egelpraat (voorheen vraagjes)

Gestart door thilde, december 19, 2009, 01:38:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Jaaaa egeldatingbureau Thilde, hahahaha!  :D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

#151
Prikkies dating site, gaan we oprichten ;D :D
Maar de dame is weggebracht, in een krat met stro en kranten en daar overheen gaas gevouwen en nog probeerde ze eruit te komen en aan het gaas te knagen  :D  eerst ontvlooit, jemig wat een zooi vlooien, brrrr en morgen begint de behandeling met Imaverol tegen de schurft want dat heeft ze dus.Het heerst momenteel erg onder de egles, ze krijgt ze bij bosjes binnen  :'(  Dit duurt wel een paar weken, komt mooi uit want volgende week ga ik 4 weken op vakantie :duim: maar ik bel haar wel af en toe, volgens de vrouw overleefd ze dit zeker goed omdat ze heel tierig is en er mooi rond uit ziet, alleen wat te licht, dus allemaal duimen voor mijn kleine  Prikkie :duim:
We gaan na mijn vakantie even afspreken over hulp, ik kan er ook mee naar huis nemen en dan oplappen ;)
Inlecteren en med. toe dienen draai ik mijn hand niet meer voor om, heb al zoveel mensen lek geprikt ;D :D ;)

Marina

 :duim:  duimen doen we zeker
Fijne vakantie, en als we een behoeftig egeltje hebben weten we waar we die kunnen laten opkalefateren  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

Ik heb even gebeld hoe het met de dame gaat, ze wil niet eten, ik denk de stress. Ze gaat nu dwangvoederen maar het badje met imaverol en de tandeborstel, die tussen de stekels schrobt vindt ze wel lekker, ze krabt driftig mee :D :D

Marina

Snap ik, met al die vlooien daar word je toch helemaal gek van  :rolleye:
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

vlooien zijn weg maar nu de schurft nog :'( :'( :'(

diertjesvriend

Citaat van: thilde op mei 26, 2010, 19:58:21 PM
vlooien zijn weg maar nu de schurft nog :'( :'( :'(

behandeling van schurft duurt langer ja,
egels vinden in bad gaan (warm water) best fijn, ze heeft vast al snel in de smiezen dat er niks engs gebeurd als ze weer wordt opgepakt in de opvang.
je krijgt misschien wel een erg tamme egel terug straks haha.

thilde

zou wel leuk zijn  :duim:  maar eerst moet ze wel weer even gaan eten daar ??? stresskip o nee stressegel :( ;)

diertjesvriend

wat geven ze haar daar dan?
voor kattenblikvoer zal ze toch wel uit haar nestje willen komen.
misschien had ze gister net haar buikje vol gegeten, en gaat ze nu vanavond wel eten als het stil en donker is.

thilde

ze hebben ook speciaal egel voer en maken ook een papje van verschillende graag gegeten producten, dus gaat ze nu toch dwangvoederen, omdat ze niet al te zwaar is. ;)
Ze heeft inderdaad de vorige avond bij mij het hele bakje leeg gegeten, ik denk dat ze me mist :'( :'( ;D :D

Marina

Mijn hond at ook nooit als ik in het ziekenhuis lag, heel vervelend. 
En als jij haar nou een keertje eten geeft in de opvang?
Zou dat niet werken? Hoeft ze misschien niet gedwangvoederd (dat lijkt me geen pretje).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

gaat alleen lastig, als ik volgende week in Frankrijk zit maar het dwangvoederen gaat niet zoals bij de ganzen hoor, gewoon wat in het bekje spuiten en dan het bekje even dicht houden, zo doen we dat ook bij de leguanen als ze niet willen eten, bij ziekte :duim: ;)

diertjesvriend

ik denk zelf dat een dagje niet eten geen kwaad kan voor de egel
en dat ze echt wel gaat eten straks.
zoveel egels die uit het wild worden opgevangen voor het 1 of ander, en ze eten allemaal hoor, behalve als ze echt heel ziek of zwak zijn en dat is bij die van jou niet aan de orde.
komt dus vast wel goed!!

het is heel goed dat ze wordt behandeld, dan gaat ze gezond zonder schimmel en ongedierte straks de zomer in, en heeft ze tegen de winter wel weer een goede stekelvacht en wellicht een gezond gewicht gekregen, goed genoeg om de winterslaap aan te kunnen.

fijne vakantie!

vuurvlinder

#163
Citaat van: diertjesvriend op mei 26, 2010, 22:03:13 PM
wat geven ze haar daar dan?
voor kattenblikvoer zal ze toch wel uit haar nestje willen komen.
misschien had ze gister net haar buikje vol gegeten, en gaat ze nu vanavond wel eten als het stil en donker is.

Ik kan het mij het amper voorstellen als je weet wat er in zit. Recent zag ik op youtube een aflevering van de keuringsdienst.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

diertjesvriend

nouja als je bedenkt dat ze normaal lekker naaktslakken eten enzo  :P

ik ben niet zo'n fan van de kvw.
ze lijken alles onderuit te willen halen en drammen erg irritant door op 1 specifiek onderwerp uit onze luxe maatschappij. (vies, zielig, klopt niet etc).

misschien ga ik het filmpje nog wel kijken dat heb ik niet gedaan want geen zin in eigenlijk nu. denk dat ik de inhoud toch zo ongeveer kan raden en tuurlijk is kattenblikvoer ranzig.
no offence hoor, bedoel het niet verkeerd naar jou toe Vuurvlinder :)

thilde

getver....  :P >:D  ik weet wel dat er van kadavers lijm wordt gemaakt maar egelvoer ??? ;)
Gelukkig worden mijn dieren individueel gecremeerd en de as krijg ik keurig thuis gestuurd :duim: ;)

diertjesvriend

kattenblikvoer (en nertsenvoer, en droge katten en honden brokjes (van b merken)) zijn gewoon gemaakt van restafval.
beter dat het nog voedingswaarde geeft dan dat het gewoon vergooid wordt toch?

wat te denken van hamburgers, gemaakt van seperatorenvlees. afschraapsel van botten dus.
lekker he? ;)

ja best lekker.
klinkt alleen vies.
maar als dat vies is, dan is al het vlees vies.
want het is lichaam van dier, en dat eet je dan. niet teveel bij nadenken zeg ik.

vuurvlinder

Citaat van: diertjesvriend op mei 27, 2010, 00:12:16 AM
nouja als je bedenkt dat ze normaal lekker naaktslakken eten enzo  :P

ik ben niet zo'n fan van de kvw.
ze lijken alles onderuit te willen halen en drammen erg irritant door op 1 specifiek onderwerp uit onze luxe maatschappij. (vies, zielig, klopt niet etc).

misschien ga ik het filmpje nog wel kijken dat heb ik niet gedaan want geen zin in eigenlijk nu. denk dat ik de inhoud toch zo ongeveer kan raden en tuurlijk is kattenblikvoer ranzig.
no offence hoor, bedoel het niet verkeerd naar jou toe Vuurvlinder :)

Ik bekijk dat programma ook nooit maar kwam het toevallig tegen op het forum van barfplaats.  ;)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Citaat van: diertjesvriend op mei 27, 2010, 00:18:11 AM
kattenblikvoer (en nertsenvoer, en droge katten en honden brokjes (van b merken)) zijn gewoon gemaakt van restafval.
beter dat het nog voedingswaarde geeft dan dat het gewoon vergooid wordt toch?

wat te denken van hamburgers, gemaakt van seperatorenvlees. afschraapsel van botten dus.
lekker he? ;)

ja best lekker.
klinkt alleen vies.
maar als dat vies is, dan is al het vlees vies.
want het is lichaam van dier, en dat eet je dan. niet teveel bij nadenken zeg ik.

Honden en kattenvoer bestaat voor het grootste deel uit graan en andere rommel die ze van nature niet eten. Uiteraard kunnen ze er op overleven. Het meeste rest afval van ons vlees wordt gerecycled in hamburgers en frikandellen. Het vlees aandeel in honden en kattenvoer is minimaal en dan praat ik nog niet eens over de kwaliteit van het vlees. Dit is echt de zooi die wij niet willen eten.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

diertjesvriend

ja oké, ik bedoelde het vlees in die brokken. dat dat restproduct is.
sowieso belangrijk om goede brokken te geven want in veel soorten zit teveel zout waardoor ze op termijn nierproblemen krijgen.

ja het is misschien ranzig vanuit ons oogpunt, wat ze eten maar is het niet net zo ranzig als het verschalken van hele muizen met ingewanden en al?
rest vleesproducten eten is niet anders dan dat, alleen dan in het groot.
een koe is zichtbaarder dan een muis.

maar goed, kzal de docu eens kijken als ik daar aan toe kom, misschien veranderd dat mijn mening nog.
denk van niet maar toch. i give it a shot. morgen.

vuurvlinder

Citaat van: thilde op mei 27, 2010, 00:14:46 AM
getver....  :P >:D  ik weet wel dat er van kadavers lijm wordt gemaakt maar egelvoer ??? ;)
Gelukkig worden mijn dieren individueel gecremeerd en de as krijg ik keurig thuis gestuurd :duim: ;)

Hoi Thilde,

ben je bij de crematie van je dieren aanwezig geweest? Ik vroeg mij dat af omdat ik eigenlijk niet zeker weet dat de as in de asbus van mijn hond ook daadwerkelijk de as van mijn hond is.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

thilde

Citaat van: vuurvlinder op mei 27, 2010, 00:58:51 AM
Citaat van: thilde op mei 27, 2010, 00:14:46 AM
getver....  :P >:D  ik weet wel dat er van kadavers lijm wordt gemaakt maar egelvoer ??? ;)
Gelukkig worden mijn dieren individueel gecremeerd en de as krijg ik keurig thuis gestuurd :duim: ;)

Hoi Thilde,

ben je bij de crematie van je dieren aanwezig geweest? Ik vroeg mij dat af omdat ik eigenlijk niet zeker weet dat de as in de asbus van mijn hond ook daadwerkelijk de as van mijn hond is.
nee dat dus niet , je moet dus maar vertrouwen dat het ook daadwerkelijk de as van je eigen dier is ??? ;) Ik heb daar dus ook wel mijn ??? ????? bij ??? ;)

diertjesvriend

ach dat zal heus wel eerlijk gaan hoor, je betaald er dik voor en als het uitkomt dat ermee gesjoemeld wordt kunnen ze de boel wel opdoeken en dat wil niemand zijn eigen bedrijf aandoen.
die kleine huisdieren zijn ze niet nodig om te verwerken tot ander spul, er komt genoeg grootvee en slachtaffal binnen bij de rendac.

Marina

Er zal best worden gerommeld door sommige dierencrematoria maar ik denk toch dat de meesten wel ok zijn.
En vlees eten, dat is toch de natuur (voor carni- en omnivoren dan). Ook dieren in de natuur eten andere dieren. Net zoals er in ons eten dingen zitten die onnatuurlijk zijn (smaak- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen) zitten er in dierenvoer ook dingen die er eigenlijk niet inhoren. 
Het behandelen van dieren die geschikt zijn voor vleesconsumptie, in feite dus de "prooidieren", zou wel een stuk beter kunnen, maar dat is iets voor een ander topic.
(Ik zeg er wel bij dat ik zelf al jaaaaaren vegetariër ben.)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

ik heb 1 leguaan van me laten opzetten, weet ik zeker dat ze goed terecht is gekomen :duim: :D
Maar we gaan ff lekker off topic ;D :D :D

vuurvlinder

Citaat van: diertjesvriend op mei 27, 2010, 09:02:55 AM
ach dat zal heus wel eerlijk gaan hoor, je betaald er dik voor en als het uitkomt dat ermee gesjoemeld wordt kunnen ze de boel wel opdoeken en dat wil niemand zijn eigen bedrijf aandoen.
die kleine huisdieren zijn ze niet nodig om te verwerken tot ander spul, er komt genoeg grootvee en slachtaffal binnen bij de rendac.

Ik beweer niet dat crematoria sjoemelen, ze cremeren die dieren wel. Wat ik wil aangeven is dat het niet zeker is dat het daadwerkelijk jouw hond/kat is die in die asbus zit, tenzij je bij de crematie aanwezig was.

Die huisdieren die bij de dierenarts worden achtergelaten gaan naar Rendac. Ik ben ooit eens op excursie geweest naar Rendac en daar werd verteld dat al het verwerkte materiaal werd gebruikt in diervoeders.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Ha, eindelijk!  ;D Na een half uur zoeken op Barfplaats heb ik net de link naar dat programma over honden en kattenvoer terug gevonden: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=0AVm9CjiipM
Het programma staat in 4 delen op youtube en is de moeite van het bekijken waard. Het lollige is dat er bij de grootste voederfabrikant niet gefilmd mag worden. Filmen mocht wel bij Energique, een klein bedrijf in diepvries rauw vlees voeding.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Zonnekoning

Ik kom nog even terug over een egelkast.
Een beetje laat, maar dat komt omdat ik geen bericht kreeg dat er is gereageerd en omdat ik nu op vakantie ben...
Ik heb niet altijd de beschikking over snel internet.

Deze kast staat nu in een tuin bij mijn moeder in Kollum.
Zo.n kast kan je ook ergens in een hoekje van een tuin plaatsen, en dan in het najaar wat afgevallen bladeren op gooien...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Marina

Ziet er heel uitnodigend uit, Lodewijk  :duim:
Zitten er al bewoners in?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

thilde

mooie kast, zou leuk zijn als er ook nog stekels in komen wonen, of zitten die er al in ??? ;)
Ik heb mijn mand goed schoongemaakt en weer opnieuw ingericht, als prikkie weer uit het ziekenhuis is, kan ze weer in een schoon bed  :duim: ;)