Peter van Wetter overleden

Gestart door hiskodevries, december 22, 2009, 09:40:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Vanochtend kwam bij ons het bericht binnen dat Peter van Wetter is overleden.
Omdat Peter ook aktief was in dit forum en Waarneming.nl meld ik jullie dit.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankw

Wat een triest bericht.
Gecondoleerd

s.w.s

Jee, erg schrikken!

Ben zelf niet zo actief, maar ken zijn naam en bijdrages wel. Prettig om te lezen.

Sterkte aan de familie en vrienden.
Groetend, Swim

steenl

#3
Gisteren het verschrikkelijke nieuws gehoord. Peter is en was altijd zo enthousiast over vogels. Ik ben diverse keren met hem op pad geweest. Daarnaast was hij collega van me op een andere vestiging. Onder het genot van een kop koffie veel over het werk, maar nog meer over vogels gehad.
Peters lievelingsvogelgebieden waren het Lauwersmeer en het Vossemeer in Overijssel. Ook was Peter de drijvende kracht achter de Ruigpootuilenwerkgroep. Hij was één van de initiatiefnemers om de eerste zoektocht naar dit mooie uiltje te organiseren.
Zijn allermooiste soort in Nederland was natuurlijk "zijn" Sperweruil van Hooghalen. Hij kon zo gepassioneerd over de (her)ontdekking vertellen. Ik zal zijn enthousiasme voor vogels missen.
Peter rust zacht.

Marchel Stienstra

Een ontzettend triest bericht. Ik kwam hem regelmatig tegen in het veld. Hij was altijd in voor een praatje over van alles en nog wat, maar vooral over vogels.

Ik wens de familie en vrienden veel sterkte toe de komende tijd.

Marchel Stienstra

Folkert Jan

pff ja die verhalen over die sperweruil.......

ben der stil van
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Eric Roeland

Wat een triest bericht.

Ik kwam Peter geregeld tegen in het veld, oa een keer bij de Ralreiger langs de oostvaardersdijk. Zijn zoontje zag toen een salamander lopen op de dijk, welke hij oppakte. De foto heb ik nog naar hem gemaild.

Veel sterkte aan allen die achterblijven.

Eric Roeland
met vriendelijke groet, Eric Roeland

laatvlieger

Verschrikkelijk.


Sterkte aan de nabestaanden!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Citaat van: flevobirds op december 22, 2009, 10:31:15 AM
Wat een triest bericht.

Ik kwam Peter geregeld tegen in het veld, oa een keer bij de Ralreiger langs de oostvaardersdijk. Zijn zoontje zag toen een salamander lopen op de dijk, welke hij oppakte. De foto heb ik nog naar hem gemaild.

Veel sterkte aan allen die achterblijven.

Eric Roeland

Inderdaad. hij had vaak zijn zoontje mee dat herinner ik me ook nog goed  :(
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

cursorius

Dit is gewoon k*t! Kan het niet anders verwoorden.

Sterkte aan de famlie en vrienden.

Leo

redmar_woudstra

Sterkte! Kan me zijn imitatie van de Ruigpootuil op de radio nog goed herrineren...
groet,
Redmar

Leon Boon

Verschrikkelijk! Rondom nieuwe soorten hadden we regelmatig contact, voor de NLse-ranking hadden we een mooie strijd, we gingen samen op. Sterkte aan de nabestaanden.

Bas vd Burg

jeetje wat een treurig bericht zeg!

Ik ken Peter voornamelijk als degene die spontaan begon te applaudiseren tijdens de Kroonboszanger-twitch in 2007. Een actie die bij mij destijds een grote glimlach op m'n gezicht deed verschijnen........

Peter, rust zacht!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Herman Bouman

#13
Verschrikkelijk nieuws.

Sterkte voor de nabestaanden.

Herman

Ted van der Knaap

Ook ik wil mijn medeleven betuigen... ...kon Peter alleen van het Forum en wij hadden een "harde strijd" waarin ik hem vaak TE bevlogen vond en 'm probeerde te temperen. Dit botste regelmatig van beide kanten.

Later zijn we beiden wat milder naar elkaar toe geworden. Onlangs reageerde hij nog op mijn Velduil-topic met zijn expertise. Toen was het me al opgevallen dat hij al enkele maanden niet meer (dagelijks) actief was.
Weet niet waaraan Peter is overleden maar denk dat het de laatste tijd dus al niet goed met 'm ging.

Ik wil de nabestaanden veel sterkte wensen en ik denk dat ze er daarboven een uitstekende vogelkenner bijhebben!


groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Corryabbink

Een groot verlies voor iedereen die om hem heen stond.
Veel sterkte!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Edwin Russer

#16
Wat een bizar jaar. Na de eerdere verschrikkelijke berichten overkomt je dit. Ik kan het gewoon niet geloven, echt een schokkend bericht. Ik zit met kippenvel achter de computer. Ik kwam Peter regelmatig in het veld tegen en ben hem nog steeds zeer dankbaar voor de Ruigpootuilen in Drenthe en natuurlijk de herontdekking van de Sperweruil. We stonden naar de Ruigpootuilen te luisteren en genietend van die prachtige doordringende en melancholieke roep in een muisstil bos, toen een vogel laag in de schemering over ons heen kwam vliegen. Zijn enthousiasme, de ingehouden oerschreeuw van Peter zit voor altijd in mijn geheugen gegrift. Ik vind het echt een verschrikkelijk bericht. Heel veel sterkte toegewenst voor de nabestaanden en Peter: rust zacht. 
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jan Zwaaneveld

Wat een akelig bericht. Ik kende Peter niet persoonlijk, maar las zijn bijdragen op het forum vaak.
Ik wens zijn nabestaanden heel veel sterkte toe.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Luuk Punt

"Het enige belangrijke in ons leven is het spoor van liefde dat we nalaten wanneer we er niet meer zijn."
Albert Schweitzer.


De hier bovengenoemde liefde zag ik onder andere in de warme manier waarop je belangstelling toonde voor anderen en hoe je de natuur beleefde. Rust zacht, Peter.


Ik wens de nabestaanden veel steun en liefde onder elkaar toe.


Luuk Punt
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Adri Clements

Tjonge, da's onverwacht! Schrikken. Is bekend wat de oorzaak was?
Ik wens de nabestaanden veel sterkte, hulp en ondersteuning toe.

Adri.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Alwin van Lubeck

Jonge jonge, wat een verschrikkelijk nieuws. Ben gewoon overdonderd.


Sterkte aan de nabestaanden!


Henk & Alwin van Lubeck
Mvg,
Alwin van Lubeck

pia zz

Las het ook al op vogelvisie...vreselijk....wil de nabestaande heel veel sterkte toewensen voor nu en vooral ook voor in de toekomst......
  groet Pia.

Bas vd Burg

Voor degenen die afscheid willen nemen van Peter, op het forum van www.lauwersmeer.com staat meer informatie

Zie: http://www.lauwersmeer.com/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=328
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

gerdwichers8

Onbegrijpelijk dat dit gebeurd. Zomaar. Je ziet de mensen verschijnen hier op het forum, dat je er totaal geen rekening mee houdt dat zomaar een van ons door de dood kan worden weggenomen. Zo onwerkelijk. Zelf zo machteloos.

Mijn oprechte condoleances voor een ieder die hem nabij waren.

Rikstar

#24
goh, ik kwam hem 2 maanden geleden ongeveer voor het eerst tegen tijdens het vogelen en inderdaad in aanwezigheid van zijn zoontje.
Heel erg triest dat zo'n toch nog wel jonge man komt te overlijden.
Gecondoleerd aan alle nabestaande.

Edit: hier nog herrindering tijdens het samenspotten naar de Koeireiger in de Onnerpolder (groningen)
http://waarneming.nl/gebied/view/4724?g=0&from=2007-12-22&to=2009-12-22&sp=0&z=0&u=0&page=8
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

KorHaan

Ik kende Peter niet persoonlijk, alleen van het "smoelenboek". 42 jaar, veel te jong, ongelooflijk.

Peter, rust zacht.

Veel sterkte gewenst aan zijn familie en vrienden.

Ronald Sinoo

vincentvanderspek

Verdomme Peter, jij ook al?

Nooit meer met veel zelfspot klagen over resp. FC Emmen en ADO Den Haag. Nooit meer samen (iets te veel) bier meer drinken op de DB-dag. Nooit meer met poging tot een Haags accent  "hé, Haags tuig" horen bij een twitch. Ik kan het niet geloven.

Sterkte aan alle nabestaanden.

Vincent van der Spek
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Max Berlijn

Huub Lanters (2008), Anne van Dijk, Rob Goldbach, Rob Bouwman en nu Peter van Wetter (allen 2009), wordt ik oud of is dit een jaar waarin de twitchers wereld veel verloren heeft....

Jammer!

Hopelijk zullen deze berichten zo veel mogelijk uitblijven in de komende jaren.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

dupont

#28
Geschokt.
Ik leerde Peter kennen in juli 2002 bij de Terekruiter in de Ossenwaard bij Deventer.
Vanaf 2004 kwam ik je steeds vaker tegen. Sinds eind 2005 of begin 2006 gingen we samen op pad. Enkele goede herinneringen van mijn kant:
* De Sperweruil van Hooghalen. Jouw absolute hoogtepunt van dit vogeldecennium.
* We belden elkaar regelmatig om over potentiële dwaalgasten te praten en om onze onderlinge lijsten te vergelijken, we waren immers elkaars 'lijstconcurrenten'. Het ging zelfs zover dat we samen telefonisch en digitaal waarschijnlijkheidsscores toekenden aan soorten die de één wel, maar de ander niet gezien had. Inhalers gunden we elkaar overigens van harte!
* de twitch van de Kortteenleeuwerik op Terschelling en de dip van de Vale Gierzwaluw op 21 oktober 2006 was legendarisch. Peter schreef hierover een mooi verhaal, o.a. leesbaar op de site van Leo Heemskerk: http://deceptiontours.nl/index.php/2008020224/Dwaalgasten/Vale-Gierzwaluw/De-dip-van-het-jaar-2006.html
* de twitch van de Siberische Boompieper op Schier was gaaf. Ik brak mijn Pieterpadwandeling met vrouw en schoonvader bij Haren af en jij pikte mij daar op langs de A28. Samen met een aantal noorderlingen zagen we de vogel uiteindelijk.
* als ik met jou een vrijdag of zaterdag vogels ging kijken dan smeerde ik geen brood, nee, dan gingen we tussen de middag lekker een uitsmijter eten. Ook hebben we veel koffie gedronken bij tankstations.
* het enthousiasme waarmee je over je zoon Bram praatte vond ik bijzonder. Je genoot zichtbaar van de interesse die Bram toonde in vogels.
De laatste jaren hebben we minder contact gehad. Nu je er niet meer bent besef ik mij hoe leuk ik het samen met jou gehad heb en hoe zeer ik ons contact gewaardeerd heb en zal missen.
Lieve Peter, rust zacht.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Dorine

42 jaar jong ................

Ik wens familie en vrienden heel erg veel sterkte.



Dorine van Asten
peregrines.nl