Hoofdmenu

Lastig...

Gestart door wouterbosgra, november 30, 2009, 23:57:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

... zo zonder bloemen. Geen idee of ik het dan wel zou weten, dit ding kwam me wel bekend voor. Wie weet wat het is?

HPM

Komt me ook bekend voor. Tuinplant? Het eerste wat bij me opkwam was Centaurea. Vraag me niet waarom.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

wouterbosgra

Hoi Herman,

Het was niet echt een plek voor tuinplanten maar je weet maar nooit natuurlijk. Aan welke centaurea denk je dan?

HPM

Eh ... montana dan.
Maar het was echt maar een ingeving hoor.

--
Herman van der Meer

RutgerB

Ik ben wel geinteresseerd in wat er in de eerste foto rechtsboven uit beeld verdwijnt. Een bloeistengel naar mijn idee. Heb je daar een foto van?

Ik vermoed dat het iets silene-achtigs is. Misschien een Avondkoekoeksbloem?

wouterbosgra

Helaas, dit zijn de enige foto's die ik genomen had. Stom natuurlijk. Maar ik denk wel dat als er aan die stengel iets kenmerkends had gezeten (en ik dat als zodanig had herkend natuurlijk) ik dat er ook wel bij had gezet.

HPM

Avondkoekoeksbloem vind ik een goede suggestie. Beter dan de mijne.
Die afgekapte stengel rechtsboven ziet er inderdaad goed uit. Daar zou
je zaaddozen aan verwachten, maar kennelijk niet.

--
Herman van der Meer

wouterbosgra

Was helaas niet bepaald in de buurt, dus ik kan niet even teruggaan om te checken. Die bladeren zien er idd wel goed uit voor avondkoek. Maarja vrees dat ie uiteindelijk toch 'plant onbekend' wordt...

HPM

Zie je iets in Prikneus - Silene coronaria?

--
Herman van der Meer

wouterbosgra

Ziet er goed uit, als was dit exemplaar wat groter dan de prikneus die ik deze zomer zag. Maarja das natuurlijk erg variabel. Ben alleen bang dat we niet tot een zekere determinatie gaan komen... hoewel ik ook geen betere gok in huis heb...

RutgerB

Prikneus, dat is beter. Ik dacht dat het wat aan het licht lag, dat witachtige, maar het zal de echte kleur van de plant zijn.