Prooirest van een slechtvalk

Gestart door Jeroen Nagtegaal, december 03, 2009, 16:48:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Maar wat?
De tegel is ca. 47cm breed.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Date Lutterop


Groet,

Date


whmvb

Jeroen,

Inderdaad Kievit. Hoe kom je eraan dat het van een Slechtvalk is?

Wim
Wim van Boekel

Jeroen Nagtegaal

Deze lag onder de Kathedraal van Roermond, waar al 3 winters een slechtvalk overwinterd. Is overigens pas de eerste prooirest die ik daar vind.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

whmvb

Dan lijkt het me duidelijk wie de dader is. Misschien moet je eens boven kijken wat daar allemaal nog ligt. vast erg interessant.

Groeten,

Wim
Wim van Boekel

Jeroen Nagtegaal

Op de toren zelf bedoel je? Ik zal ze eens gaan mailen voor een afspraak, het idee was er eigenlijk wel altijd maar nu komt het er van.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

whmvb

Wim van Boekel

Date Lutterop

Is het een recente foto? Op basis van het uiteinde van de buitenste handpen (P10) zou ik er een 1kj vrouw van maken.

Groet,

Date


Klaas van Dijk

hoi Jeroen,

Zeker proberen om de toren eens te beklimmen. Heb ik destijds ook gedaan in Groningen. En pas toen kreeg ik een beetje een beeld van de prooiresten van een Slechtvalk die al twee winters op de A-toren zat. Deze vogel at toen vooral Stadsduif. Zie een ander topic voor wat referenties over voedselkeuze van 'stadse' Slechtvalken.

Groetjes, Klaas

PS: ik zag meteen dat het een Kievit was. De deels witten buitenste handpennen zijn erg karakteristiek. Kan nooit missen.




Jeroen Nagtegaal

Citaat van: d.lutterop op december 04, 2009, 10:54:00 AM
Is het een recente foto? Op basis van het uiteinde van de buitenste handpen (P10) zou ik er een 1kj vrouw van maken.
Foto is van gister,
Zelf nooit gedacht aan Kievit, Zat meer richting waterwild te denken. Maar nu ik de naam er bij hoor denk ik wel meteen: dat is het.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com