Zit hier nog iets in?

Gestart door koen.van.dijken, november 30, 2009, 15:19:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

koen.van.dijken

Het is voor het eerst dat ik een zak determineer. Volgens mij is het een Psyche casta.
Kun je ook zien of er in deze zak nog iets zit, of dat-ie toch leeg is? En als er wat in zit, zit er dan een rups in, of een vrouwtje? Ik heb deze zak even heen en weer bewogen, en hij zat nog heel vast op de muur. Ik wilde hem er niet af trekken om er beter naar te kunnen kijken.

Groeten, Koen

Groeten, Koen

Leon Olsthoorn

Lijkt erg op Psyche casta: http://www.microlepidoptera.nl/soorten/species.php?speciescode=199&p=4

Maar die lijkt erg op P. crassiorella en Whittleia retiella, het onderscheid schijnt hem vooral in het formaat van de zak te zitten. Kun je de zak nog opmeten?

Als je het zakje voorzichtig losmaakt zie je het kopje van de rups vaak uit de zak komen (ik heb dit zelf vooral met L. lapidella geprobeerd). Adulten vind je in ieder geval in de zomer, maar of hier een rups, eitjes of helemaal niks in zit kan ik je niet vertellen.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Elachista

Nou, er steekt een pophuls uit, dus het is een onbewoond zakske geworden. Misschien kun je met de pophuls nog iets, maar ik denk dat je hier gewoon casta hebt.
Groet,
Tymo