Koninginnepage gezien

Gestart door *Marly*, juli 15, 2006, 10:40:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

*Marly*

Ik heb, net zoals vorig jaar, weer een koninginnepage gezien in m'n achtertuintje.

Nu kende ik vorig jaar de naam van deze vlinder niet, maar hebben mensen van een ander forum voor mij kunnen achterhalen dat dit een koninginnepage was. (welk forum weet ik helaas niet meer).

Vorig jaar vertelde men op dit forum dat deze vlinder vrij zeldzaam was en daarom wilde men weten waar ik deze vlinder had gezien.

Klopt het dat deze vlinder vrij zeldzaam is in Nederland?

En bestaat er ook een site waar je kunt doorgeven welke vlinders je in de tuin hebt gezien, ongeacht of ze zeldzaam zijn?


Groetjes Marly

Vincent

#1
Ja, je kunt alle waarnemingen invoeren op waarneming.nl :)

De zeldzaamheid hangt af van de locatie. In het zuiden van NL (vooral Limburg) is de soort niet echt zeldzaam, maar wel in de rest van NL.
http://www.waarneming.nl/soort.php?id=694&...um_tm=&tab=info
Vincent

Jeroen Nagtegaal

CiteerDe zeldzaamheid hangt af van de locatie. In het zuiden van NL (vooral Limburg) is de soort niet echt zeldzaam,
Zeg maar gerust algemeen, heb er dit jaar een 130-140 gezien,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

*Marly*

Ik heb de waarneming geplaatst hoor! (Al had ik wel problemen bij de plaatsing omdat er steeds werd vermeld dat deze soort zeldzaam is)

Ik woon dus in het zuiden van Nederland (in het hoekje begrensd door de grens van Nederlands Noord Brabant, Nederlands Limburg en Belgisch Limburg). Dus de vlinder is niet erg zeldzaan hier (?)

Ik heb wel het idee dat deze vlinder in opmars is, omdat ik hem pas sinds vorig jaar in m'n tuin heb gezien. Nu moet ik zeggen dat ik pas sinds enkele jaren een vlinderstruik heb, dus dat kan er ook mee te maken hebben.  :D

Groetjes Marly


Jeroen Nagtegaal

Daar is hij vrij algemeen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com