Geluid in de Engbertsdijkvenen

Gestart door steenl, december 02, 2009, 21:51:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

steenl


HJDT

Vanwege de zingende Fitis op de achtergrond is dit geluid niet op 2 December opgenomen. Ik dacht in eerste instantie ok aan een Zwarte Ruiter (maar dat is het volgens mij niet omdat het te lang is en niet explosief genoeg) maar het heeft ook een andere associatie die nog even niet wil vallen bij me.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Het is niet het echte geluid. De waarnemer heeft er geen geluid van.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

steenl

CiteerHet is niet het echte geluid.

Inderdaad. Hij heeft geprobeerd om het geluid na te bootsen.
Ik vraag me wel af of hij zeker weet dat het een steltloper is. Hij heeft er nl niets aangezien.

Ben Gaxiola

Ik krijg ver of hoog (over)vliegende Scholekster maar niet uit mijn hoofd, maar het zal idd wel een raadsel blijven...

gr Ben
Ben Gaxiola

BramtK

Citaat van: steenl op december 03, 2009, 10:36:25 AM
CiteerHet is niet het echte geluid.

Inderdaad. Hij heeft geprobeerd om het geluid na te bootsen.
Ik vraag me wel af of hij zeker weet dat het een steltloper is. Hij heeft er nl niets aangezien.

Tsja, zo wordt het wel een zootje zeg. In het commentaar staat: "Heb nog lange tijg gegoogld, het nu bovenste bijgevoegde gesampelde geluid komt er bij benadering het dichtst in de buurt. Dit is het geluid van een amerikaanse oeverloper???".

Ik neem aan dat de 'bovenste' van twee linken naar geluiden bedoelt wordt, maar houdt dat dan ook in dat het andere geluid een eigen opname van de waargenomen vogel is? Of is dat fragment ook gevonden met google? En begrijp ik goed dat dat ene fragment (dan wel beide) opnames zijn van het geluid van Amerikaanse oeverloper?

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

In het detalscherm had hij het al over een sample van een Witgat. Die opmerking
over die Amerikaan en het andere geluid is vanochtend pas toegevoegd.
Er is dus niets.

--
Groeten, Herman van der Meer


Herman van der Meer

JohanvantBosch

zo te lezen inderdaad allebei op het net gevonden geluiden. Dit gaat niks worden.