(ruigpoot) Buizerd of toch iets anders?

Gestart door manfred, december 27, 2009, 16:37:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

manfred

Afgelopen weekend heel wat roofvogels gezien in de buurt van Goedereede. Deze vonden wij lastig te benoemen, vooral omdat hij van voren zo ontzettend wit is. Is het gewoon een Buizerd of toch iets anders?





Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn, ik kan ze veel verder inzoomen via een image viewer, voor de geintresseerde kan ik ze natuurlijk ook mailen! Ik heb meerdere foto's van de vogel!


Jeroen Nagtegaal

Gewoon een Buizerd, overigens mogen de foto's een stuk kleiner. 800*600 bijvoobeeld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

manfred

Ok tnx, ik zal zo proberen de foto's wat kleiner te maken, geen idee hoe dat moet nu ;)
Ik heb nog wel een foto maar die is wat onduidelijk, die zal ik zo ook plaatsen!

Maarten Sluijter

.

manfred

Citaat van: Maarten Sluijter op december 27, 2009, 17:06:23 PM
http://fotoverkleinen.nl/

Simpel, maar handig en snel.

Ja daar zit ik nu op te proberen maar de foto's zijn te groot om ze te verkleinen.


JohanvantBosch

Oogt als een hele normale Buizerd. Maar nog steeds graag verkleinen (liefst croppen), want dit is wel heel erg schuiven en zoeken naar de vogel.

manfred

#7
Ja de site geeft als error dat de foto's te groot zijn om te kunnen verkleinen, sorry..

Ik zal die andere vogel dan ook nog maar niet uploaden, eerst even een andere verklein site zoeken!

Gelukt op een andere site, nieuwe vogel:


Maarten Sluijter

Dit is een Buizerd.
Je kunt nog net een polsvlek zien.
.

manfred

Citaat van: Maarten Sluijter op december 27, 2009, 17:21:34 PM
Dit is een Buizerd.
Je kunt nog net een polsvlek zien.

Dan moet ik mijn vader teleurstellen, die dacht een aan grauwe? Kiekendief. Ik heb helaas geen zittende foto, ik stelde de lens net scherp en toen vloog hij weg. Mijn vader was overtuigd dat het geen Buizerd was. Helaas!

steenl

Citeergrauwe? Kiekendief
Die zitten momenteel in Afrika. Dan zou het een blauwe moeten zijn. Maar foto laat een Buizerd zien.

manfred

Ja ik bedoel ook blauwe! Nog eentje dan:



Wat vooral opviel was de lichte kop van de bovenstaande vogel!

pwolf

ook gezien de lokatie een Bruine Kiekendief

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen