Hoofdmenu

ANWB vogelgids

Gestart door Harm058, januari 06, 2010, 18:49:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: woen op augustus 20, 2010, 16:14:26 PM
Heb je toevallig ook het ISBN nummer bij de hand?
Ja, 978-90-18-03080-3
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op augustus 20, 2010, 16:06:51 PM
Ik heb 'em, ik heb 'em ;D!
Bij webwinkels e.d. staat dat hij nog niet leverbaar is, maar als je naar een boekhandel belt is de kans groot dat ze hem alsnog hebben.
Ik heb hem even snel doorgekeken, en er zijn een aantal vogel bijgekomen, hele mooie nieuwe tekeningen van Oehoe, de pagina's met tekeningen zijn overzichtelijker verdeeld en niet te vergeten: je kunt ook op de Engelse naam zoeken in het register :).

Helemaal met je bevindingen eens, en ik vind de kaft ook veel mooier ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Citaat van: jw90_online op januari 07, 2010, 17:46:28 PM
Weet iemand ook hoe de Pontische Meeuw vertegenwoordigd zal worden?

Edit: ik lees nu dat hij wordt behandeld, evenals Heuglins, American Herring etc...

Hij staat er IDD erg mooi en best uitgebreid in :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jos Welbedacht

Ja, ik ben ook erg tevreden. Vind het ook leuk dat de Amerikaanse zangers nu van Mullarney's hand zijn, dus gewoon alles in één stijl.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 


Hans Peterse

Ligt hier in Utrecht gewoon in een flinke stapel in de boekhandel.

Folkert Jan

Citaat van: Jarinka op augustus 20, 2010, 16:06:51 PM
Ik heb 'em, ik heb 'em ;D !
Bij webwinkels e.d. staat dat hij nog niet leverbaar is, maar als je naar een boekhandel belt is de kans groot dat ze hem alsnog hebben.
Ik heb hem even snel doorgekeken, en er zijn een aantal vogel bijgekomen, hele mooie nieuwe tekeningen van Oehoe, de pagina's met tekeningen zijn overzichtelijker verdeeld en niet te vergeten: je kunt ook op de Engelse naam zoeken in het register :) .

staat de engelse naam ook bij de soort zelf of alleen nederlands en latijns?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Stijn E.

Citaat van: rnbflavour op augustus 21, 2010, 11:31:48 AM
Citaat van: Jarinka op augustus 20, 2010, 16:06:51 PM
Ik heb 'em, ik heb 'em ;D !
Bij webwinkels e.d. staat dat hij nog niet leverbaar is, maar als je naar een boekhandel belt is de kans groot dat ze hem alsnog hebben.
Ik heb hem even snel doorgekeken, en er zijn een aantal vogel bijgekomen, hele mooie nieuwe tekeningen van Oehoe, de pagina's met tekeningen zijn overzichtelijker verdeeld en niet te vergeten: je kunt ook op de Engelse naam zoeken in het register :) .

staat de engelse naam ook bij de soort zelf of alleen nederlands en latijns?

Bij de soortomscrhijving staat Nederlands en Latijn.

In het register vind je de Latijnse namen en de Nederlandse namen, net zoals bij de oudere editie.
Echter staat er nu achter de Nederlandse naam ook de Engelse naam.

En dan is er nog een Engels register, zodat je ook een Engelse naam kan opzoeken.  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog


GijsB

Hoe zit het met de tekeningen van de zomertortel en de rest op die pagina?
Zijn die net zo fel gekleurd als in de Engelse of zien ze er weer normaal uit?
Gijs

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op augustus 21, 2010, 15:57:54 PM
Hoe zit het met de tekeningen van de zomertortel en de rest op die pagina?
Zijn die net zo fel gekleurd als in de Engelse of zien ze er weer normaal uit?

In elk geval feller dan in de vorige druk, dus waarschijnlijk net zo fel als in de Engelse  :-\ Niet mooi inderdaad :(
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Richard Houtman

Is er al een adres waar de paperbackversie verkrijgbaar is?
(Dat ie er komt lijkt zeker, zie: http://www.vogelbescherming.nl/winkel__fun/onze_winkel/binnenkort_in_onze_winkel)
Met vriendelijke groet,
Richard Houtman

Jarinka

Citaat van: Richard Houtman op augustus 21, 2010, 20:40:22 PM
Is er al een adres waar de paperbackversie verkrijgbaar is?
(Dat ie er komt lijkt zeker, zie: http://www.vogelbescherming.nl/winkel__fun/onze_winkel/binnenkort_in_onze_winkel)
Maar waarom zou je een paperback willen? Die gaan bij mij sneller stuk dan hardcovers.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Sander Bot

Citaat van: leonwillems@home.nl op juli 22, 2010, 10:20:26 AM
ANWB Vogelgids van Europa vernieuwd

Herziene editie komt in september 2010

07.07.2010 – De ANWB brengt de vierde geheel herziene druk van de Vogelgids van Europa begin september uit. De vogelgids behoort tot de absolute top van vogelgidsen. Van de vorige editie zijn 60.000 exemplaren in Nederland verkocht. De gids biedt niet alleen voor de echte vogelaars (Twitchers) maar ook voor de liefhebber relevante informatie die gebaseerd is op de meest recente kennis over vogels.

De nieuwe editie beschrijft meer dan 900 soorten vogels. De gids geeft de laatste stand van zaken op het gebied van soortbeschrijvingen. Onderzoek en deels nieuwe benadering van taxonomisch onderzoek, waaronder moleculair-genetische methoden geven meer duidelijkheid over soorten en ondersoorten.

Door het werk van enthousiaste vogelaars in Europa, waarbij waarnemingen en meldingen van vogels zijn verzameld, biedt de gids de meest actuele kaarten van verspreidingsgebieden. Op verzoek van veel lezers is een Engelstalige index toegevoegd. Dit om de gesprekken bij ontmoetingen met buitenlandse vogelliefhebbers te vergemakkelijken.

De ANWB Vogelgids van Europa kost €32,90 en is vanaf begin september verkrijgbaar bij de ANWB-winkels, op anwb.nl en in de boekhandel.

Toe maar, 33 eurootjes, dat is ongeveer dubbel zoveel als ik voor de Engelse versie heb betaald.

Jeroen Nagtegaal

Voor dat geld heb je de Engelse paperback en de Engelse Van Duivendijk...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

Citaat van: Richard Houtman op augustus 21, 2010, 20:40:22 PM
Is er al een adres waar de paperbackversie verkrijgbaar is?
(Dat ie er komt lijkt zeker, zie: http://www.vogelbescherming.nl/winkel__fun/onze_winkel/binnenkort_in_onze_winkel)

Misschien voor sommige mensen een domme vraag, maar zou het toch graag weten. Als je het boek via vogelbescherming besteld...steun je daarmee dan ook automatisch de projecten die ze doen. MAW gaat de winst naar het goede doel?

Zo ja dan raad ik iedereen aan die hem nog wil kopen dit via de vogelbescherming te doen. :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Timo Roeke

Paperback versie vinden sommige mensen makkelijker in het veld.

Ik neem aan dat de vogelbescherming de winst gebruikt om investeringen te maken. Tenminste... dat is wel de doelstelling.

Norman

Ik heb vandaag ook de nieuwe ANWB Vogelgids gekregen van mijn vrouw.

Ik was zelf voornemens om deze tzt par te kopen als de "oude"ANWB niet meer bruibaar was en dat kon nog een paar jaar duren, mar nu ik deze heb ben ik er zeer content mee. Meer afbeeldingen (Vooral de meeuwen zijn erg goed opgewaardeerd!) en zoals eerder gemeld, nu alle tekeningen van Killian Mullarney. Een grote verbetering ten op zichtte van de vorige editie.

Om toch wat te mekkeren hebben; Ik had het heel fijn gevonden als er net als in de LaJo bij de beschrijving behalve de nederlandse naam en de naam in het Latijn, ook de namen in het engels, frans, duits en evt. spaans hadden gestaan. En ja sommige vogels zijn inderdaad wat erg fel gekleurd, overigens geloof ik niet dat ik deze met deze gids in de hand deze niet had kunnen indentificeren.

Al met al een echte aanrader!

Wellicht een idee om een topic te starten met errata voor deze gids? Wie vind de eerste foutjes cq. verbeterpunten en start dit topic?

Jarinka

De namen staan er niet in het Frans en Duits, maar in het register staan achter de Nederlandse namen ook de Engelse, en er zit ook een register in om op Engelse naam te zoeken.
Groeten, Jarinka Heijink

Norman

Citaat van: Jarinka op augustus 23, 2010, 20:40:05 PM
De namen staan er niet in het Frans en Duits, maar in het register staan achter de Nederlandse namen ook de Engelse, en er zit ook een register in om op Engelse naam te zoeken.

Ik weet het, mijn commentaar sloeg op de namen bij de beschrijving van de vogel.

Robert V.T

Ik heb een fout ontdekt!
Op pagina 390/391 (woestijnvinken) staat bij de beschrijving en tekeningen van de Rode Woestijnvink, Rode Bergvink in plaats van Rode Woestijnvink.
Bij het kaartje van deze soort staat wel weer Rode Woestijnvink.
Groeten,

Robert van Tiel

snwja3

Citaat van: Robert V.T op augustus 24, 2010, 09:48:56 AM
Ik heb een fout ontdekt!
Op pagina 390/391 (woestijnvinken) staat bij de beschrijving en tekeningen van de Rode Woestijnvink, Rode Bergvink in plaats van Rode Woestijnvink.
Bij het kaartje van deze soort staat wel weer Rode Woestijnvink.
Rode Bergvink is de huidige Nederlandse naam, inderdaad slordig dat ze dat niet overal aangepast hebben.
Zie http://www.dutchbirding.nl/page.php?page_id=228
Wietze Janse

BWoets

Staat bij de Selexys op Koningsplein in Amsterdam in de etalage!  ;D (samen met nog zo'n 15 vogelboeken!)
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

leonwillems@home.nl

Selexyz Maastricht heeft hem ook... 
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

J&L

Ik heb de nieuwe vogelgids vandaag gekocht, en ben er erg blij mee.

henksluis

Moerassneeuwhoen blz 48
Vlak boven verspreidingskaartje staat bij sectie geluid
Citeerënkele malen koWAH "ga weg"
Is dat "ga weg" nu een vertaling van "koWAH"

Groeten van
Henk

greetings from Dandified vulture

frankw


henksluis

Ja Frank, dat lijkt mij ook,
de bewerkers zijn dan te ver doorgeschoten met vertalen

groeten van Henk
greetings from Dandified vulture

smoely

Hier en daar staat er ook nog een woordje Engels in.
Zoals bijvoorbeeld bij de bruine kiek: Coverts dark.