Hoofdmenu

ANWB vogelgids

Gestart door Harm058, januari 06, 2010, 18:49:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harm058

Welke editie is nu het best? ik kwam op bol.com deze versie tegen http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/anwb+vogelgids/Ntk/media_all/Nty/1/N/0/Ne/0/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=74470

Is dit de juiste?

Er moet een editie wezen waar iedereen(vaak) bij zweert! maar welke?

Alvast bedankt!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


wouterbosgra


Harm058

Mooi zo!! dank je wel!


Ik bestel hem meteen!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden



zwarteleeuwerik

Citaat van: Harm058 op januari 06, 2010, 18:55:51 PM
Mooi zo!! dank je wel!


Ik bestel hem meteen!!

Zou je niet beter wachten op de 2de editie, de engelse uitgave is juist uitgekomen , dus de nederlandse editie zal ook wel komen binnenkort .
Erik vb.

Adri Clements

@ erik:
Zou je over die engelse uitgave meer info kunnen geven?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Klaas van Dijk

hoi Harm,

Dat is hem inderdaad. Zelf heb ik de eerste druk, met slap kaft en ander omslag, uit 2000. Veel geluk ermee. Is stukker beter dan de LaJo (had ik ervoor). Mijn exemplaar gekocht op 5 september 2000. Sedertdien staat de LaJo in de kast.

Veel succes ermee. Gewoon altijd mee het veld innemen en altijd zelf proberen alles zelf uit te zoeken. Er staat meer in de ANWB-gids dan je wel denkt. Maar natuurlijk nooit alles (IJslandse Grutto ook niet echt goed). Er schijnt binnenkort een nieuwe druk uit te komen?

Groetjes, Klaas

Harm058

Ik heb hem al besteld, maar dat maakt niet uit! als die andere druk uitkomt....dan bestellen wie die wel weer....maar ik denk dat ik al een heel eind op weg kom met deze gids!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


zwarteleeuwerik

Citaat van: Adri Clements op januari 06, 2010, 19:06:08 PM
@ erik:
Zou je over die engelse uitgave meer info kunnen geven?

kijk eens op www.wildsounds.com , (collins bird guide (2nd edition)) daar staat hij al op en met meer info en op amazon co uk verschjnt hij morgen, maar staat ook al op de site en heb hem al besteld.
Erik vb.

Mark Zevenbergen

Nieuwe Nederlandse versie komt in juni/juli....

mvg Mark

Ben Gaxiola

Citaat van: zwarteleeuwerik op januari 06, 2010, 19:47:39 PM
Citaat van: Adri Clements op januari 06, 2010, 19:06:08 PM
@ erik:
Zou je over die engelse uitgave meer info kunnen geven?

kijk eens op www.wildsounds.com , (collins bird guide (2nd edition)) daar staat hij al op en met meer info en op amazon co uk verschjnt hij morgen, maar staat ook al op de site en heb hem al besteld.

Zie http://surfbirds.com/forum/showthread.php?t=6237 voor de eerste indrukken.

gr Ben   
Ben Gaxiola

Adri Clements

Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

redmar_woudstra

Escapes grotendeels uit het boek, hulde!
groet,
Redmar

laatvlieger

Citaat van: redmar_woudstra op januari 06, 2010, 20:25:05 PM
Escapes grotendeels uit het boek, hulde!

Zou ik echt heel dom vinden, als dat het geval zou zijn.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Adri Clements

Idd. beter was in dat geval een extra hoofdstukje, net zoals nu het geval is met het hoofdstukje Am. dwaalgasten achterin de ANWB.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

redmar_woudstra

Halsbandparkiet, Mandarijneend, schuim der aarde! Dan zie ik liever uitgebreide aandacht voor het Tjiftjaf complex, Oostelijke en Westelijke Vale Spotvogel etc. die er nu in gekomen zijn.

Jammer dat ze alleen zijn vergeten Baltimoretroepiaal met de andere escapes eruit te gooien  ;D
groet,
Redmar

Guus Peterse

Maar die beesten komen hier nou eenmaal voor, of je het leuk vindt of niet. Dan lijkt het me toch wel handig als je bij zo'n beest weet wat je voor je hebt. En daar is zo'n vogelgids nou net voor bedoeld. Dus nee, ik zou het een slechte keus vinden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Michael Schaper


laatvlieger

Citaat van: guusp op januari 07, 2010, 14:17:17 PM
Maar die beesten komen hier nou eenmaal voor, of je het leuk vindt of niet. Dan lijkt het me toch wel handig als je bij zo'n beest weet wat je voor je hebt. En daar is zo'n vogelgids nou net voor bedoeld. Dus nee, ik zou het een slechte keus vinden.
Precies! Het is toch een veldgids? Nu zul je zien dat er weer allerlei vreemde claims gaan komen omdat mensen soorten niet herkennen.

Hoe kun je in hemelsnaam een soort als halsbandparkiet uit zo'n gids laten? Die dingen zijn in Europa zo langzamerhand de belangrijkste stadsvogels aan het worden. Vrienden van mij die niks met vogels van doen hebben, zien altijd wel die parkieten. Zoiets kun je toch niet negeren? In Nederland hebben we er misschien al wel zo'n 7 duizend rondvliegen, als het er al niet meer zijn (a.s. weekend is er weer een landelijke telling, eens kijken waarop de teller dan komt te staan. ). En in Engeland en Duitsland zijn ook massale populaties.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Thijs Fijen

Zoals ik het nu lees zijn ze naar achteren verplaatst tussen de escapes en niet meer in de hoofdtekst..

Ben heel erg benieuwd naar de toevoegingen en de nieuwe tekeningen!
Thijs Fijen

laatvlieger

Citaat van: Thijs Fijen op januari 07, 2010, 14:56:17 PM
Zoals ik het nu lees zijn ze naar achteren verplaatst tussen de escapes en niet meer in de hoofdtekst..

Ben heel erg benieuwd naar de toevoegingen en de nieuwe tekeningen!

Aha, oké. Nou ja, vind ik ook niet slim, want waarom zou je dat doen? Maar goed, dat is al wel minder erg. Ach, ik moet het ding eerst maar eens zien.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Jos Welbedacht

#21
Weet iemand ook hoe de Pontische Meeuw vertegenwoordigd zal worden?

Edit: ik lees nu dat hij wordt behandeld, evenals Heuglins, American Herring etc...


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

Door escapes te negeren kun je het bestaan van ze ontkennen  8)

Zonder gekheid: natuurlijk moeten ze vertegenwoordigd zijn. Ik heb de boodschap niet helemaal goed begrepen, maar achterin zijn ze beter op hun plaats. Geef in de hoofdmoot maar wat meer aandacht aan al die lastige zangertjes en dergelijke!
groet,
Redmar

Gert Ottens

Maar goed, wat vinden we nu eigenlijk van de nieuwe Collins Bird Guide?

Persoonlijk vind ik het een enorme sprong voorwaarts, vooral omdat meer soorten worden beschreven. Dat komt ondermeer omdat deze keer meer zeldzaamheden uitvoerig(er) worden besproken, maar ook is er meer aandacht voor gesplitte (of nog te splitten) (onder)soorten. Een aantal soorten hebben nieuwe (en nog mooiere) tekeningen gekregen, en in veel gevallen is er duidelijk meer ruimte voor tekst dan vorige druk. Tot dusver heb ik maar paar kleine foutjes (eigenlijk eerder omissies) in de tekst kunnen vinden, meestal t.a.v. de status van een soort. En sommige platen hadden iets minder vaal kunnen worden afgedrukt.

Maar hoe dan ook, de beste gids is nog weer beter geworden!

Gert

Steven Wytema

De mening is denk ik al redelijk gedeeld dat de Collins er sowieso stukken beter op is geworden;
volgens mij wachten behoorlijk wat mensen op de Nederlandse versie ;)
Steven Wytema


Bas vd Burg

De engelse versie (zowel hardcover als paperback) zullen ergens in januari 2010 te koop zijn bij Natuur en Boek in Leiden. Ben erg benieuwd! Ik ben ook benieuwd wanneer er een Nederlandse versie gaat komen. Iemand daar toevallig al zicht op?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Steven Wytema

Steven Wytema


leonwillems@home.nl

ANWB Vogelgids van Europa vernieuwd

Herziene editie komt in september 2010

07.07.2010 – De ANWB brengt de vierde geheel herziene druk van de Vogelgids van Europa begin september uit. De vogelgids behoort tot de absolute top van vogelgidsen. Van de vorige editie zijn 60.000 exemplaren in Nederland verkocht. De gids biedt niet alleen voor de echte vogelaars (Twitchers) maar ook voor de liefhebber relevante informatie die gebaseerd is op de meest recente kennis over vogels.

De nieuwe editie beschrijft meer dan 900 soorten vogels. De gids geeft de laatste stand van zaken op het gebied van soortbeschrijvingen. Onderzoek en deels nieuwe benadering van taxonomisch onderzoek, waaronder moleculair-genetische methoden geven meer duidelijkheid over soorten en ondersoorten.

Door het werk van enthousiaste vogelaars in Europa, waarbij waarnemingen en meldingen van vogels zijn verzameld, biedt de gids de meest actuele kaarten van verspreidingsgebieden. Op verzoek van veel lezers is een Engelstalige index toegevoegd. Dit om de gesprekken bij ontmoetingen met buitenlandse vogelliefhebbers te vergemakkelijken.

De ANWB Vogelgids van Europa kost €32,90 en is vanaf begin september verkrijgbaar bij de ANWB-winkels, op anwb.nl en in de boekhandel.
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Jarinka

Ik heb 'em, ik heb 'em ;D!
Bij webwinkels e.d. staat dat hij nog niet leverbaar is, maar als je naar een boekhandel belt is de kans groot dat ze hem alsnog hebben.
Ik heb hem even snel doorgekeken, en er zijn een aantal vogel bijgekomen, hele mooie nieuwe tekeningen van Oehoe, de pagina's met tekeningen zijn overzichtelijker verdeeld en niet te vergeten: je kunt ook op de Engelse naam zoeken in het register :).
Groeten, Jarinka Heijink

woen

Heb je toevallig ook het ISBN nummer bij de hand?
Groeten,

Jeroen