Hoofdmenu

Sneeuwgans

Gestart door rob_voesten, december 12, 2009, 14:37:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

rob_voesten

Hoi ik heb net een sneeuwgans gezien.

alleen wat mij nog dwars zit is dat deze inplaats van zwarte, Bruine vleugelpunten heeft.

iemand enig iede of dat mag voor sneeuwgans mogelijk slijtage verkleuring door de zon??

http://waarneming.nl/waarneming/view/45595752

groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

 

Citaat van: Maarten Hotting op december 12, 2009, 14:59:36 PM
Het lijkt me ook meer een soepgans

Kun je mij nog wat meer zeggen dan. Ik heb de vogel in het veld gezien en zie geen verschillen. met een normale sneeuwgans. allen de vleugelpunten die waren wat anders. De vogel liep tussen de kollen en rietganzen.

Groetjes Rob

Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

frankw

Op de foto lijkt mij de vogel en de snavel vrij groot (en de snavel ook oranje), maar dat kan een fotografisch effect zijn.

geert.1972

Hallo Rob,

Vandaag ben ik ook op de plaats geweest en heb deze sneeuwgans ook gezien. Mij viel ook meteen op dat het bruin was ipv zwart. later zag ik nog 2 sneeuwgansen in de groep van riet/kollen maar heb deze niet goed kunnen zien.  Wel is de de bekende plek waar al jaren een sneeuwgans zit.

Geert lamers

geert.1972

Citaat van: geert.1972 op december 12, 2009, 17:14:13 PM
Hallo Rob,

Vandaag ben ik ook op de plaats geweest en heb deze sneeuwgans ook gezien. Mij viel ook meteen op dat het bruin was ipv zwart. later zag ik nog 2 sneeuwgansen in de groep van riet/kollen maar heb deze niet goed kunnen zien.  Wel is de de bekende plek waar al jaren een sneeuwgans zit.

Geert lamers

Hallo Rob,

Zoals ik hierboven beschreef blijkt dus niet helemaal te kloppen. Blijkt toch om een andere sneeuwgans te gaan (zie vogelinfo limburg). De andere 2 blijken waarschijnlijk dus soepganzen te zijn.  Heb mijn waarneming ook aangepast. Misschien dat er uit de foto's nog iets uitkomt?


rob_voesten

hoi allemaal

hier nog effe 2 foto's

Groejtes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Waarom geen leucistische Grauwe?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rob_voesten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2009, 19:05:56 PM
Waarom geen leucistische Grauwe?

Waarom geen sneeuwgans? en Waarom wel een Leucistische grauwe gans??

Vertel mij dat eens jeroen

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Ik vind hem vanaf de foto's niet overkomen als een Sneeuwgans. Het is maar gewoon een vraag.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2009, 21:35:03 PM
Ik vind hem vanaf de foto's niet overkomen als een Sneeuwgans. Het is maar gewoon een vraag.

Het zijn ook wel lullige fotootjes Jeroen, ik kan me d'r wel iets bij voorstellen. Maar je ziet duidelijk vrijwel zwarte handpennen en dat klopt natuurlijk niet voor Grauwe en zeker niet voor een leucistische. Ook is een dergelijke kleurslag (wit met zwarte vleugels of vleugelpunten) bij gedomesticeerde Grauwe Gans niet bekend.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

RWester

Citaat van: frankneijts op december 12, 2009, 23:51:17 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2009, 21:35:03 PM
Ik vind hem vanaf de foto's niet overkomen als een Sneeuwgans. Het is maar gewoon een vraag.

Het zijn ook wel lullige fotootjes Jeroen, ik kan me d'r wel iets bij voorstellen. Maar je ziet duidelijk vrijwel zwarte handpennen en dat klopt natuurlijk niet voor Grauwe en zeker niet voor een leucistische. Ook is een dergelijke kleurslag (wit met zwarte vleugels of vleugelpunten) bij gedomesticeerde Grauwe Gans niet bekend.

Het ging dus mede om het feit dat de vogel bruine handpennen (citaat Rob Voesten) heeft ipv zwarte.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Folkert Jan

komt mij gewoon over als soepgans.
ook 2 van dit soort exemplaren bij breedbaartpolder vant voorjaar.

grote oranje snavel zonder zwarte zijvlek en bruinachtige vleugelpunten.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

Citaat van: RWester op december 13, 2009, 18:32:34 PM
Citaat van: frankneijts op december 12, 2009, 23:51:17 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2009, 21:35:03 PM
Ik vind hem vanaf de foto's niet overkomen als een Sneeuwgans. Het is maar gewoon een vraag.

Het zijn ook wel lullige fotootjes Jeroen, ik kan me d'r wel iets bij voorstellen. Maar je ziet duidelijk vrijwel zwarte handpennen en dat klopt natuurlijk niet voor Grauwe en zeker niet voor een leucistische. Ook is een dergelijke kleurslag (wit met zwarte vleugels of vleugelpunten) bij gedomesticeerde Grauwe Gans niet bekend.

Het ging dus mede om het feit dat de vogel bruine handpennen (citaat Rob Voesten) heeft ipv zwarte.

Dom, dom...ik moet me ook niet bemoeien met platvoeten.......... :-[
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'