zwarte ibis Noordwijk

Gestart door peterlindenburg, januari 06, 2010, 16:31:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeroenBes

Citaat van: peterlindenburg op januari 09, 2010, 14:30:09 PM
ten aanzien van het open water: er is toch nog vrij veel open water, dus hij kan nog voldoende aan zijn voedsel komen

maar: er hangen grote klonten ijs aan zijn buik en hals...


groet Peter Lindenburg

Peter ik begrijp dat jij geweest bent vandaag.
Zit hij/zij nog in de sloot naast de Kraaierslaan ?

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Adri Clements

Jep, zie de vele waarnemingen van vandaag.
't viel me op dat ie ongelofelijk druk fourageert! Geen tijd om naar z'n bewonderaars te kijken. Overigens geen ijsklontje gezien (15u00).
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

peterlindenburg

Toen ik er was nog wel ijsklonten, rond 1 uur. Hopelijk een goed teken dat ze wat later weg waren.
Ik had hem overigens nu niet in het slootje langs de Kraaierslaan, maar in het dwarsslootje langs het vakantiehuisjes-terrein. De grootste kans maak je gewoon in het slootje naast de Kraaierslaan.

gr. Peter 

JeroenBes

Peter en Adri,

bedankt.

Dan ga ik morgen eerst naar oudorp voor de baltimoretroepiaal en dan op de terugweg langs de kraaierslaan.

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Adri Clements

Suc6! Kijk in de noordhoek van de vogelaarsdreef ook gelijk even naar die Bonte kraai, en loop even langs het groenstrookje langs de weg voor Houtsnippen. Wij hadden er 17 stuks, waarvan 11 uit de auto, allemaal tp op 3-4 meter van de weg.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

JeroenBes

Citaat van: Adri Clements op januari 09, 2010, 19:52:33 PM
Suc6! Kijk in de noordhoek van de vogelaarsdreef ook gelijk even naar die Bonte kraai, en loop even langs het groenstrookje langs de weg voor Houtsnippen. Wij hadden er 17 stuks, waarvan 11 uit de auto, allemaal tp op 3-4 meter van de weg.

Adri,

bedankt voor de tips.
Ik hoop dat ze nog een daagje terplekke blijven.
Die Bonte kraai staat ook nog op mijn 'verlanglijstje'.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Rein Genuït

Bonte Kraai kan ook in de bollenpercelen langs de Duinschoten zitten en dan aan de oostkant, deze zien ook te bekijken vanaf de "parkeerplaats" aan het einde van de Vogelaarsdreef. Overigens vanmiddag niet te vinden.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Wouter van der Ham

zit ie er nog?
ik zou er namelijk vandaag naartoe willen en ook naar de roodhals. en bonte kraai natuurlijk ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Bas vd Burg

De vogel is vandaag ook al weer gemeld. Verder wordt melding gemaakt van die Bonte Kraai, 5 Bokjes en iets van 35 Houtsnippen in de omgeving. Die Roodhalsgans is nog niet gemeld vandaag, maar kan er nog wel zitten.

Bij de buitenwatering van Katwijk 4 Witbuikrotganzen tp (in ieder geval tot 1100u, daarna ben ik weggegaan)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Wouter van der Ham

zal je ze dan niet eens als een waarneming plaatsen? ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Bas vd Burg

Citaat van: wouteren3 op januari 10, 2010, 12:38:18 PM
zal je ze dan niet eens als een waarneming plaatsen? ;)

Waarom zal ik een waarneming plaatsen van een soort (Zwarte Ibis) die ik vandaag niet heb gezien???  :P
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op januari 10, 2010, 12:32:48 PM
De vogel is vandaag ook al weer gemeld. Verder wordt melding gemaakt van die Bonte Kraai, 5 Bokjes en iets van 35 Houtsnippen in de omgeving. Die Roodhalsgans is nog niet gemeld vandaag, maar kan er nog wel zitten.

Bij de buitenwatering van Katwijk 4 Witbuikrotganzen tp (in ieder geval tot 1100u, daarna ben ik weggegaan)

Zitten er eigenlijk geen Bonte kraaien op het strand?

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Wouter van der Ham

 ik ga nu naar katwijk/noordwijk ;D 
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl