Hoofdmenu

barmsijsen

Gestart door Folkert Jan, november 19, 2008, 18:29:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

mijn allereerste groep barmsijsen en geen flauw idee welke het zijn.
lekker wat foto's en zou zeggen ga u gang en leg ook graag uit waaraan je het eventueel ziet

edit: foto's die niet gepast waren door admin verwijderd.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

rob_voesten

zo ver ik kan zien zijn het grote barmsijsen

Groestjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

laatvlieger

Even vluchtig gekeken, ziet er inderdaad uit als Grote Barmsijs. Maar na de invasie van 2005 geloof ik niet meer zo in kleine en grote barmsijs. Misschien zelfs wel nietmeer in witstuitbarmsijs....
Er zit zo ontzettend veel variatie in kleedkenmerken in die beesten.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Ben Wielstra

Lilalumpen die hap: http://www.sciencedirect.com/science?_ob=A...5217abc507d7871

Wat niet weg neemt dat het megainteressant is. Kruisbekachtig interessant. Maar dan net wat anders.

Folkert Jan

CiteerEven vluchtig gekeken, ziet er inderdaad uit als Grote Barmsijs. Maar na de invasie van 2005 geloof ik niet meer zo in kleine en grote barmsijs. Misschien zelfs wel nietmeer in witstuitbarmsijs....
Er zit zo ontzettend veel variatie in kleedkenmerken in die beesten.
bedoel je dat je het liefst hebt dat alles gewoon barmsijs wordt?

maar zal deze invoeren als grote barmsijs.
het was een groep van geschat 120 stuks.

dat gewoon invoeren en erbij zetten dat er misschien kleine tussen hebben gezeten?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

garryb

#5
CiteerLilalumpen die hap: http://www.sciencedirect.com/science?_ob=A...5217abc507d7871
Bah! wat een premature conclusie! ;) Onderaan de samenvatting:
CiteerFuture studies should therefore examine whether reproductive isolation mechanisms and barriers to gene flow exist in areas with sympatric breeding.
Anderzijds hebben ze evenveel argumenten gevonden om de gebruikte outgroup Frater-taxa soortstatus te geven.

hdijk

Wel toch?

"In contrast, the two twite subspecies constituted two well-supported monophyletic groups."
Hendrik Jan van Dijk

frankneijts

CiteerEven vluchtig gekeken, ziet er inderdaad uit als Grote Barmsijs. Maar na de invasie van 2005 geloof ik niet meer zo in kleine en grote barmsijs. Misschien zelfs wel nietmeer in witstuitbarmsijs....
Er zit zo ontzettend veel variatie in kleedkenmerken in die beesten.
Bij 'barmsijzen' ben je nogal afhankelijk van een goede beoordeling van de kleuren en daar lenen deze foto's zich niet erg voor. Hier en daar is er 1 vogel wat beter te zien en dat lijken Grote. Maar of ze dat allemaal zijn is erg moeilijk te beoordelen. Bij twijfelgevallen kan de leeftijd een rol spelen en die kun je vaak pas goed bepalen als o.a. de staart goed zichtbaar is (jonge vogels in deze tijd ruien vaak nog de middelste staartpennen bijv.) maar zelfs dat gaat niet altijd op.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Citeer
CiteerEven vluchtig gekeken, ziet er inderdaad uit als Grote Barmsijs. Maar na de invasie van 2005 geloof ik niet meer zo in kleine en grote barmsijs. Misschien zelfs wel nietmeer in witstuitbarmsijs....
Er zit zo ontzettend veel variatie in kleedkenmerken in die beesten.
Bij 'barmsijzen' ben je nogal afhankelijk van een goede beoordeling van de kleuren en daar lenen deze foto's zich niet erg voor. Hier en daar is er 1 vogel wat beter te zien en dat lijken Grote. Maar of ze dat allemaal zijn is erg moeilijk te beoordelen. Bij twijfelgevallen kan de leeftijd een rol spelen en die kun je vaak pas goed bepalen als o.a. de staart goed zichtbaar is (jonge vogels in deze tijd ruien vaak nog de middelste staartpennen bijv.) maar zelfs dat gaat niet altijd op.
helaas gingen ze telkens weer boven in de boom zitten en moest ik tegen een bewolkte lucht fotograferen.

hopelijk volgende keer beter.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JRoosma

Citaat van: rnbflavour op november 19, 2008, 18:29:05 PM
mijn allereerste groep barmsijsen en geen flauw idee welke het zijn.
lekker wat foto's en zou zeggen ga u gang en leg ook graag uit waaraan je het eventueel ziet


lekkere foto's inderdaad
;D :D
Jaring Roosma

Maico Weites

Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: rnbflavour op november 20, 2008, 10:40:20 AM
Citeer
CiteerEven vluchtig gekeken, ziet er inderdaad uit als Grote Barmsijs. Maar na de invasie van 2005 geloof ik niet meer zo in kleine en grote barmsijs. Misschien zelfs wel nietmeer in witstuitbarmsijs....
Er zit zo ontzettend veel variatie in kleedkenmerken in die beesten.
Bij 'barmsijzen' ben je nogal afhankelijk van een goede beoordeling van de kleuren en daar lenen deze foto's zich niet erg voor. Hier en daar is er 1 vogel wat beter te zien en dat lijken Grote. Maar of ze dat allemaal zijn is erg moeilijk te beoordelen. Bij twijfelgevallen kan de leeftijd een rol spelen en die kun je vaak pas goed bepalen als o.a. de staart goed zichtbaar is (jonge vogels in deze tijd ruien vaak nog de middelste staartpennen bijv.) maar zelfs dat gaat niet altijd op.
helaas gingen ze telkens weer boven in de boom zitten en moest ik tegen een bewolkte lucht fotograferen.

hopelijk volgende keer beter.

Waarom een reactie op een topic van meer dan een jaar geleden?...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ArjenDrost †

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 19, 2009, 19:16:29 PM
Waarom een reactie op een topic van meer dan een jaar geleden?...
Heb je de foto's ook bekeken??

Rikstar

hehehe, ik zie 2 erg schüne barmsijsen :P   (beetje jong alleen, misschien eerste winter barmsijzen(A))
maare denk dat de oude foto's van vorig jaar plaats hebben gemaakt voor ander soort vogels XD
denk dat dit topic ondertussen wel gesloten kan worden.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: ArjenDrost op december 19, 2009, 19:24:49 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 19, 2009, 19:16:29 PM
Waarom een reactie op een topic van meer dan een jaar geleden?...
Heb je de foto's ook bekeken??

Nee, die zijn namelijk bij mij verdwenen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com