 PM
Citaat van: migratorius op oktober 20, 2010, 13:53:33 PM
Citaat van: JohanvantBosch op juli 29, 2010, 21:32:36 PM
Ik zeg... 't is een mooie stroming met tatelaar en steppehoen.... binnen nu en half september een Kleine regenwulp... ;D
Nou dat was nog bijna raak ook...

JanHein

Ik vind dat Johan hiervoor wel een prijsje verdient, ik bedoel: een letterlijk onvoorstelbare soort en dan precies de goede tijd en eigenlijk maar een paar kilometer ernaast.... 8)

Hoe bedoel je? Een paar kilometer ernaast? Zat net goed, vond ik  ;D

mvg
Pieter Vantieghem