Hoofdmenu

Vleermuizen 2

Gestart door Paul Cools, december 06, 2009, 19:54:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Paul Cools

Hierbij nog een pluk vleermuizen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen aan de namen/naam.
Alvast bedankt.

Mvg,
Paul Cools

mlahaye

Hallo Paul.

Met welke ontheffing ben je de betreffende Belgische groeve in geweest?Normaal gesproken gaat er altijd een deskundige mee bij eenwintertelling en die kent (meestal) ook wel z'n soorten....

Maurice
admin

Paul Cools

Hoi Maurice , O daar weet ik niks van ik had toen een Belgische fotograaf leren kennen via een fotoforum en die zei dat ik wel meemocht.
Zijn maat was Franstalig en kon geen woord Nederlands en heel gebrekkig Engels.
Vond het allemaal al wat raar en gevaarlijk, ik voelde me ook niet echt op mijn gemak.
Hij had wel een sleutel voor de deur dus ik neem aan dat het een bekende was daar.

Mandarend

Citaat van: Paul Cools op december 06, 2009, 20:26:14 PM
Hoi Maurice , O daar weet ik niks van ik had toen een Belgische fotograaf leren kennen via een fotoforum en die zei dat ik wel meemocht.
Zijn maat was Franstalig en kon geen woord Nederlands en heel gebrekkig Engels.
Vond het allemaal al wat raar en gevaarlijk, ik voelde me ook niet echt op mijn gemak.
Hij had wel een sleutel voor de deur dus ik neem aan dat het een bekende was daar.

Citaat van: Paul Cools op december 06, 2009, 19:54:44 PM

Dag Paul,

om vleermuizen te tellen hebben we een ontheffing nodig en toestemming van de beheerder of eigenaar van de plek vanwaar de vleren hangen maar dat was je vraag niet. Ik denk aan een ruige-of gewone dwergvleermuis (klein rond oor en donkere buik) jammer dat ze niet lacht op de foto , aan het gebit kan je n.l. het verschil zien van die twee soorten. Wij halen geen adem tijdens het kijken om de vleren niet op te warmen en gebruiken nu led lampen om dezelfde reden.
Groet Arend
Hierbij nog een pluk vleermuizen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen aan de namen/naam.
Alvast bedankt.

Mvg,
Paul Cools

Mandarend

Dag Paul,

om vleermuizen te tellen hebben we een ontheffingnodig en toestemming van de beheerder of eigenaar van de plek vanwaarde vleren hangen maar dat was je vraag niet. Ik denk aan een ruige-ofgewone dwergvleermuis (klein rond oor en donkere buik) jammer dat zeniet lacht op de foto , aan het gebit kan je n.l. het verschil zien vandie twee soorten. Wij halen geen adem tijdens het kijken om de vlerenniet op te warmen en gebruiken nu led lampen om dezelfde reden.
Groet Arend
en ik hoop dat ik nu goed gaat

mlahaye

Heren,

Het punt is dat Paul illegaal vleermuizen telt in een (buitenlandse) mergel-groeve, z'n soorten niet kent en zich niet houdt aan de gedragsregels van waarneming.nl: http://waarneming.nl/gedragsregels.php

Kortom, niet meer doen Paul. Je foto's kan je vast wel op 19 december voorleggen aan een deskundige bij de volgende lezing: http://www.genneperparken.nl/?lezing-nederlands-vleermuisonderzoek-bij-mec

Vriendelijke groet,
Maurice
admin

Johannes Regelink

#6
Citaat van: Mandarend op december 06, 2009, 23:16:28 PM
Dag Paul,

om vleermuizen te tellen hebben we een ontheffingnodig en toestemming van de beheerder of eigenaar van de plek vanwaarde vleren hangen maar dat was je vraag niet. Ik denk aan een ruige-ofgewone dwergvleermuis (klein rond oor en donkere buik) jammer dat zeniet lacht op de foto , aan het gebit kan je n.l. het verschil zien vandie twee soorten. Wij halen geen adem tijdens het kijken om de vlerenniet op te warmen en gebruiken nu led lampen om dezelfde reden.
Groet Arend
en ik hoop dat ik nu goed gaat
Naast toestemming van de beheerder heb je ook een Flora- en faunawet ontheffing nodig.
Adem inhouden helpt zeker, maar foto's maken zorgt toch voor extreem veel warmte (flits)!

Het gaat hierbij om een watervleermuizen en een baardvleermuis (5220). Hoewel ik bij de onderste erg twijfel aan meervleermuis (duidelijke neusknobbels en langwerpig lijf).

Paul Cools

#7
mij beschuldigen gaat wel erg ver ik ben er gewoon ingeluisd door 2 man als ik had geweten dat dit illegaal was dan was ik er nooit ingegaan.
Ik had vernomen dat hij daar onderzoek deed maar dat blijkt dus van niet.
Kortom ik vind het klote maar kan er niks aan doen.
Ik ga er ook zeker niet meer heen, ik heb er toch niks te zoeken verders.
Leuk om gezien te hebben maar daar blijft het bij het is iets teveel gedoe en je houd er toch maar ruk platen aan over.
Arend hartelijk bedankt nog voor je normale benadering want daar had ik wel wat aan.

Grt,
Paul

mlahaye

Soorten gedetermineerd. Tijd om het topic te sluiten.

Maurice
admin

Rene Janssen

Nog even: de dieren zijn toch verstoord, dus dan is een goede determinatie wel op zijn plaats (anders had de foto ook geen zin). De laatste is ook een watervleermuis. De oren zijn te kort voor een meervleermuis


René
Admin vleermuizen.
René Janssen