Britse Roodborsttapuit

Gestart door August, december 08, 2009, 17:36:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

August

August van Rijn

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Thijs Fijen

Mm, denk dat je met deze vogel niet veel kan doen..
http://waarneming.nl/waarneming/view/45456615 Deze bijvoorbeeld lijkt mij een Britse Roodborsttapuit: kleine witte halsvlek, erg roodbruine bovendelen en het roodbruine ver doorlopend bij de onderdelen
Thijs Fijen

Thijs Fijen

http://waarneming.nl/waarneming/view/455148 :) Heb de waarneming al gerapporteerd via mijn vriendin's account :P met verzoek om de waarneming naar Britse Roodborsttapuit om te zetten. Een foto staat in het informatieoverzicht bij Roodborsttapuit, zou mooi zijn als die onder Britse Roodborsttapuit komt te staan.
Thijs Fijen

frankneijts

Mmm, ik weet niet of hibernans wel met zekerheid te determineren is op basis van een paar foto's, zonder direct vergelijk met (liefst) een zootje andere beestjes, bij voorkeur dood (in een museum bedoel ik natuurlijk) maar in elk geval vergeleken onder dezelfde (licht-)omstandigheden.
De Kenmerkengids zegt bijv. "alleen extremen zijn determineerbaar" en "beide ondersoorten hebben clinale zone in westelijk deel van Europese vasteland. Ex. met kenmerken van rubicola broeden binnen verspreidingsgebied van hibernans en omgekeerd". Let op: "vogels met kenmerken van" dat wil dus nog niet zeggen dat ze ook echt behoren tot de betreffende ssp.!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

pwolf

zelfs Martin Cade (Portland Bill) komt niet verder dan "showing characters of", en dat is bij vogels in de hand.... Kom gerust in de Delta nog een naar de variatie kijken jongens.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Christian

Toch is het dan opvallend dat je die ondersoort wél kan invoeren terwijl dit niet kan voor bijvoorbeeld clarkei Zanglijster of (beter) coburni Koperwiek, inconsistentie of gewoonweg onwetendheid?
Christian Brinkman

Bas vd Burg

#7
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012