Peter van Wetter overleden

Gestart door hiskodevries, december 22, 2009, 09:40:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

HansP

#30
Mede dankzij Peter weten we dat er weer Ruigpootuilen in Drenthe broeden. Hij was immers één van de aanjagers van de eerste zoektocht in 2008. Ik las net zijn mail uit januari 2008 nog eens, die hij stuurde om mensen te 'ronselen' voor de eerste zoektocht (Uilenregatta). Wat een passie spreekt daar uit! En ik zal de woorden van Peter, daar in dat donkere bos nooit vergeten: " We denken dat we BINGO hebben......." En de nazorg die Peter voor de RPU's heeft gehad is ook zeer fanatiek door hem ingevuld, niet te vergeten het contact met Staatsbosbeheer. De Ruigpootuilen hebben een beschermheer verloren.

Peter, man..... we zullen je missen!
Groet,
Hans Pohlmann

Bunskoek

Wat een verschrikkelijk bericht, weer iemand veel te vroeg van ons weggerukt!
Peter bedankt voor je Sperweruil, Ruigpootuilen (zonder jou hadden we die zoektocht misschien wel nooit gedaan.....) en bovenal je enthousiasme en warme persoonlijkheid. Het was altijd weer fijn je in het veld tegen te komen en de laatste nieuwtjes op vogelgebied uit te wisselen. Ik zal het erg missen, rust zacht.

Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Martijn

Gert Veurink

Schokkend bericht. Ik wens de familie en vrienden veel kracht toe in deze moeilijke tijd en ook in de toekomst om dit verlies te dragen.
groet!
Gert Veurink



Rein Genuït

Hier word je toch wel weer even stil van.

Familie en vrienden heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Thomas van der Es

#34
Een erg onwerkelijk bericht..wat ongelofelijk triest!
Voor alle familie ongelofelijk veel sterkte toegewenst!!
Ook op de inspreeklijn van de DBA-vogellijn zullen we Peter zijn berichten missen..
Rust zacht
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

JohanvantBosch

Toen ik het bericht vanmorgen las, was ik geschokt en nu nog steeds.
Ook ik ben Peter regelmatig tegengekomen in het veld of bij een goede soort. Altijd leuk om even met hem te praten. Hoewel we elkaar misschien persoonlijk niet zo goed kenden, vind ik dit onvoorstelbaar.
Ik wens z'n zoontje, de rest van z'n familie en z'n vrienden veel sterkte bij het omgaan met dit verlies.
Pffff....
dag Peter, rust zacht...

Wil

Ook ik ken  Peter niet persoonlijk, maar ik heb enorm genoten en geleerd van zijn passie en kennis over de ons zo dierbare vogels!!
En tot zijn zoon, jongen; koester je vader in je hart en hij zal  altijd bij je blijven!!
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

renesmid

Samen leuke dagen gevogeld. En ook samen met onze jongens Ramon en Bram die we oa de Ruigpootuil hebben laten horen. Ik vond het altijd erg boeiend maar baalde soms best een beetje als Ramon weer eens zei: Peter weet echt veel meer van vogels dan jij papa  :) . Waardering voor je kennis en passie en bedankt voor de vogeldagen.

Wij zullen vaak nog eens aan je denken.

Rene en Ramon.
René Smid

garryb

Sprakeloos. Een markant persoon die zijn enthousiasme voor het vogelen graag met anderen deelde. Een gezicht dat gewoon niet mocht ontbreken bij een twitch de afgelopen jaren. Ik wens de nabestaanden alle sterkte bij de verwerking van dit vreselijke verlies.

Garry Bakker

natuurliefhebber

Ik kende Peter niet persoonlijk, maar las zijn bijdragen op het forum regelmatig.
Ik wens zijn nabestaanden heel veel sterkte toe.
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

UtrechtsVogelNet

Ik lees zojuist het bericht op dit forum, en ben werkelijk verbijsterd en geschokt. Een van de meest sympathieke en enthousiaste vogelaars die ik door de jaren heen geregeld tegenkwam in het veld. Altijd in voor een enthousiast praatje over de aktuele twitch, of twitches uit het verleden, maar natuurlijk ook 'zijn' uilenwerkzaamheden die hij in nauwe samenwerking met twitchend maar ook beschermend nederland in goede banen wist te leiden. Mede dankzij Peter twee Ruigpootuilen prachtig baltsend gezien tijdens een goed georganiseerde excursie.

Ik wens alle nabestaanden veel, heel veel sterkte. Ik zal zijn enthousiasme bij het vogelen maar ook zijn sympathie en oprechtheid missen.

Phil

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Ted van der Knaap

Citaat van: Edwin Russer op december 23, 2009, 11:32:37 AM
Tevens een bericht op Dutch Birding.

http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=361


Het blijft me raken en laat me (nog) niet los.......


Voor z'n zoontje Bram: "Denk aan je vader zoals hij was, dan zal hij er altijd zijn en blijven"
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

pia zz



hierbij de kaart, voor mensen die misschien nog een kaart willen sturen naar de familie.
  groet Pia.

Jos Welbedacht

Beste mensen,

Wat een triest bericht, vreselijk. Ik kan mij Peter ook herinneren als een man die gemakkelijk een praatje maakte met andere mensen. Zo weet ik nog goed dat hij enthousiast vertelde over een herontdekking van een Bonapartes Strandloper in de Ezumakeeg, waar ik hem nog altijd dankbaar voor ben! Rust zacht, Peter, en sterkte aan je familie en vrienden.

Jos Welbedacht


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JRoosma

Erg triest bericht.

Bram en de rest van de familie en vrienden, heel veel sterkte toegewenst.
Jaring Roosma

vuurvlinder

Ik kende Peter niet persoonlijk, maar las zijn bijdragen op het forum wel.
Ik wens zijn nabestaanden heel veel sterkte toe.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Ben Gaxiola

Ik ben erg onder de indruk van het nieuws. Peter was een leeftijdgenoot, wiens berichten ik altijd graag las op waarneming.nl.. Hij verwoordde vaak het plezier dat ik ook aan vogels kijken beleef. De door hem herontdekte Sperweruil heb ik gedipt. Als ik een foto van de vogel zie werd ik fysiek onpasselijk. Dat gevoel is nu weg, omdat weer eens goed duidelijk is, hoe oneindig futiel een dip is. Heel veel sterkte voor de nabestaanden. Ben
Ben Gaxiola

Hofsjongerke

Zeer triest bericht...

Ik wens alle nabestaanden de komende tijd veel sterkte toe.


steenl

Net terug van de plechtigheid van Peter. Emotionele, maar vooral mooie dienst.
Namens de gebruikers van waarneming.nl hebben we (10-12 vogelaars) een boeket neergelegd. (zie foto).
In de toespraak van de drie zussen van Peter werden we als waarneming.nl en als bezoekers nog genoemd. De hartverwarmende reacties in dit topic zijn een grote steun voor zijn familie.
Peter, we zullen je missen!

Justin Jansen

Mooi gebaar Lennnaert!
Sterkte voor een ieder.
M.v.g., Justin Jansen


Edwin Russer

Hallo Lennaert,

Goed dat jullie er waren. Heel veel dank dat jullie namens de gebruikers van waarneming.nl voor Peter een prachtig boeket hebben neergelegd. Ik zit in een fase dat ik het nog steeds niet kan bevatten. Ik kan mij niet herinneren dat het heengaan van een voor mij bekend persoon, uitgezonderd mijn familie, zoveel impact op mij heeft gehad. Zoals al eerder door anderen gezegd. Peter was een zeer aimabele, sociale en warme persoonlijkheid. Ik zal nog wel eens aan Peter denken als er weer een zeldzaam uiltje in Nederland opduikt.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2