Het 'op korte termijn voorspel-spel'

Gestart door Bram Rijksen, januari 08, 2010, 20:28:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Limosa

Als extra aanvulling op mijn post eerder. Een drietal haakbekken in assen/emmen op 24 januari.
Groeten,

Joachim

M.Haverkamp

Geringde laplanduil. Blijkt gerind in....Lapland :rolleye:

JohanvantBosch

Citaat van: August op januari 09, 2010, 00:16:11 AM
Citaat van: JohanvantBosch op januari 08, 2010, 20:40:55 PM
Nou... dan ga ik voor de nummer 1 op mijn wenslijst voor dit moment: 15 januari Geelsnavelduiker, IJmuiden
Je woont praktisch bij Scheveningen ;)  is veel beter toch!
zou veel beter zijn, maar daar vinden we al die kleine kokmeeuw van Bart-Jan....  ;D

Thomas van der Es

Reuzenzwartkopmeeuw op de spaarbekkens in de Br Biesbosch. Afgeladen rondvaartboten obv de boswachters. Wanneer? stroomafwaarts de Rijn volgen is het advies voor de vogel van Keulen (Duitsland)
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Adri Clements

Binnen 1,5 wk grote trap ergens tussen arnhem en enschede, kansen lijken groter te worden, zie topic elders
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Calidris Alba

#65
Citaat van: Adri Clements op januari 09, 2010, 21:51:53 PMBinnen 1,5 wk grote trap ergens tussen arnhem en enschede, kansen lijken groter te worden, zie topic elders
Ik ga ook voor Grote Trap, ik denk in zuid-Friesland/west-Drenthe of Oost-Groningen.
Daniël
Woonachtig in Colombia

jessezwart88

alaskastrandloper op het strand van zandvoort.Ontdekt tijdens het bekijken van een kleine kokmeeuw !
jesse zwart

Steven Wytema

Grote Trap, laatste week van januari.
laatste dag zat 30 jan. :angel:
Steven Wytema


Certhia

Citaat van: scwytema op januari 11, 2010, 12:50:53 PMGrote Trap, laatste week van januari.laatste dag zat 30 jan. :angel:

Oh dan ben ik jarig dus dat zou fijn zijn en t is natuurlijk niet de laatste dag van januari.  ;D

Bas vd Burg

Citaat van: frankneijts op januari 09, 2010, 17:03:31 PM
Vreemd trouwens dat deze nog niet genoemd is.......

Dat is ook mijn wenssoort voor de komende maand, ergens in Katwijk (Bruine Lijster dus)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Vincent Hart

Citaat van: Certhia op januari 11, 2010, 13:03:55 PM
Citaat van: scwytema op januari 11, 2010, 12:50:53 PMGrote Trap, laatste week van januari.laatste dag zat 30 jan. :angel:

Oh dan ben ik jarig dus dat zou fijn zijn en t is natuurlijk niet de laatste dag van januari.  ;D
Ik neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

steenl

CiteerIk neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...

Nee, de enige dag. Jaap stopt met zijn hobby  :rolleye:

Certhia

Citaat van: vincenthart op januari 11, 2010, 13:30:19 PM
Citaat van: Certhia op januari 11, 2010, 13:03:55 PM
Citaat van: scwytema op januari 11, 2010, 12:50:53 PMGrote Trap, laatste week van januari.laatste dag zat 30 jan. :angel:
Oh dan ben ik jarig dus dat zou fijn zijn en t is natuurlijk niet de laatste dag van januari.  ;D
Ik neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...[/quote

Ach so, duh... maandagochtend he... ben er niet helemaal bij.  :rolleye: 

Jaap Denee

Citaat van: steenl op januari 11, 2010, 14:46:17 PM
CiteerIk neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...

Nee, de enige dag. Jaap stopt met zijn hobby  :rolleye:

Het wordt helemaal niets met die voorspellingen van jullie. Er wordt die dag inderdaad een (goeie) Grote Trap gevonden door een enthousiaste boer in Gasselterboerveenschemond die de vogel, compleet met foto's, tijdig hier meldt op waarneming.nl. Helaas heeft het KNMI die dag een weeralarm afgegeven en voor het eerst deze winter hebben ze het bij het rechte eind: een halve meter sneeuw en een ijzige oostenwind kracht 8. Een aantal roekelozen (Steven, Lennaert) probeert er te komen, maar stranden ergens op een landweggetje diep ingesneeuwd achter Assen en moeten daar vervolgens de nacht doorbrengen. Jaap zit op dat moment lekker aan de glühwein met hooguit een beetje spierpijn in zijn kuiten. De volgende ochtend is de vogel gevlogen.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Certhia

Citaat van: Jaap Denee op januari 11, 2010, 15:39:52 PM
Citaat van: steenl op januari 11, 2010, 14:46:17 PM
CiteerIk neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...
Nee, de enige dag. Jaap stopt met zijn hobby  :rolleye:
Het wordt helemaal niets met die voorspellingen van jullie. Er wordt die dag inderdaad een (goeie) Grote Trap gevonden door een enthousiaste boer in Gasselterboerveenschemond die de vogel, compleet met foto's, tijdig hier meldt op waarneming.nl. Helaas heeft het KNMI die dag een weeralarm afgegeven en voor het eerst deze winter hebben ze het bij het rechte eind: een halve meter sneeuw en een ijzige oostenwind kracht 8. Een aantal roekelozen (Steven, Lennaert) probeert er te komen, maar stranden ergens op een landweggetje diep ingesneeuwd achter Assen en moeten daar vervolgens de nacht doorbrengen. Jaap zit op dat moment lekker aan de glühwein met hooguit een beetje spierpijn in zijn kuiten. De volgende ochtend is de vogel gevlogen.

Het moet gezegd, dit is het leukste scenario dat tot nu toe voorspeld is, Jaap. Ben benieuwd hoe profetisch je woorden zullen blijken.  8)

Groet Marc

HJDT

Citaat van: Jaap Denee op januari 11, 2010, 15:39:52 PM
Citaat van: steenl op januari 11, 2010, 14:46:17 PM
CiteerIk neem aan dat 30-1 volgens Steven de laatste dag van het verblijf van de trap zal zijn ...

Nee, de enige dag. Jaap stopt met zijn hobby  :rolleye:

Het wordt helemaal niets met die voorspellingen van jullie. Er wordt die dag inderdaad een (goeie) Grote Trap gevonden door een enthousiaste boer in Gasselterboerveenschemond die de vogel, compleet met foto's, tijdig hier meldt op waarneming.nl. Helaas heeft het KNMI die dag een weeralarm afgegeven en voor het eerst deze winter hebben ze het bij het rechte eind: een halve meter sneeuw en een ijzige oostenwind kracht 8. Een aantal roekelozen (Steven, Lennaert) probeert er te komen, maar stranden ergens op een landweggetje diep ingesneeuwd achter Assen en moeten daar vervolgens de nacht doorbrengen. Jaap zit op dat moment lekker aan de glühwein met hooguit een beetje spierpijn in zijn kuiten. De volgende ochtend is de vogel gevlogen.

In het rijtje "idioten die het gaan proberen" (oh wacht, dat staat er niet. . . ) ben je toch echt mijn naam vergeten Jaap. En nog een correctie: die idioten zien de vogel - als enige - en vinden dat nachtje ingesneeuwd in de auto helemaal niet erg!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

jaapbird

sneeuwkettingen gewoon nu al in de auto leggen

theomuusse

Terwijl er deze winter gewoon een nieuwe soort voor ons op zee dobbert op weet ik hoe weinig nautic miles. Lauwersoog haven met GW Gull, kan niet anders, maar wie zoekt daar nog? Moet ik er heen?

Theo

jessezwart88

Citaat van: theomuusse op januari 11, 2010, 22:57:06 PM
Terwijl er deze winter gewoon een nieuwe soort voor ons op zee dobbert op weet ik hoe weinig nautic miles. Lauwersoog haven met GW Gull, kan niet anders, maar wie zoekt daar nog? Moet ik er heen?

Theo

Waar wacht je nog op ? Hup in je fluisterbootje en dobberen !
jesse zwart

ronald nuiver

En tijdens dat nachtje in de auto roept in de verte de Oeraluil !


Jaap Denee

Citaat van: ronald nuiver op januari 12, 2010, 13:18:58 PM
En tijdens dat nachtje in de auto roept in de verte de Oeraluil!

Dat hoor je helaas niet als je auto verworden is tot de harde kern van een metershoog sneeuwduin.

Uit zeer betrouwbare bron heb ik zojuist trouwens vernomen dat er op dit moment geen Grote Trap aanwezig is bij Gasselterboerveenschemond. Het is gecheckt. Dus tot zover klopt mijn voorspelling.  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Steven Wytema

Citaat van: theomuusse op januari 11, 2010, 22:57:06 PM
Terwijl er deze winter gewoon een nieuwe soort voor ons op zee dobbert op weet ik hoe weinig nautic miles. Lauwersoog haven met GW Gull, kan niet anders, maar wie zoekt daar nog? Moet ik er heen?

Theo
volgens mij handel je met voorkennis Theo!!
http://waarneming.nl/waarneming/view/45994854
(of met andere woorden: moet dit niet gecheckt worden???)
Steven Wytema


HansP

Citaat van: Jaap Denee op januari 12, 2010, 16:56:04 PM
Uit zeer betrouwbare bron heb ik zojuist trouwens vernomen dat er op dit moment geen Grote Trap aanwezig is bij Gasselterboerveenschemond. Het is gecheckt. Dus tot zover klopt mijn voorspelling.  ;)

Idd geen Grote Trap. Niets...
In die buurt is overigens sowieso niets.......Je weet in ieder geval waar de naam van het stadion van Veendam vandaan komt!
Groet,
Hans Pohlmann

Jaap Denee

Citaat van: HansP op januari 12, 2010, 19:31:51 PM
Citaat van: Jaap Denee op januari 12, 2010, 16:56:04 PM
Uit zeer betrouwbare bron heb ik zojuist trouwens vernomen dat er op dit moment geen Grote Trap aanwezig is bij Gasselterboerveenschemond. Het is gecheckt. Dus tot zover klopt mijn voorspelling.  ;)

Idd geen Grote Trap. Niets...
In die buurt is overigens sowieso niets.......Je weet in ieder geval waar de naam van het stadion van Veendam vandaan komt!

De Lange Leegte.... Je zal er zitten zeg, ingesneeuwd in je autootje midden in de nacht...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HansP

Citaat van: Jaap Denee op januari 12, 2010, 19:40:49 PM
De Lange Leegte.... Je zal er zitten zeg, ingesneeuwd in je autootje midden in de nacht...

Je zal er sowieso zitten.....
Groet,
Hans Pohlmann

Vincent Hart

Citaat van: scwytema op januari 12, 2010, 17:06:50 PM
Citaat van: theomuusse op januari 11, 2010, 22:57:06 PM
Terwijl er deze winter gewoon een nieuwe soort voor ons op zee dobbert op weet ik hoe weinig nautic miles. Lauwersoog haven met GW Gull, kan niet anders, maar wie zoekt daar nog? Moet ik er heen?

Theo
volgens mij handel je met voorkennis Theo!!
http://waarneming.nl/waarneming/view/45994854
(of met andere woorden: moet dit niet gecheckt worden???)
Help even Steef, waarom is dit niet gewoon een 1ew grote bur? Of stond er nog geen foto bij toen jij postte?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

theomuusse

Steven, meeuwen zijn voorspelbaar en vele meeuwen houden niet van kou. Tel de oost/ noord-oostelijke wind/ kou erbij op en menig meeuw taait af naar zuid en ziet daar een haven. 1 + 1. Noem het anders gewoon droge logica, voorkennis heb je een kennis nodig.

Theo

Steven Wytema

Citaat van: vincenthart op januari 12, 2010, 19:56:18 PM
Help even Steef, waarom is dit niet gewoon een 1ew grote bur? Of stond er nog geen foto bij toen jij postte?
idd
Steven Wytema


Calidris Alba

#89
Blijf ook naar Amerikaanse Oeverlopers uitkijken, vond deze foto's wel eventjes spannend met die vleugelstreep en poten.. Echter is de staart te lang voor Amerikaan imho. http://waarneming.nl/waarneming/view/41475411
Daniël
Woonachtig in Colombia