Baltimoretroepiaal te Alkmaar

Gestart door jvdlaan, januari 04, 2010, 10:21:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

er zijn nu al meer dan 600(601 :P )waarnemingen van deze vogel!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

JRoosma

#571
Van het forum www.club300.de :

Gestern (08.01.2010) waren wir bei dem BALTIMORETRUPIAL m 1-er W in Alkmaar-Oudorp NL.
Dort war die Zusammenarbeit zwischen den Birdern untereinander sowie mit den örtlichen Anwohnern vorbildlich und beeindruckend.
Der Vogel musste in dem Wohngebiet morgens erst einmal gesucht undwieder gefunden werden. Eine alte Dame, Vogelliebhaberin, hatte denVogel zuerst in ihrem Garten entdeckt. Darufhin holte sie uns, eineGruppe von 14 Beobachtern, in das Wohnzimmer ihres typischniederländischen Reihenhauses, um uns den Vogel zu zeigen.
Eine Hausfrau erschien bei - 3°C unerwartet mit einem Tablett vollerTassen vor der Haustür und bot gratis heißen Kaffee, Tee, Milch undZucker an, ebenso die Nutzung der Toilette.
Wir erfuhren, dass es am Vortag bei einem anderen Haus ebenfalls gratiseine wärmende Suppe gab, während der begehrte Vogel in der Umgebungreichlich natürliches und auch angebotenes Futter fand.
"Hartelijk dank"  an unsere Nachbarn!!!

Tschüs
Reiner
------------------------------------------------------------------------------------------------
Das kann ich nur bestätigen! Als ich mit Rainer S. und Reinhard G. vor ein paar Tagen dort war, fast ein identischer Ablauf: Kurz nach dem Verlassen des Wagens kam ein Anwohner aus dem Haus und brachte uns in den Privatgarten eines Nachbarn, wo der Vogel zuletzt gesehen wurde. 20 Minuten später gab es dort von der Besitzerin des Gartens (wir standen mit 40 Leuten vor dem Wohnzimmerfenster) freundlicherweise Kekse und wahlweise Gulasch- oder Tomatensuppe... und den Vogel 10 Meter vor uns am Meisenknödel. Besten Dank! Forza Holland
------------------------------------------------------------------------------------------------
Die Gastfreundschaft dort ist mindestens genauso bemerkenswert wie die Beobachtung des Baltimoretrupial selbst.
Bewoners hartelijk dank voor de koffie en de vriendelijkheid, Terrastraat Nr. 6.

------------------------------------------------------------------------------------------------


hallo,

besonders in den niederlanden ist mir auch eine enorme freundlichkeitentgegengebracht worden, wenn auch nicht in einem derartigen rahmen -mag an der ermangelung einer solchen "hinterhof-rarität" liegen.
was uns in deutschland angeht...ich warte bisher vergebens auf eine echte rarität bei mir im garten ;-)
wenn sich mal ein goldhähnchenlaubsänger (einer meiner favoriten) inunseren holunder verirrt, dann gebe ich bescheid - je nach jahreszeitwirds ne thüringer rostbratwurst+bier oder stollen+kaffee - solange dervorrat reich

------------------------------------------------------------------------------------------------

:duim:
Jaring Roosma

redmar_woudstra

Zijn er nog vrijwilligers die morgen meezoeken naar de Baltimoretroepiaal?  8)
groet,
Redmar

frankw

Leuk hé een ***SPAM*** Redmar?  8)

redmar_woudstra

groet,
Redmar

25tot50

Citaat van: redmar_woudstra op januari 28, 2010, 20:22:59 PM
Dit wordt gewoon een OV-twitch! ;)


Hoi Redmar het beste is om vanaf station Alkmaar de bus te nemen lijn 5 en dan uitstappen op de nieuwe schermerweg en dan de Saturnusstraat nemen. En de rest moet je zelf uit zoeken

Thijs Fijen

Bus 10 geloof ik ook, sta je meteen op de jupiterstraat geloof ik..
Thijs Fijen

Vincent Hart

Nieuwe Schermerweg stoppen meerdere bussen van/naar Station Alkmaar, maar is wel wat verder lopen. Bus 10 (halte Venusstraat) stopt inderdaad wat 'dichter bij het vuur'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

redmar_woudstra

Helaas heeft een spontane griep roet in het eten gegooid. Binnenkort nog maar eens tijd zoeken!
groet,
Redmar

Rikstar

zondag mijn eerste poging. nu maar hopen dat het weer zondag beetje gaat meezitten.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Tinok

beterschap Redmar, een griep is niet fijn en duurt vaak wel een weekje of 2....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Steven Wytema

Om maar eens te resumeren op deze fraaie zondagmiddag:
Niet meer gezien sinds 11 februari?

Zijn er nog mensen gaan kijken sindsdien?
Steven Wytema


Justin Jansen

Gisteren heeft Henk Alards de vogel nog gezien.
M.v.g., Justin Jansen


carel

Voor wat het waard is, en ik weet niet van wanneer maar dit kwam ik tegen op internet ik kan het niet terugvinden op marktplaats
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Jarinka

#584
Citaat van: carel op februari 14, 2010, 16:47:15 PM
Voor wat het waard is, en ik weet niet van wanneer maar dit kwam ik tegen op internet ik kan het niet terugvinden op marktplaats
Het gaat om deze advertentie. Lijkt me eerlijk gezegd een grap.
De advertentie is van 06-01-2010. De eerste doorgegeven waarneming was op 02-01-2010, maar het schijnt dat de BT daar al een aantal weken was.
Als je een zeldzame vogel kwijt bent en er €100,- voor uitlooft, ga je niet pas na een paar weken een advertentie plaatsen; want dan is je vogel waarschijnlijk al dood, of ver weggevlogen.
Bovendien, op 5 januari was de eerste nieuwsuitzending over de BT, en diezelfde avond (eigenlijk heel vroeg de volgende dag) is de advertentie geplaatst.
Gewoon iemand die een grap wou uithalen, lijkt me.

EDIT:
Bij de cache-link staat geen plaatje, maar als je de Marktplaats-link naar de advertentie volgt, zie je in het klein een plaatje.

Het is een foto die op de site van het Jeugdjournaal stond, onderaan op de 1e pagina van Google Images (en dus van de vogel in Alkmaar, en niet van een vogel in een volière). Zeker weten een grap dus.
Groeten, Jarinka Heijink

Steven Wytema

Steven Wytema


Jeroen Bekker

#586
Het lijkt erop dat Henk sukkel een sukkel is geweest en de Baltimoretroepiaal heeft verjaagt, aangezien hij de laatste waarnemer was  ;D   Ik denk dat de Baltimoretroepiaal met voorjaarsvakantie is om uit te rusten van alle drukte, wat zal dat beestje nu een oase van rust ervaren  :)

Edwin Russer

Vogel nog steeds aanwezig. Is nu aan het ruien naar 1e zomerkleed. Zie foto's op DB-site.

http://www.dutchbirding.nl/gallery.php

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jos Welbedacht

Vet, moet dus nog een keer naar Alkmaar  :)  . Vogel zingt ook.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JeroenBes

Citaat van: Edwin Russer op april 04, 2010, 07:55:03 AM
Vogel nog steeds aanwezig. Is nu aan het ruien naar 1e zomerkleed. Zie foto's op DB-site.

http://www.dutchbirding.nl/gallery.php

Ik had de foto's verdomme gisterenavond al gezien.
Ik baal er van want ik heb vrijdag (2april) nadat ik de Kleine Topper in de Oude zeug had gevonden een redelijke tijd door Oudorp lopen struinen in de hoop de Baltimore te vinden.
Helaas zonder resultaat en als ik dan een dag later deze foto's zie dan baal ik toch wel een beetje.

Maar ja.....voor niks gaat de zon op zullen we maar denken.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

j.steenbergen

Tsja, jammer voor je, maar hij is toch nog niet weg?
Jeroen Steenbergen

stefanhageman

Is de Baltimore troepiaal nog aanwezig in Alkmaar???

Stefan Hageman


Gert Ottens

Afgelopen zondagochtend hebben Gerard Steinhaus en ik een tijdje lopen zoeken in Oudorp, zonder resultaat dus (al hebben we er niet héél veel tijd in gestoken).

Gert

Jos Welbedacht

Het is al enige tijd stil rond de vogel. Is er iemand in de tussentijd wezen kijken? De vogel moet nu toch wel in prachtig zomerkleed zijn als hij geen poging heeft ondernomen de Atlantische Oceaan te oversteken.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

PieWie

ja, er sinds half april nog een paar keer vergeefs gezocht. De vogel lijkt dus inderdaad vertrokken (of een kleurige snack voor kat/sperwer...)

Pierre


Steven Wytema

Steven Wytema



Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/