Vlinder op mijn slaapkamer (HELP)

Gestart door Marcelll, december 22, 2009, 11:43:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marcelll

Hallo jongens,

Ik heb een probleempje. Sinds 2 dagen fladdert er een hele mooie Dagpauwoog vlinder op mijn kamer, maar het is winter. Ik ben een dierenliefhebber en absoluut fan van vlinder, dus ik kan het niet over mijn hart verkroppen om de vlinder dood te laten gaan. Mijn slaapkamer is op de schuurzolder en zowel de zolder als de schuur worden regelmatig verwarmd tot 15-20 graden.

Wat moet ik doen met dit beestje? :blink:

Gert Veurink

dagpauwogen overwinteren als volwassen vlinder, ze zoeken een mooi overwinterplekje op. Jouw kamer is kennelijk geschikt bevonden. Als je gek wordt van het gefladder kun je m natuurlijk ook op een ander plekje zetten, daar gaat-ie niet dood aan. Ik zou m nu even niet buiten zetten, maar garage/schuur/carport/whatever kan prima
groet!
Gert Veurink



Marcelll

Ik ben heel blij dat te horen. Ik ben zeker niet van plan hem te laten gaan in de kou  :duim:. Was hem een dagje kwijt maar vond hem terug aan de achterkant van mijn nachtkastje! Hoeft zo'n beestje al die maanden tot en met maart(?) niets te eten?

Alvast bedankt :)

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gert Veurink

Citaat van: gtroost op december 26, 2009, 20:03:08 PM
Winterslaap... ;)

en hoeft dus niet te eten... of het februari of maart wordt hangt van het weer af, maar ik zou me niet te druk over maken. Beestje kan waarschijnlijk prima voor zichzelf zorgen.
groet!
Gert Veurink