Winterhoutzwam.

Gestart door graads, december 15, 2009, 17:51:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

graads

Hallo Allemaal,

De vele verschillende gedaanten waarin talloze soorten zich 'vermommen' fascineren me steeds weer. Deze week kwam ik ze in grote getale tegen: de winterhoutzwam. Het spiegeltje verraad vrijwel direct om welke soort het gaat, maar de bovenkant niet altijd. Bovendien hebben ze meestal korte pootjes waardoor het spiegeltje niet altijd een oplossing biedt.

Het zijn zeg maar de teckeltjes onder de paddenstoelen. Die ik deze week vond zaten massaal op op de bodem liggende berkenstammetjes. Degene die er als mutsjes uitzien zaten op een beukenstobbe.

Het magnetisch raster van de beeldbewerking toonde zich wat weerbarstig, dus de plaatjes staan net als paddenstoelen niet al te keurig op een rijtje  ;) .

groeten, Graads

bruggeman

Korte stelen?
groet,
Ida

graads

Ida ook als je er veel hebt gezien blijken er altijd nog andere te zijn; het lijken wel mensen. Het laat ook zien hoe onmisbaar de hulp van het forum is want samen zijn we al heel veel tegengekomen. Het plaatje is natuurlijk op geen stukken na compleet (die illusie had ik ook niet), maar het goede nieuws is dat het is uit te breiden.

groeten, Graads.

bruggeman

Ik vind het zo al erg mooi hoor, maar ik heb nu een altijd graag het laatste woord
groet,
Ida

graads

Citaat van: bruggeman op december 16, 2009, 21:09:29 PM
... graag het laatste woord ...

Ik gun het je van harte; prettige feestdagen.

Graads.