Gezocht: Microscooplamp

Gestart door JelteV, december 06, 2009, 10:38:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

JelteV

Ik zoek een microscooplamp voor mijn microscoop. Hij was laatst kapot gegaan. Ik heb een Kyowa, al oud. Is zo'n soort lamp nog te krijgen? Hij is 20W en ...V (niet te lezen...)
De omtrek van de fitting is 9cm, de omtrek van de lamp 11cm
Zie foto's:



Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Alex Kwak

Er lijkt 120/240V op te staan. Informeer eens bij de plaatselijke electronica-onderdelenzaak, of kijk bij www.conrad.nl

He wacht, ik lees nu pas dat de omtrek van de fitting 9 cm is?! Op de foto lijkt 'ie veel kleiner.
Praten we dan niet over een gewone huis- tuin- en keuken gloeilamp?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JelteV

Waar is zo'n gloeilamp dan te krijgen? Want ik ben bij een 'Onderdelenhuis' huis geweest en andere winkels, maar daar hadden ze deze lamp niet...
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Alex Kwak

Citaat van: JelteV op december 06, 2009, 12:35:31 PM
Waar is zo'n gloeilamp dan te krijgen? Want ik ben bij een 'Onderdelenhuis' huis geweest en andere winkels, maar daar hadden ze deze lamp niet...

Verlichtingszaak, Gamma, Hema, ijzerhandel, enz.
Moet toch lukken?!

Met name een goede verlichtingszaak moet zoiets hebben of kunnen bestellen lijkt mij.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maaswitje

#4
Hallo Jelte,

Je zou het eens kunnen proberen bij Microscoop-Service van Rob Engelhard  uit Arnhem. Deze adverteert regelmatig op Marktplaats.nl en kan doorgaans snel en goedkoop allerlei onderdelen voor veel merken microscopen leveren en bovendien is hij niet duur! Zijn mailadres is microscoopservice"at"planet.nl.
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

Norman

Ik heb mijn microscoop destijds verkocht, omdat zulke lampje (klein bolletje, grote fitting) niet meer verkrijgbaar zijn.
Ik hou dit topic in de gaten voor als iemand een tipje heeft.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Alex Kwak op december 06, 2009, 11:44:19 AM
Er lijkt 120/240V op te staan. Informeer eens bij de plaatselijke electronica-onderdelenzaak, of kijk bij www.conrad.nl

Staat 220/240V, gewone net spanning dus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Zonnekoning

Als je in Google zoekt op 'chiyoda lamp' kom je een paar leuke hits tegen. 8)
Zo te zien lijkt de lamp door Chiyoda Lightning Group te zijn gemaakt.
Een mailtje naar ze sturen kan geen kwaad... ;)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

JelteV

Bedankt voor alle reacties. Maar ik ben vandaag naar een amateur-mycoloog geweest. Die had een prachtige Olympus BH-2 die ze niet gebruikte, dus die mag ik lenen. Ik heb dus geen lamp nodig.
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Zonnekoning

Citaat van: JelteV op december 06, 2009, 19:51:06 PM
Ik heb dus geen lamp nodig.
Hallo Jelte,
Jammer dat je niet even verder zoekt naar een vergelijkbare lamp...
Nu heb je een mooi stukje glaswerk dat niet goed werkt, omdat er een knullig onderdeel stuk is.
Met een beetje moeite, kan je er misschien iemand anders een plezier mee doen. 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

JelteV

De persoon van wie ik hem heb geleend, gebruikt de microscoop niet. (Al een stuk of 20 jaar niet...), en gaat het waarschijnlijk de komende 20 jaar niet doen, dus dan is de zoektocht niet echt nodig...
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Zonnekoning

Heb je een foto van de microscoop?
Ik zie nu pas dat je nog niet zo oud bent en met wat meer informatie over het type microscoop, wil ik wel een poging wagen...

Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

JelteV

Wat voor poging wil je wagen?
Het is een Kyowa, met objectieven 4, 10, 40 en 100x (olie) en 5 en 10x oculairs. Morgen kan ik een aantal foto's en verdere informatie posten.
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Zonnekoning

Ik ga gewoon bij de fabrikant van de lamp en/of de microscoop om informatie vragen...
Het maakt niet uit of het een oude verrekijker, telescoop of microscoop is, als die maar van een goede kwaliteit is.
Het gaat uiteindelijk om een passend naaimachinelampje met een schroefdraad... :D
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.