Canon EOS 450D

Gestart door dannybregman, januari 03, 2010, 19:03:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

dannybregman

Hallo allemaal,


Ik ben al een tijdje aan het vogelen, en ik wil nu wel foto's maken van vogels. Ik wil ongeveer €600,- uitgeven. Mij leek een Canon EOS 450D met een lens (weet ook nog niet welke ) wel geschikt. kan iemand mij helpen?

Platbuik

---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

dannybregman


Jeroen Nagtegaal

En met 600 euro haal je het zeker niet!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Michael Schaper

Wij hebben de 450D. Echt een super ding voor de amateur die goede foto's wil maken. Wij hebben de Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM er bijgekocht. Zie mijn waarnemingen voor de foto resultaten. Dit heeft een jaar geleden ongeveer 1000 euro excl. BTW gekost bij elkaar.

Nu ben ik wel al aan het zwijmelen bij de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
of de
Canon EF 300mm f/4L IS USM

Eigenlijk zoom ik nooit en heb ik de lens altijd op 300mm staan. Vandaar dat ik een vaste brandpuntafstand ook handig vind.
De bovenstaande lenzen zijn beiden uit de L-serie van Canon. Dit zijn gewoon de beste lenzen. Daar betaal je dan ook voor. Ze zijn ongeveer 1250 euro per stuk.

dannybregman


dannybregman

Ik heb nu een Nikon D3000 met 18-55 en 55-200 VR. ;D

mmfort

We zijn beide in het bezit van de Canon 450D, goede camera waarmee je aldoende kan leren en proberen. Echter buiten de camera is het van groot belang dat je bepaald welke objectieven bij je passen en waarvoor je wilt gaan gebruiken.
Wij komen regelmatig bij cameratools in Apeldoorn waar je ook als "leek" ook prima je vragen kunt stellen.

Lenzen die wij gebruiken voor natuurfotografie zijn:
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Canon-EF-S-55-250-4-5.6-IS
Sigma 150-500F/5-6.3 APO DG Canon

Vooral de Sigma 150-500F/5-6.3 APO DG Canon heeft een groot bereik en voor vogels zou ik persoonlijk niet minder willen. Als je een objectief aanschaft koop hem dan nooit te klein, overhouden in dit geval is beter als net een stukje te kort komen voor de perfecte opname.

Veel succes
Mario en Miranda
http://www.mario-miranda.nl

Goyatlah

Heb een 70-300mm gehad, maar vrij snel verkocht. Vaste lens is veel beter (zeker met IS).
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's