Begaanbaarheid lauwersmeergebied?

Gestart door Folkert Jan, december 21, 2009, 15:02:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Hee mede vogelaars.

Weten jullie hoe het zit met de bereikbaarheid in het lauwersmeer?
neem aan dat de weg naar de haven en de 100km weg prima te doen zijn, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de weg naar aachter de zwarten en de parkeerplek aldaar of het weggetje van de bantpolder en ook het parkeerstukje van het jaap deensgat.

heb namelijk geen mooie 4x4 of spikes op me wielen en heb geen zin om vast te komen zitten :P
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

natuurliefhebber

He Folkert Jan,

Ik weet niet hoe de situatie ter plaatse is, maar ik denk dat de genoemde plaatsen minder prioriteit hebben dan bijvoorbeeld de grote weg. Daar hebben ze misschien de handen al wel vol genoeg aan. Dus ik verwacht dat de andere wegen minder goed begaanbaar zijn. Kan ook heel goed anders zijn natuurlijk.

Verder is het afwachten wat er nu nog aan sneeuw bij valt en hoe zich dat weer verder ontwikkeld..

Wie niet waagt, wie niet wint natuurlijk :)
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

Guus Peterse

Citaat van: natuurliefhebber op december 21, 2009, 17:10:27 PMWie niet waagt, wie niet wint natuurlijk
Bij dit soort weersomstandigheden vind ik dat niet altijd het beste uitgangspunt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

ArjenDrost †

Ik heb de afgelopen dagen vooral verhalen gehoord/lezen van mensen die het hadden over "glibberen" en "vastzitten"...


Maar heb zelf geen idee hoe het eruit ziet.

Harm058

Probeer eens via het forum van Lauwersmeer.com, mischien dat ze je daar kunnen helpen.
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Marcel van kammen

Citaat van: rnbflavour op december 21, 2009, 15:02:25 PM
neem aan dat de weg naar de haven en de 100km weg prima te doen zijn

Ik ben er gisterochtend geweest, en ik moet eerlijk zeggen dat het helemaal niet goed te doen was. Haha,was lekker ouderwets door de sneeuw ploeteren. Ook het stukje bij Achter de Zwarten enzo ben ik geweest, dat viel allemaal best mee hoor. Ligt wel sneeuw,maar zolang je op de weg blijft rijden is er niks aan het handje. Ook bij de Keeg ben ik geweest,sneeuwduinen van een meter hoog....maar dat was verse sneeuw dus gewoon volgas erdoorheen. Zal nu wel niet meer zo verstandig zijn (zat trouwens ook niks,alleen een Blauwe Kiek man). Weg naast de Bantpolder was ook erg leuk rijden...gas is alles :-D

Maar hou maar rekening met moeilijke,maar geen onmogelijke omstandigheden (alleen parkeren is wat klote,aangezien de parkeerplekken in de berm weg zijn :-)

Adri Clements

Tja beter de parkeerplaats weg dan de weg een parkeerplaats zullen we maar zeggen :rolleye:
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

ArjenDrost †

Citaat van: Adri Clements op december 21, 2009, 20:17:31 PM
Tja beter de parkeerplaats weg dan de weg een parkeerplaats zullen we maar zeggen :rolleye:
Nou ja, de keren dat ik dat gezien heb, zat er iets er bijzonders... Dus wat dat betreft...