Hoofdmenu

goudhaan?

Gestart door Wouter van der Ham, januari 03, 2010, 10:04:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

In elk geval Goudhaan! Of het Vuurgoudhaan is durf IK niet te zeggen ;)  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Wouter van der Ham

ja daar zat ik ook over te twijfelen...
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

Dan moet er even een 'expert' 'langskomen'  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

belle

Lijkt mij vuurgoudhaan. Toch vrij duidelijke witte wenkbrauwstreep te zien.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Tim Asbreuk

Lijkt mij vuurgoudhaan. Toch vrij duidelijke witte wenkbrauwstreep te zien.
Citeer


Volledig mee eens

Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Wouter van der Ham

dan voer ik hem in als vuurgoudhaan! een nieuwe soort voor mij :)   bedankt!

en ohja , nog een vraagje, toen ik deze aan het fotograferen was hoorde ik   klu klu klu klu? is dat een grote bonte specht/? alvast bedankt nogmaals ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

laatvlieger

Citaat van: wouteren3 op januari 03, 2010, 10:30:40 AM
dan voer ik hem in als vuurgoudhaan! een nieuwe soort voor mij :)   bedankt!

en ohja , nog een vraagje, toen ik deze aan het fotograferen was hoorde ik   klu klu klu klu? is dat een grote bonte specht/? alvast bedankt nogmaals ;)
Waarschijnlijk groene specht, maar het beschrijven van geluiden is altijd lastig. Ik zou zeggen ga nog eens in die buurt zoeken, zowel Groene als Grote Bonte specht zijn meteen beetje moeite meestal wel te vinden. 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Stijn E.

TIP: Zoek eens op Google naar de geluiden van Spechten en zet ze op je mobiel/MP3-speler (iets wat je vaak bij je hebt en waar je 'muziek' op kan zetten). Dat heeft mij Zwarte Specht opgeleverd! ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Wouter van der Ham

ik fotografeerden die vuurgoudhaan vanuit mijn kamer en dat hoorde ik op de achtergrond ;)

EDIT= daarvoor had ik ook al een grotebonte gefotografeert, kijk maar bij mijn waarnemingen,.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Oenanthe

Hoi Wouter,

op je foto staat inderdaad een 100 % vuurgoudhaan. De zwarte oogstreep is goed herkenbaar, en die ontbreekt helemaal bij de gewone goudhaan.

Over je geluidvraag: ik weet natuurlijk niet precies waar je in Voorschoten woont, maar de groene specht laat zich af en toe horen in het park/wandelgebied langs de spoorlijn achter de wijk Noord Hofland. Een enkele keer hoor ik hem ook wel in Leiden Zuid West, langs het korte vlietkanaal. Of hij ook buiten deze plaatsen voorkomt in Voorschoten weet ik niet.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Theovanv

Wel een grappig geluid voor deze tijd toch? Hoor je volgens mij niet heel veel nu.
Theo van Veenendaal

Wouter van der Ham

ik woon vlak bij de plek waar die goudhaan zat. en het bosje bij het mexxgebouw zit er toch ook 1(of meerdere) groene spechten?
ik had vlak daarvoor een grote bonte specht op de plek gezien maar die was weggevlogen richting de horsten.
iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

henkjanvdkolk

Citaat van: Theovanv op januari 03, 2010, 23:39:07 PM
Wel een grappig geluid voor deze tijd toch? Hoor je volgens mij niet heel veel nu.

Ze roepen wel wat minder, maar nog steeds hoor je ze gewoon regelmatig roepen. Net als de andere spechten; Hoewel kleine bonte sowieso weinig roept en zwarte (gister nog gehoord) wat minder uitbundig als in het broedseizoen. Grote bonte begint alweer te roffelen.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk