Hoofdmenu

Buizerd met ring

Gestart door Harm058, december 02, 2009, 20:13:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harm058

Deze buizerd heeft een ring...is hier wat van te maken? staat er op dit type ring een nummer? of is dat onmogelijk om te zien?
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden

ArjenDrost †

Ik denk dat dit erg lastig wordt.... Zeker op dit formaat. Heb je een uitvergroting van alleen de ring? Misschien dat dan het de ringcentrale te lezen valt.

Groeten ,Arjen

Harm058

foto verkleind
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden

Harm058

Valt niet te lezen denk ik.....
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden

ArjenDrost †

Op dit formaat zeker niet, volgens mij zijn ze nu namelijk nog steeds net zo klein als je eerste foto :-)

Harm058

zal wel niks worden denk ik...ik kan al niet eens wat lezen...haha
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden

ArjenDrost †

Nee, lijkt me wat hopeloos inderdaad :-)

Helaas

Groeten, Arjen

Harm058

ach ja...volgende keer beter!

Toch Bedankt!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden

Klaas van Dijk

Beste Harm,

Het lijkt mij een gewone metalen ring, naar alle waarschijnlijkheid een Nederlandse ring van het 'Vogeltrekstation Arnhem'. Ik zie ook de naad waar de ring sluit. Mede hierdoor weet ik zeker dat je nooit het complete ringnummer van deze foto zult kunnen aflezen. Zulke metalen ringen hebben 7 verschillende cijfers en e staan verspreid over de ring. Probeer in het vervolg foto's van alle kanten te maken. Want dan wil het soms wel lukken om met 100% zekerheid het complete ringnummer (en de naam van het land) af te lezen. Maar bij Buizerd zal dit vaak moeilijk gaan, want ze hebben de neiging snel weg te vliegen.

Vriendelijke groeten, Klaas